maar 2 dagen ongesteld na eerste maand clomid??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sann29, 11 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann29

Sann29 Lid

23 feb 2016
    39
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hi meiden, even een gekke vraag,

Ik ben afgelopen maand voor het eerst begonnen met clomid 50 mg. Nu ben ik op 14-08 begonnen met cyclusdag 1, zoals altijd zo'n 8 dagen ongesteld geweest. Nu is er wat onduidelijkheid geweest omtrent mn eisprong:

dag 10 en 12 echo gehad, er waren 2 eitjes die groeiden en 1 die niet groeide, eisprong berekend op dag 14, maar latere testuitslag op progesteron bloedprikken wees uit dat de eisprong pas rond dag 17 is geweest.

Op dag 26 van mijn cyclus ben ik ongesteld geworden, wat dus 1 week na mijn nieuw-berekende eisprong is geweest. Ik heb de gyn hierover gebeld, en zij zei toen dat ik waarschijnlijk mijn eisprong al voor de 10e heb gehad (ik snapte niet helemaal waarom ze dit dan niet op de echo's heeft kunnen zien en waarom de eiblaasjes gewoon groeiden, maar oke)

Nu is het gekke, ik heb dus op dag 25 een beetje bruine afscheiding verloren (toen hoopte ik nog dat het wellicht een innestelingsbloeding was), maar de dag erna brak de ongesteldheid best wel hevig door. eergisteren was het al een heel stuk minder (op dag 2 van de ongesteldheid) en nu is het vrijwel over. Dit terwijl ik normaal altijd 7 a 8 dagen ongesteld ben.

Mijn vraag is, heeft iemand hier ervaring mee, zou dit aan de clomid kunnen liggen??? Ik ben inmiddels gisteren weer begonnen met ronde 2 clomid, nu maar een halve tablet, maar het zit me toch niet helemaal lekker... Sorry het is een heel verhaal geworden maar hoop dat iemand advies of een verklaring heeft!!

2. Sann29

Sann29 Lid

23 feb 2016
    39
    0
    6
    NULL
    NULL
    Niemand??

3. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Ik weet niets van clomid af maar ik vind het wel gek klinken! Ook omdat ze eerst zeiden late eisprong en nu opeens heel vroege terwijl je een echo hebt gehad. Als de bloeding van een innesteling was zou je kunnen testen toch? Voordat je dadelijk medicatie gebruikt die schadelijk is!

Maar nogmaals ik heb er geen verstand van! Misschien dat andere meiden meer weten?

4. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Heb je toevallig al een testje gedaan? Miss was het niet de menstruatie maar toch innesteling. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar lees wel vaker hier dat sommige meiden best hevig bloeden.

5. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Weten ze zeker dat het eitjes waren die aan het groeien waren en geen cystes?

6. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Ik was met clomid ook altijd maar 2 dagen ongesteld. Daarna alleen af en toe nog wat bruinverlies wat ik met een inlegkruisje af kon. Maar meestal maar 1 dag echt heftig. Verschil met jouw verhaal is wel dat ik voor clomid ook nooit zo lang en heftig ongesteld was. Ik zou even contact opnemen met het ziekenhuis en testen, omdat je natuurlijk moet weten of je weer met een nieuwe kuur clomid moet starten. Je kan ook om een echo vragen voor de zekerheid.

7. priscil89

priscil89 Bekend lid

17 sep 2014
    582
    34
    28
    Vrouw
    Ik ben met clomid ook altijd maar 2 dagen echt goed ongesteld. Soms zelfs maar 1 dag.

8. Sann29

Sann29 Lid

23 feb 2016
    39
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de reacties! Ik ben inmiddels alweer 2 dagen aan de nieuwe kuur clomid, geen zwangerschapstest gedaan omdat het eigenlijk niet meer bij me was opgekomen omdat ik best veel verloor de eerste dag.. Denk dat ik zowieso maar even ga bellen naar de gyn morgenochtend, vind het ook zo raar allemaal dat het me maar blijft bezighouden..

9. Sann29

Sann29 Lid

23 feb 2016
    39
    0
    6
    NULL
    NULL
    Volgens de originele berekening ahv de echo (die qua berekening perfect liepen met de cyclusdagen; op dag 14 eisprong) had ik gisteren of vandaag ongesteld moeten worden.. Zou het dan nog te vroeg zijn voor een test?? En kan een test dan beinvloed worden door de clomid die ik ondertussen weer heb genomen? Ik hoor graag!!

10. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik zou het gewoon proberen. Je weet maar nooit.

11. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Volgens mij kan de clomid de test niet beïnvloeden, daar zit geen hcg in in tegenstelling tot bijvoorbeeld pregnyl

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik had het na de Clomid ook. Ook maar 2 dagen. Omdat er geen eisprong was geweest was het een anovulatiebloeding geweest en mocht ik hierbij gewoon weer rekenen vanaf dag 1 (dus ook weer gelijk door met nieuwe ronde).

Deel Deze Pagina