Migrene

Discussion in 'Gezondheid' started by Moniq, Jul 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moniq

Moniq Actief lid

Nov 18, 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Al voor mijn zwangerschap heb ik last van migrene aanvallen.
    Het lijkt wel alsof deze erger worden.Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en hoe ik het kan proberen te "voorkomen"?

Alle advies is welkom!

Groetjes,Monique

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Migraine kan door het zwangerschapshormoon verergeren maar ook helemaal verdwijnen. Helaas bij jou is het dus erger geworden. Als je echt migraine hebt (dat is wat anders dan een zware hoofdpijnaanval) dan valt er niet heel veel aan te doen. Niet te druk maken, veel drinken, voor sommige mensen werkt het vermijden van bepaalde zoet en kleurstoffen. Hoofdpijn valt in principe het beste te vermijden met veel drinken en rust maar geen enkele garantie. Oja, rustig aan met koffie e.d.
    Je mag trouwens wel paracetamol nemen (6 per dag).

Veel sterkte

3. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Heb er ook last van ook al voor mjin zwangerschap... Weet ook niet zo goed wat ik er mee moet. Gister helemaal vergeten te vragen aan mjn VK...

4. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

Mar 25, 2008
    210
    0
    0
    Ik heb voor mijn zwangerschap en in het begin heel veel last gehad van migraine. De dokter adviseerde me om rustig aan te doen en idd paracetamol en zijn wel medicijnen die je kan gebruiken, maar er is nooit vast gesteld dat het helemaal veilig is voor je kindje. Ik wilde het risico niet lopen en bij mij is het met de tijd gelukkig afgezakt...heb nu af en toe hevige hoofdpijn, maar gelukkig geen migraine meer.

Bespreek het anders even met huisarts...wie weet heeft hij wel iets wat je tijdens de zwangerschap mag gebruiken en wat geen kwaad kan voor je kindje...ieder beetje verlichting zal natuurlijk helpen.

En niet vergeten voldoende te drinken en optijd te eten!

Sterkte!

5. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Ooooh, vreselijk die migraine! Ik had er voor m'n zwangerschap al last van. Toen ging het een poosje goed, slik ook geen Propranolol (als preventie tegen migraine) meer, maar o-oh vandaag weer helemaal last van migraine. Compleet met overgeven en al! Vorige week dinsdag precies hetzelfde verhaal.
    Tsja... en wat doe je dan? Ik neem dan een zetpil Paracetamol 1000mg. Die mag nl. wel, maar ja, die werken eigenlijk helemaal niet bij mij.
    't Is vreselijk. Ik probeer maar veel te slapen zodat de dag sneller om is. De tijd een beetje uitzitten... en hopen dat het weer over gaat...

13w4d

6. Moniq

Moniq Actief lid

Nov 18, 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik word er een beetje moe van en stuit tegen heel veel onbegrip op mijn werk.Ze vinden dat ik me aanstel en dat het alleen maar hoofdpijn is.
    Gisteren begon de aanval op mijn werk en toen ik thuis kwam kon ik al geen licht meer verdragen en was mega misselijk.
    Nu gaat het wel weer,maar echt weg is het nog niet.
    Ben gisteravond omn half acht al naar bed gegaan en werd pas vanmorgen om 7 uur wakker.
    Paracetamol werkt jammer genoeg niet bij mij,dus het is elke keer de aanval uitzingen.
    :cry:

7. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Als je niet zwanger bent is het al erg, maar als je zwnager bent je kan niks in nemen.... Atands: paracetamol werkt bij mij niet. En de mecijnen die ik heb mag je niet slikken als je zwanger bent..

8. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Pcies, zo gaat dat... :( Wat een ellende... :(

9. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Zeker, zeg dat wel...

Bij mijn eerste had ik 9 maanden geen last van migriane en daarna 6 maanden BV hele maal migraien vrij was ik zeg maar in deze maanden. Heb in deze maanden toen maar 4 keer een aanval gehad.....

Nu zwanger van de 2de nou heb het zeker 2 keer per week....

10. Nijlpaardje

Jun 22, 2008
    32
    0
    0
    Ik heb er juist vooral in mijn zwangerschappen last hele erge last van. Tussendoor wel eens maar niet vaak. Tijdens de zwangerschap wordt het helemaal erg: De hele linkerkant van mijn lichaam valt uit, dan kan ik niks meer, ik wordt blind, dus zie ook niks. Heel eng maar ik kan er niks aan doen. Zo min mogelijk thee en koffie drinken, geen chocola eten en voorkomen dat je je ineens moet inspannen.
    Denk trouwens dat het te maken heeft met een lage bloeddruk.

Share This Page