15dec krijg ik het te horen. pfff duurt nog zo lang. want ja, er zijn zoveel ziektes met allemaal andere prognoses... word daar beetje zenuwachtig van...
Mijn zusje heeft bijna geen bloedplaatjes en heeft ook een beenmergpunctie ondergaan. Zij ging onder een lichte narcose. Kun je niet vragen wat de mogelijkheden zijn mbt narcose of een roesje. En aangezien ze niet gevaarlijk hoog zijn, zou ik het tijdens je zwangerschap gewoon goed laten controleren en daarna pas de bmp laten doen, zodat je wel pijnstilling kun krijgen. Want ik heb me laten vertellen dat het ontzettend pijnlijk is als het zo gedaan wordt. Mijn zusje had overigens weinig napijn!
mja vind het erg lastig om me er een voorstelling van te maken. zie alleen maar die bange ogen van mijn moeder voor me... zal idd eens overleggen of een lichte narcose niet een optie is na de zwangerschap
heeft trouwens iemand ook teveel plaatjes en is er gewoon niets aan de hand? of is er dan altijd wel iets?
nou heb de uitslagen gehad. geen yak2 mutatie. ze willen nu nog een keer prikken en op den duur een bm-onderzoek doen schijt 7 kleuren... is dat echt zoooo erg? of valt t toch wel mee....
Aan mij heb je waarschijnlijk niks.. Mijn zusje heeft itp en heeft ook bmp moeten doen.. Ze wenst het haar ergste vijand nog niet toe.. maar duurt maar even.. tanden op elkaar.. het is een onderzoek wat nodig is. Wat als het wel leukemie o.i.d is dan wil je het toch weten? Succes!!
Oke nu wordt ik wel weer ongerust...leukemie???! Ik dacht dat je dan automatisch teveel witte bloedcellen had. Mijn dochtertje van 20 maanden heeft vanaf het begin al teveel bloedplaatjes..rond de 750.000 dit hebben ze al 3x geprikt. Ze had in het begin ook vaak petechiën (bloedpuntjes) aan haar benen. Ze hebben haar getest op stollingsafwijkingen en regulier bloedonderzoek en daar is niks gevonden. Verder hebben ze geen onderzoek gedaan. O jawel, of mijn man en ik het ook hadden, maar wij hebben het geen van beide. Nu hebben ze het hierbij gelaten... Misschien toch maar een keer een afspraak maken met een hematoloog dan? Wie geeft advies???
leukemie is het hier zeker weten niet... dat is gelukkig uitgesloten. ik zou zelf idd een doorverwijzing vragen stokstaartje. al is het maar voor je eigen gemoedsrust. 750 vind ik toch wel heel hoog. geen idee hoe dat met kleine kinderen is, maar met 550 doen ze al allemaal onderzoeken hier. normaal heb je dan idd teveel witte bloedcellen. of misvormde
Dus je bent helaas nog niet veel verder... Of hebben ze al wel een diagnose gegeven? En de beenmergpunctie, ik vond het ook zeer pijnlijk, maar gelukkig duurt het niet lang. Dus ik ben het eens met honeyy. Bloedplaatjes bij kinderen horen anders te zijn qua hoogte dan bij volwassenen. Volgens mij mogen ze hoger zijn. Maar ik weet het niet meer precies.
nee diagnose nog niet, omdat het ook gek genoeg stabiel blijft. schommelt altijd tussen de 450 en 550... neem geen meds