Teveel brood??

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door cc93, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Hoi,

Ik heb een vraagje over het eetschema van mijn dochter en of ze niet teveel krijgt, vooral brood is ze gek op.
    Mijn dochter is nu bijna 9 maanden en eet al enige tijd tussen de middag met gemak 2 boterhammen (zonder korstjes) op. Daarna krijgt ze nog een fles van 180ml.

Verder krijgt ze ontbijt ook 1 boterham + 180ml, rond 10.00 fruithap (1,5 stuk), rond 15.00 koekje, rijstwafels o.i.d. + sap, rond 17.00 groente en rond 18.30 180ml melk

Nu zeiden ze op het kinderdagverblijf tegen mij dat ze zoveel brood eet. Daar was ik een beetje verbaasd over.
    Zijn 3 boterhammen op een dag werkelijk teveel?

Misschien handig om te weten ltst keer bij cb (8mnd) was ze 72.5 cm en woog ze 8550gram. Verder is ze ook erg beweeglijk, ze kruipt er vrolijk op los en trekt zich al op aan de tafel.

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Ieder kindje is anders. In die zin zijn adviezen altijd een gemiddele richtlijn die je aan kunt houden. Je dochter krijgt wat meer brood misschien dan andere kindjes van haar leeftijd. Maar zo te lezen doet ze het er goed op. Ze groeit goed, is tevreden en het gaat ook niet ten kosten van de groente of fruit. Eet ze 's avonds ook al een aardappeltje/vleesje oid?
    Bij twijfel kan je ook altijd het cb nog even vragen. Maar het ziet er goed uit hoor.
    Groetjes Angelique

3. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Bedankt voor het antwoord, ze eet inderdaad ook vlees en aardappels 's avonds.
    Merk wel dat ze de laatste paar dagen de fles niet leeg drinkt, dus misschien dat ik anders toch maar 1 boterham in de ochtend en tussen de middag geef.

Ik probeer het even uit

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Succes!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina