teveel drinken en ontlasting

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door oleander1986, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Hoi!

Ik las laatst dat als je baby witte stukjes onverteerde moedermelk in zijn ontlasting heeft zitten, dat dit een teken is dat je kindje teveel drinkt.
    Ook als je baby meer als een kilo per maand aankomt. Dit heeft mijn kleine dus allebij. Hij is nu 14 weken en woog twee weken geleden, precies drie maanden dus 7.600 kg. Bij een geboortegewicht van 4150.
    En witte stukjes in zijn ontlasting heeft hij eigenlijk altijd. Is hij echt teveel aangekomen en moet ik er dus van uit gaan dat hij teveel drinkt? :( Hij is een goede drinker, ik voed op verzoek en dat houd in dat hij elke twee, drie, vier uur eet.
    Ik ben zelf erg lang, 1.85m en mijn man 1.90m, dus ik zocht er in de eerste instantie niet zo veel achter dat Mathias zo groot is. In mijn ogen is het gewoon een gezond stevig kereltje.
    Hebben jullie kleintjes ook weleens witte stukjes in de ontlasting? Ik dacht dus dat dit niet meer dan normaal was...

2. Angelina

Angelina Niet meer actief

Ik zou me geen zorgen maken. Wat zeggen ze op het CB dan?

Mijn zoon was 10 pond bij de geboorte en met 3 maanden de 8 kilo voorbij. Op het CB hebben ze daar nooit moeilijk over gedaan. Ik heb hem ook altijd gevoed op verzoek en nog. ( Hij is nu 15 maanden )

Witte stukjes in ontlasting had zoonlief ook af en toe.

3. oleander1986

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ze hebben hier geen CB. Wel een kinderarts, maar die zit anderhalf uur verderop en zolang ik het gevoel heb dat mijn knulletje gezond en wel is, hoe ik voor mijn gevoel daar niet heen. Wegen die ik hier in de aphoteek.
    Vandaar dat ik het hier even vraag, hoe jullie ervaringen daarmee zijn. Maar jij hebt dus al een soortgelijk verhaal...
    Thnx!

4. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Volgens mij zijn die witte stukjes normaal hoor.

Op Groeicurves | Groeicurves voor iedereen kun je je eigen groeicurve bijhouden. "Meer dan een kilo per maand" zegt helemaal niets, de groei verschilt per kindje per geboortegewicht, per leeftijd... Is echt een onzinnige opmerking. In de eerste maanden groeien ze gewoon als een speer.
    En: met borstvoeding kun je diverse problemen hebben, maar overvoeden is onmogelijk! Je kindje drinkt zoveel als het nodig heeft!

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
  6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb ff opgezocht voor je: mijn zoontje is in 3 maanden 3450 gram gegroeid... jouw zoontje ook ;)

7. oleander1986

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    keiko en noatje: hardstikke bedankt, ik ga dat stukje van noatje even lezen en het is inderdaad leuk om je eigen groeicurve bij te houden!
    Zo te horen groeien er meer kindjes lekker hard in het begin. Zal waarschijnlijk ook snel minder worden, anders ziet ventje er op zijn eerste jaar uit als een kleuter :D

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    qua groei weet ik het nog niet zo hier maar die witte stukjes in de ontlasting ken ik wel.
    Ze heeft ze hier eigenlijk bijna altijd wel.
    Geen idee wat het is en waarom het er is.

Deel Deze Pagina