Teveel eitjes bij Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Benthe, 24 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Hallo meiden,

Wie van jullie gebruikt Clomid en heeft het volgende bij de hand gehad.
    Ik ben nu bezig in de 3e ronde Clomid 50 mgr. Mijn lichaam reageert vrij heftig op de Clomid blijkbaar. De vorige twee rondes had ik iedere keer iets van 5 eiblaasjes waarvan er 1 of 2 zijn gesprongen.

Nu ben ik vanmiddag bij de gyn geweest en nu zijn er 3 eicellen die volgens de gyn wel zullen gaan springen en er staan nog een paar eicellen achter waarvan ze de ontwikkeling wil volgen. Want, zo zei ze "Er mogen ook niet teveel eicellen springen"... Morgen moet ik dus weer terug.

Maar wat nu al de kans groot is dat er wel 3 of meer gaan springen.... Wat gaat er dan gebeuren? Kan er eigenlijk wel iets tegen gedaan worden?

Het is ook wel moeilijk hoor... Het is me nog nooit gelukt om zwanger te worden dus ik heb ook wel het gevoel van "Jippie, 3 eitjes... 3x de mogelijkheid om zwanger te worden"... Of kijk ik er nu te naief tegenaan?

Gr. Benthe

2. Ik had er twee en dus ook super blij, maar ook mijn arts vertelde dat overstimulatie niet goed is. Gelukkig reageer ik goed op de 100mg, maar je je hebt gelijk nu 3x kans hihih :)

SUCCES

3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja of je zit met een drieling?
    dat is ook erg leuk maar wel giga druk hahaha.

liefs

4. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Ik had eigenlijk atijd wel twee eitjes met de clomid. Maar veel meer worden ze inderdaad niet zo blij van. Wellicht voorstellen om de volgende ronde 25 mg te gebruiken.

5. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Ik had 4 eitjes in de eerste ronde clomid maar allemaal van verschillende grootte, de grootste 2 zijn allebei gesprongen maar ben in verwachting van 1 kindje en geen tweeling zoals de gyn dacht......
    Heb wel het idee dat je met iets meer eitjes toch meer kans hebt, maar moeten er inderdaad niet te veel wezen! Volgens mij waren die 2 eitjes bij mij wel het maximum omdat ze anders de cyclus wilden afbreken...
    Maar als ik vragen mag: als je zo heftig reageert op de clomid waarom geven ze je dan niet 25 mg clomid, want daar was bij mij al over gesproken voor de volgende ronde als ik niet in verwachting was geweest?

6. Ja precies, minder Clomid lijkt me zinvol. Een 3-ling zit je ook niet op te wachten.

Stomme vraag misschien, maar Cira ben jij zwanger? Ik zit namelijk alle verhalen even terug telezen over Clomid en ik zie jou overal maar je banner is niet leesbaar hihihih
    :oops:

LIEFS

7. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Kelly, mag ik je wat vragen? Weet je nog hoe groot die 4 eitjes van jou precies waren? En hoe weet je dat alleen de grootste 2 gesprongen zijn? Heb je nog een echo na de eisprong gehad ofzo?

Ik heb vanmiddag te horen gekregen dat m'n behandeling deze cyclus stopgezet wordt ivm teveel eitjes. Rechts heb ik er 3: 21, 17 en 15 mm. Links 1 van 15 mm.

Ik persoonlijk kan me niet voorstellen dat al die 4 eitjes gaan springen (zeker die kleintjes niet, maar volgens de gyn. kan alles boven de 15 springen) en ALS ze dan al springen dat ze dan allemaal bevrucht worden... Het is ons in al die tijd niet gelukt om er 1 te bevruchten, dan zou het wel sterk zijn als er nu 4 bevrucht werden....

Nou ja, ik baal er gewoon zo van en ben zooo verdrietig, weer een maand verloren. Nou hebben we eindelijk een kans, moeten we het veilig doen! Gatver, ik heb zo de pest in!

8. HE Martini dat is balen!
    Ik heb wel eens gehoord dat als er 1 springt dat er andere meegaan vanwege de druk. Ik kan me voorstellen dat de artsen het risico niet willen nemen om je een 4-ling te geven.

Hopen dat de volgende ronde niet zoveel is, krijg je ook minder clomid?

LIEFS

9. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Hi Sophia, nee kan me dat ook wel voorstellen hoor! Moeten we nog verhuizen ook :)

Ja, krijg volgende ronde Clomid 50 mg.
    Afgelopen ronde had ik 100, duidelijk teveel voor mij.

Groetjes!

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    ze moeten wel allemaal tegelijk springen geloof ik. Als er een gaat en de rest niet dan gaan die niet een dag later nog springen. Zo heeft mijn gyn het uitgelegd, als ik het goed begrepen heb.

Maar een 3 of vierling zou voor mij ook niet hoeven hoor!

11. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Bedankt voor jullie reacties! Toch wel fijn om te horen dat er meer meiden zijn bij wie dit voorkomt. Drie eitjes vond de gyn ook wel veel eigenlijk. Maarrrrr... het was een beetje paniek om niks, geloof ik. Er blijken twee eitjes te zitten van 21 en 20,5 mm, eentje van 17, twee van 16 mm en nog wat kleintjes. Volgens de gyn zullen waarschijnlijk alleen de eerste twee springen en de andere twee zullen verschrompelen en verdwijnen.

Ik heb het gehad over 25 mg maar deze gyn is van mening dat gezien mijn voorgeschiedenis en leeftijd we maar het beste een gokje kunnen wagen Ook voor een volgende keer blijft het 50 mgr. Maar ik hoop natuurlijk dat we het niet nodig gaan hebben.

Morgenvroeg vertrekken we voor een weekje Parijs, dus de gyn vond dat het komende week dan maar moet gebeuren! ;) Daar zijn wij het volmondig mee eens dus!

Gr. Benthe

12. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Vive Paris! :D
    Veel geluk!

13. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Sophia ik heb het Topic PCO destijds opgestart waar ik ben begonnen om te kletsen met meiden die hetzelfde mee maakte inmiddels ga ik bijna bevallen.

14. Ah kijk nou kan ik je banner wel zien. Ik vond het al zo vreemd hihihih SUCCES alvast!

15. Milla

Milla Niet meer actief

hoi Benthe,

Ik weet niet of je al op vakantie bent en dit nog leest, maar alle eitjes boven de 14mm kunnen springen..
    tussen 14 en 16 mm zijn volgens mijn gyn twijfel gevallen en daarboven springen ze vrijwel altijd allemaal.
    Ik zou er toch erg mee uitkijken als ik jou was, ik heb vaker gelezen dat mensen zwanger waren van een 3-4 ling en het aantal embryo's moesten reduceren (abortus op een of twee van een meerling, om gezondheidsrisico's te beperken), beter voorkomen dan genezen lijkt me. Het klinkt misschien heel leuk een drie of meerling, maar er zijn ook hele vervelende risico's aan verbonden zoals vroeggeboorte en alle complicaties die daarop van toepassing zijn. In iedere kliniek/ziekenhuis is het protocol weer anders, maar ik zou er erg mee uitkijken.

16. okido

okido Lid

12 jun 2008
    34
    0
    0
    Hoi hoi,

ik had niet met Clomid teveel eitjes, maar met de hormoonspuiten. Om die maand niet verloren te laten gaan, kreeg ik ook de mogelijkheid om een aantal eitjes weg te laten prikken. Ik heb dat toen laten doen (helaas toch geen zwangerschap geworden).
    Het wegprikken is zoals een punctie bij IVF e.d. Ik vond het niet erg en al helemaal niet pijnlijk. Binnen een paar minuten was het klaar en stonden we weer buiten, in elk geval met het idee dat de hormoonspuiten voor die maand niet voor niets waren geweest.

17. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Martini en alle anderen natuurlijk!: Mijn eitjes waren op een gegeven moment 20, 16, 14 en 12 mm , 2dagen erna 22 en 17 mm( andere 2 waren verschrompeld) en toen ze sprongen 26 mm en 18 mm. Ik heb een laatste echo gehad 1 dag na de eisprong en toen kon de gyn zien dat allebei de eitjes weg waren, zaten nl alleen nog 2 vage vlekken tpv de eiblaasjes......

Deel Deze Pagina