Teveel eitjes door Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Srb, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Toen ik van Isabella in verwachting raakte had ik ook 3 eitjes zitten ( eentje zat min of meer verstopt ) .
    Nadat de eerste twee mbv pregnyl gesprongen waren, zag de gyn dat er eentje was blijven zitten. Hij heeft daarna nog een echo gemaakt en dacht dat het een cysten was.
    Mijn temp was hoog , maar op een morgen zag ik dat mijn temp gezakt was. Ik heb toen meteen een afspraak gemaakt met de gyn voor een echo voor 3 dagen later , omdat ik ervan uit ging dat ik binnen een dag ongesteld zou worden.
    Die vrijdag werd er een echo gemaakt en wat bleek : Het 3e eitje was ook gesprongen!
    daarna ging mijn temp weer geleidelijk aan omhoog.
    Ik heb letterlijk 2 weken in spanning gezeten , want ik had al zo`n voorgevoel dat ik die maand in verwachting zou raken , maar ik zat er niet echt op te wachten om een drieling te krijgen.
    Het brengt teveel risico`s met zich mee en ik moest er niet aandenken om van 3 kinderen tegelijk te bevallen. Het idee alleen al :)
    3 x luiers verschonen
    3 baby`s voeden
    voor 3 babies luiers , kleertjes en al het ander dat een baby nodig heeft kopen...pffff , moet er niet aan denken! :) 8)
     
  2. mercedes

    mercedes Fanatiek lid

    8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik slik ook al een geruime tijd clomid, maar ik ben al een hele tijd niet op controle hoeven te komen, ik meet dat ik mijn eisprong heb (telkens op dag 17), verder zie ik mijn gyn alleen als ik een afspraak maak. Begin dit jaar heb een curretage gehad en ben daarna nog op nacontrole geweest, verder heb ik hem niet meer gezien. Ben nu al 5 dagen overtijd, maar durf niet te testen.
     
  3. Milla

    Milla Niet meer actief

    Kom eens in het pco forum lezen, hier schrijft Jammeke mee, zij had dit dilemma een paar weken geleden ook. Van de gyn mocht ze er voor gaan en dit heeft ze gedaan. Een paar dagen geleden was haar test positef. Vandaag krijgt ze te horen van hoeveel kindjes ze zwanger is. Misschien kun je contact met haar opnemen.
    Succes.

    P.s. De dokter heeft vind ik wel gelijk, alleen het is nog altijd jou lichaam, jou keuze.
     
  4. Niet meer actief

    Hoelaat heeft ze de afspraak? Ben toch wel een beetje nieuwsgierig... :oops: :)
     
  5. Srb

    Srb Fanatiek lid

    22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Bedankt voor de tip Milla, ik ga haar inderdaad even mailen.

    Ik zou vandaag ongesteld moeten worden, maar ben t niet.... Spannend! Ik wil wachten met testen tot maandag, maar weet niet of dat lukt.
     
  6. Srb

    Srb Fanatiek lid

    22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Ben nu wel ongesteld :(
     
  7. Zonneschijn

    Zonneschijn Fanatiek lid

    13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi SRB, had even je topic gemist...
    Balen dat je ongesteld bent geworden, je was toch een aantal dagen overtijd.

    Op naar de volgende ronde. Lijkt me erg moeilijk als je afhankelijk bent van iemand anders ook nog es, vooral omdat-ie zo'n druk leven heeft. Elke keer maar weer afwachten.

    Oja, wij zijn een maand of 14 bezig. Vrees dat de 1e IUI komende dagen op niks gaat uitlopen...

    Veel succes!
     
  8. Srb

    Srb Fanatiek lid

    22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Ik was 1 dag overtijd, had wel al enthousiast een test gedaan, om de een of andere reden vergeet ik altijd dat de klap dan nog harder aan komt...

    Ik duim voor je! Het moet toch een keer goed gaan!
     
  9. Bloemie

    Bloemie Bekend lid

    7 jul 2006
    666
    0
    0
    Hoi,

    Ik snap wel dat ze het advies geven bij 3 eitjes even te wachten. Het is medisch gezien gewoon een heel groot risico voor moeder en kinderen. En stel je eens voor dat de eitjes ook nog delen! Fijn voor je dat ze je zo goed in de gaten houden, veilig idee, lijkt mij. Maar ik snap je gedachten wel hoor liever 3 dan niets natuurlijk! ;)

    Wat ik niet snap is dat niet iedereen bij clomid onder controle word gehouden. Ik moet alleen bloed prikken op dag 21. Stel je eens voor dat er bij mij ook 3 eitjes zitten! Ik had hier nog niets eens zo goed over nagedacht, maar ga het nu meteen bespreken met mijn Gyn.

    Succes verder meis!
     
  10. Srb

    Srb Fanatiek lid

    22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    We zijn inmiddels met de volgende ronde bezig, ronde 3 met Clomid dus. En... deze maand moet ik het zonder controle doen, mijn gyneacoloog is voor langere tijd uit de running en door de onderbezetting op de afdeling mogen alleen de echte noodgevallen een afspraak maken... En dat zijn wij niet dus. Het zou zomaar kunnen dus dat ik deze maand weer drie eitjes heb. We zullen zien.
     

Deel Deze Pagina