baby na buikgriep eet ontzettend veel

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Liz01, 1 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz01

Liz01 Actief lid

26 sep 2008
    167
    0
    0
    Drenthe
    Hoi,

Ik heb een baby van nu ruim 8 maanden. Ze heeft tot anderhalve week terug erge buikgriep gehad, waarbij ze meer dan een kilo is afgevallen. Sinds dat ze is opgeknapt van de buikgriep eet ze ontzettend veel, zowel bijvoeding als opvolgmelk (biobim). Inmiddels is ze weer op haar oorspronkelijke gewichten daar ben ik natuurlijk ontzettend blij mee. Alleen nu eet ze eigenlijk weer teveel, dat wil zeggen dat ze tussen de 800-900 opvolgmelk drinkt (ook in de vorm van pap). Ze eet niet alleen overdag, maar wil ook 's nachts eten. Ze huilt dan erg hard en is alleen met een fles te troosten, die ze dan ook achter elkaar naar binnen klokt, ze heeft dan echt honger. Ik moet er wel bij zeggen dat meteen na de buikgriep ze ook verkouden is geworden en met name 's nachts een nare hoest heeft. Het lijkt me logisch dat ze warme melk dan heerlijk vind als verzachting voor haar keel. Ik denk ook dat ze door die hoest wakker wordt en beseft dat ze honger heeft. Kortom het is wel heel lastig zo.

Mijn vraag is eigenlijk, kan ik nog even zo doorgaan met die voedingen of moet er echt hoognodig paal en perk gesteld worden aan die hoeveelheden opvolgmelk? Ik moet zeggen dat ze nog nooit zoveel heeft gedronken als nu (tot 7 maanden altijd BV gehad en daarna dronk ze nooit meer dan 600 cc opvolgmelk). Het lijkt alsof ze na haar ziekte een enorme inhaalslag aan het maken is. Maar ik tweifel nu of ik haar niet teveel geef. Meer bijvoeding gaat er niet in, ze eet daar ook al veel van.

Cat

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Cat,

Je kindje mag eigenlijk maximaal 800 ml opvolgmelk per dag drinken, ik zou proberen om daar niet boven te komen.

Groeten Eveline

3. Liz01

Liz01 Actief lid

26 sep 2008
    167
    0
    0
    Drenthe
    Het probleem heeft zich eigenlijk vanzelf opgelost. Ze slaapt nu gewoon door en heeft geen behoefte meer aan extra voedingen. Ik hou het er gewoon op dat ze de afgelopen 2 weken moest inhalen vanwege haar gewichtsverlies en dat ze dat zelf prima heeft geregeld!

Cat

Deel Deze Pagina