Teveel flesvoeding? Onzeker!

Discussie in 'Voeding' gestart door Kangerootje, 13 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Maar moet je de andere flessen dan niet ophogen om die 5e fles te compenseren? Anders krijgt ze toch veel te weinig voeding?
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Dat is een lastige...sommige mensen hogen op, maar je zit al vrij hoog en 210/7 is echt veel.
    Ik heb altijd de flesjes in de overdag wakker tijd ‘gepland en toen de hapjes begonnen ging hij naar 4 flesjes over
     
  3. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Je kunt eens kijken wat ze doet als je hem weglaat, grote kans dat ze dan in de nacht of tegen de ochtend komt. Ik zou niet ophogen. Die grote plonzen voeding in 1x zijn mede de oorzaak van een hogere kans op obesitas, diabetes etc. bij kinderen die met kv worden grootgebracht.

    Hier een mannetje van bijna 4,5 maand. Bij geboorte 3820, met 3 mnd 5600. Hij dronk toen 5x120/4 en volmaakt tevreden, begon lekker door te slapen, maar zijn curve boog wat af. Toen zijn we 150/5 gaan geven en sindsdien komt hij weer 6x en dus ook weer een keer in de nacht...
    Mijn 2 andere zoons wogen met 3 maanden al dik door de 7 kilo, maar wel met bv.
    Ik heb besloten het los te laten, ik werd gek van het getwijfel over wel/niet voldoende, meer/minder voeding, schema/verzoek... Hij krijgt een flesje als hij dat wil en ik ga niet verder meer ophogen. Ik vind dit al veel te veel voor zo`n klein kindje. Met 6 mnd gaan we weer naar het cb en zien we wel wat er van geworden is. Dat is dan gelijk de laatste keer, in elk geval tot hij 2 is.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina