10 maanden...geen fles om 19u?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mama van 2 meiden, 20 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik was vandaag op t CB; prettige arts, alles was goed; helemaal prima dus...Ze zei alleen dat we over 2 weken de fles van 19u eraf moeten halen; dan moet ze voldoende hebben aan t avondeten en toetjes (ze krijgt dan wel no 's morgens pap en 's middags bij t brood een fles). Ik vroeg dit na bij een vriendin van mij (heeft een kindje van dezelfde lftd) en die had dat niet gehoord van t CB. Ze komen overeen qua lengte, gewicht ed dus daar ligt t niet aan....hoe is dit bij jullie gegaan? Hebben jullie ook rond die lftd de fles van 19u afgeschaft?

2. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    lekker laten lullen zou ik zeggen.

zij houden vast aan het standaard van minimaal 300 ml per dag, maar wie zegt dat er een max is?

hier eentje van een jaar, en krijgt zolang ze die wil nog steeds 3 flessen hoor, in de ochtend-middag en voor het slapen gaan (rond 19.00 uur)

als ze die niet meer zou willen is het wat anders maar ze drinkt die nog steeds gretig weg, ik vindt dat zelf zo'n raar idee dat je kindje vanaf de avond dan niets meer te drinken zou hebben en dan moet teren tot de volgende dag voor ze weer wat te drinken krijgen. wijzelf drinken ook altijd wat voor we naar bed gaan, of nemen wat mee naar boven, en dan zou ik mijn kind haar fles moeten onthouden omdat het cb dat zou zeggen? echt niet :)

gewoon ja en amen zeggen en bij jezelf denken, bekijk het lekker :)

3. femke28, ik heb je topic verplaatst naar het juiste forumonderdeel.

4. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Nicky krijgt ook nog altijd een 19-uur fles hoor!

gewoon doen wat jij denkt dat goed is meid!
    succes!

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Hier ook nog hoor, zolang hij die fles wil hebben krijgt hij hem.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje heeft tot zijn 1e verjaardag nog een fles gehad voor het slapen gaan. Dat was wel om 8 uur trouwens.

En daarna nog een poosje gewone warme melk.. Pas sinds 3 maanden krijgt hij iets van thee.

7. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee krijgt nog steeds een fles halfvolle warme melk mee naar bed (200 ml). :) :) :)

8. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hier 's avonds voor het slapen gaan ook nog 200cc pap!

9. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    ik ken ook nog veel kindjes van 2 jaar die nog met een papfles naar bed gaan hoor, slapen ze heerlijk van en als ze niet te dik zijn.....

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.839
    113
    Jesper kreeg op die leeftijd voor het slapen nog wel een fles, maar niet meer tussen de middag bij het brood. Misschien dat je dat anders om kunt wisselen?

Verder lijkt me dat bij 10 maanden nog niet echt nodig hoor.

11. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Mijn dochter is 2 jaar en 9 maanden en slaapt alleen maar na een flesje melk! Heb laatst weer eens geprobeert om het in een gewone beker te doen en beneden te laten drinken, maar dat was echt drama.
    EEn flesje melk in bed is echt een stukje veiligheid voor haar. Bij het cb doen ze daar moeilijk over, en ik heb me er ook een tijdje druk over gemaakt. Maar ach, uiteindelijk is het maar melk...als ze daar zou zo tevreden mee in slaap valt.

12. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ja het is idd maar melk, maar het gaat erom dat je na het tanden poetsen nog melk geeft en dit dus de hele nacht de tanden aan kan tasten... Esmee krijgt het ook nog hoor, ze valt tijdens het drinken al lekker in slaap.

13. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Mike krijgt ook nog een flesje hoor, maar poets daarna wel zijn tanden en erna gaat hij slapen. Bij mijn cb vroegen ze het wel en gaven aan dat ik het tzt evt af zou kunnen bouwen, maar deden er niet moeilijk over.

14. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    F heeft sinds een aantal weken geen fles meer om 19.00. Maar hij gaf duidelijk aaan dat hij die fles niet meer wilde hebben. Nu krijgt hij nog een beetje sap voor het slapen gaan en dan lekker naar bed.

15. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Wij hebben ons meisje inderdaad met 9 maanden geen fles 's avonds meer gegeven. Op die leeftijd was ze zover dat ze het met de warme hap en eventueel een toetje redde tot de volgende dag. Soms nog wat drinken. Maar ik weet ook zeker dat ze wel die fles zou blijven drinken als ik het zou aanbieden.

Ik wilde zelf in ieder geval van die fles af voor het slapen gaan, omdat ik niet wilde dat ze hier te veel aan ging wennen. Omdat ze er toch een keer van af moet. En het ging gewoon prima.

16. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Wij moesten idd ook over naar alleen een toetje om 7 uur en dan naar bed.
    Nou dat lukt hier dus echt niet ;)
    Ze krijgt zelfs nog een fles rond 22.00 en dan nog een nachtfles!

17. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier is de 19 uur pap er nu bijna een maand vanaf.

18. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey krijgt nog 100 cc melk voor het slapen gaan.

Ons ritueel;

badje
    pyama aan
    flesje 100 cc
    tandjes poetsen
    slaapzak aan

kusje en naar bed

Deel Deze Pagina