ff paar vraagjes baby 6 maanden

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by renaatje86, Apr 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

Feb 4, 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Hallo! Gister was mijn zoontje precies 6 maanden en heb ff een paar vraagjes, hij heeft nu het volgende schema

rond 8uur fles 210+7
    rond 10uur half potje fruit
    rond 12uur fles 210+7
    rond 16uur fles 210+7
    rond 18uur potje groente (klein potje eet hij bijna helemaal leeg) en dan een danoontje
    rond 20uur fles 210+7 en 2 eetlepels rijstebloem.

Hij krijgt nu nog de standaard 1 voeding. Nou ben ik benieuwd hoe ik over stap naar de nr 2, hij krijgt nu natuurlijk ongeveer een liter melk en van nr 2 mag hij toch maar maximaal 800ml?

En nog ff een vraagje over gewone koemelk, mijn schoonzus verteld dat het onzin is om opvolgmelk te gaan gebruiken omdat dat het precies het zelfde is als koemelk. Nou weet ik dat het zeker niet het zelfde is maar aangezien haar dochter 8 jaar is denkt ze alles beter te weten. Wat is het verschil precies tussen opvolg en koe melk?

nou ff een hele waslijst hihi!

Groetjes Renate!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Renate,

Tussen de 6-8 maanden is inderdaad het advies 700-800 ml max opvolgmelk per 24 uur te geven. Voor de overgang kun je nr 1 en nr 2 even met elkaar mengen. Wanneer je helemaal over bent en je 4 flessen geeft kun je bijvoorbeeld wel 210 ml water aanhouden maaar dan met 6 schepjes in plaats van 7, zoals nu. Wanneer de fruit/groente meer wordt en voor meer verzadiging zorgt is 4 x 200 ml of 3 x 235 ml misschien ook voldoende.
    Er is inderdaad verschil tussen de nr 1 en nr 2 voeding. Voor 12 maanden wordt ook niet geadviseerd gewone melk te gaan geven. Opvolgmelk is wel echt nodig! Deze melk is wat geconcentreerder dan de nr 1. Vanaf 6 maanden de hoeveelheid melk steeds minder en ga je meer vaste voeding zoals groente/fruit geven.
    Groetjes Angelique

Share This Page