Hallo Ineke, Ik zie onderstaande berichtje staan als antwoord op een vraag van iemand. Ik slik zelf 5.0 foliumzuur ivm anencephalie bij mijn eerste dochtertje. Waar worden deze onderzoeken momenteel gedaan en door wie? Ik heb nog geen enkele gynaecoloog hierover gehoord namelijk. Graag hoor ik van je. Groetjes Marjolein Hallo Samsam. Nee dat geld niet voor foliumzuur. Ze zijn aan het onderzoeken of te veel foliumzuur kwaad kan in de zwangerschap, dus dat is nog niet bekend. Ik zou alleen de vitd gaan slikken en evt. omega 3 (visoliecapsule). Dan krijg je niet een teveel aan foliumzuur binnen maar wel voldoende. Groetjes Ineke.
Hallo Marjolein. Het klopt dat je 5,0mg foliumzuur moet slikken ivm anencephalie, de eerste 12 weken. En dat kan echt geen kwaad. Maar als je het gaat combineren, dus verschillende potjes vitamines, weet je op een gegeven moment niet meer hoeveel je binnenkrijgt. De eerste 12 weken is het belangrijk om de foliumzuur te slikken. Voor daarna zijn ze het aan het onderzoeken. Het onderzoek word niet in Nederland uitgevoerd, waar precies weet ik niet, heb dit via een collega gehoord. Groetjes Ineke.