Teveel FSH

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door smoekie, 18 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Nou, afspraak in Utrecht is al gemaakt, daar moeten we 11 April heen.

In de tussentijd ook 2x bloed laten trekken, 1x voor mijn eisprong en 1 x na mijn eisprong om na te gaan of dat goed is.

Gelukkig heb ik idd een eisprong (had ook eerlijk gezegd niet anders verwacht.)

Jammer genoeg blijk ik ook een verhoogd FSH gehalte te hebben. Nu moet ik als mijn volgende cyclus zich heeft aangediend, op dag 3 weer bloed laten trekken en dan horen of het nog steeds verhoogd is of weer normaal is :(

wist verder eigenlijk niet eens wat het nou precies inhield maar ben er dus achter gekomen dat vrouwen met een verhoogd FSH vaak vervroegd in de overgang komen.

Nu hoop ik maar dat de volgende uitslag beter is en dat het FSH dan weer "normaal"is, het is voor iemand die geen kinderen wil al een k*t iets om te horen maar als je je gezin uit wil breiden en je komt erachte wat het inhoud is het helemaal balen zeg.

Op deze manier kelderen de kansen op zwangerschap wel heel erg...

mannetje slecht zaad (lage concentratie-antistoffen etc)

en dan ook nog eens dit erboven op.... :(

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Niet wanhopen Smoekie! Het zijn rotberichten die je krijgt, maar aan de andere kant is de medische wetenschap al zover. Als ik in mijn glazen bol kijk, zie ik dat het voor jullie nog wel goed komt ;) !
    Ik hoop het voor jullie!

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dankjewel meid, we blijven het gewoon allemaal proberen tot we ons eindelijk bij "ik ben zwanger" kunnen melden... :)

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    jeetje dat kan er ook nog bij zeg!
    :(

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Uiteindelijk zwemmen we allemaal in de grote walvissenzee!

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Ja natas dat was echt wel ff balen om te horen zeg, hopelijk is de uitslag van het volgend bloedonderzoek weer "normaal" en zegt het verder niks.... :(

Tja prinses maar het is daar wel heel erg groot hoor... :( ;)

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Weet je ook waarom het dan zo kan verschillen per keer?

ik hoop dat het de volgende keer weer op normaal nivo zit.

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nee ik weet eigenlijk helemaal niks, stom eigenlijk toen hij zei dat ik een verhoogd FSH gehalte had dacht ik dat ik daarom misschien wel meer of grotere eitjes zou hebben omdat ik wel weet dat FSH de groei van de eitjes stimuleerd maar had er niet aan gedacht dat het ook nog eens ergens anders mee te maken kon hebben...

en tja dat hij het nog een keer wilde testen vond ik eigenlijk niet meer dan logisch....

nu zat ik me toenstraks ff te vervelen en tikte verhoogd FSH in, en toen werd ik eerlijk gezegd niet vrolijker zoals je wel kan begrijpen....

bel morgen in ieder geval op om te vragen of ik kan achterhalen hoeveel het dan wel niet was, en wanneer ik de uitslag van het volgend onderzoek krijg want hij heeft verder ook niet gezegd wanneer ik weer terug moet komen, moesten eerst maar naar utrecht en dan hoorde we daar wel hoe verder...

maar ja nu ik dit weet wil ik natuurlijk wel weten hoe het nou precies zit... :(

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja kan me voorstellen.
    waar ik altijd zo van baal, dan wil je graag dingen weten, dan krijg je maar zo'n klein beetje informatie dat het eigenlijk allemaal nog veeeel onduidelijker word!

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ja nou het was ook achteraf wel stom van mezelf dat ik niet vroeg wat het precies inhield, en dat ik zelf dacht dat mijn eitjes daarom misschien wel groter (beter) zouden zijn... :(

ik ga in ieder geval wel vragen wat de waarde ervan was en wanneer ik na het bloed prikken kan bellen voor de uitslag....

11. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    hoi smoekie

Om je FSH goed te kunnen vast stellen dient er zeker 3x geprikt te worden.

De eerste keer schrok ik me rot. Was toen 24. Zat toen net in de MMM. Kreeg direct te horen dat het voor IVF niet hoger dan 15 mocht zijn. Was een enorme domper. Begrijp dus helemaal hoe je je voelt.

Vorige maand was het 11. Was me er ook niet van bewust dat het zo kon schommelen.

Er is dus hoop!

12. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Jeetje meis, wat een domper.... :(
    Ik hoop dat het de volgende keer weer lager is.
    Wat moeilijk toch he......de eerste twee keer zo snel zwanger, en nu zoveel gedoe er omheen.... :rolleyes:

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ja ik weet niet eens wat de waarde ervan was, vandaar dat ik dat ook wel graag wil weten....

je moet eigenlijk ook gewoon van internet afblijven he, je wordt er niet vrolijk van als je leest wat het inhoud (kan houden) als je FSH verhoogd is....

maar ja gedane zaken nemen geen keer, ik heb gekeken en werd er niet vrolijker van, moet nu dag 3 van de volgende cyclus terug en weer prikken dus van wat jij zegt zal idd wel dat het een paar keer moet om te zien of het "misschien"? eenmalig is geweest?

ja sandra, dat verwacht je idd niet zo denk je, we stoppen met de pil want we willen er graag nog 1tje bij en zo kom je ineens in de mm terecht terwijl je er al 2 hebt waar je totaal geen "moeite" voor hebt hoeven te doen....

t blijft afwachten maar weer... :(

Deel Deze Pagina