Ik denk dat ik teveel heb gewerkt. Zeg maar overwerkt. Ik geef het aan op me werk, ze houden er kort rekening mee en daarna gaat het hele riedeltje van voren af aan. Slapen na een dag werk doe ik zo slecht. Heftige dromen, veel gedachten, wakker liggen. Ik ben 3 jaar geleden al overspannen geweest. Ik herken wel wat. Maar durf niet te zeggen ik ben overspannen. Ik denk dat het best een combinatie zwangerschap en overwerkt is. Alleen mijn vraag is: stel dat ik dit aangeef bij mijn eigen Vk. Het zou op me werk er niet beter op worden is echt mijn enige mogelijkheid om me ziek te melden. Dekken zij me me dan in? Ik werk maar 3 dagen in de week. Daarom vind ik mezelf een beetje een zeikerd. Maar van al dat rennen en vliegen en getouwtrek wordt ik gek. Alvast bedankt ps: ik had een topic al aangemaakt om aan andere te vragen of ze het herkennen wat ik voelde. deze staat bij zwangerschap en werk.
Hi Chrissie81, de vk mag alleen een adviesbrief meegeven over atv of andere werkzaamheden en ze kan altijd gebeld worden om jouw verhaal tot op zekere hoogte uit te leggen aan je werkgever, maar alleen een huisarts kan een brief schrijven met de mededeling dat je niet meer mag werken bv. Dit moet je dan met de ARBO-arts regelen. Sterkte en denk aan jezelf he! Je werkgever heeft meer aan een medewerker die in een kortere tijd met zin en productiviteit werkt, dan een werknemer die over een paar weken niets meer kan. En je mag, ook al ben je zwanger, (juist) aangeven dat je het niet trekt op de manier zoals het gaat! Groetjes Brigitte
bedankt! Ik was al benieuwd hoe het antwoord zou gaan en opeens stond je antwoord er. FIJN~! Gelukkig was er een lieve collega die mijn leidinggevende mijn nood aangaf. Want mijn noodkreten zag ze niet, sommige mensen...grr. Ik ga nu elke ochtend alleen op kantoor werken. Zo heb ik meer rust. Hopen dat het werkt. Ik zal mijn VK mijn afgelopen maand vertellen zodat ze het daar wel van de situatie wel afweten.