bubbelbad

Discussie in 'Gezondheid' gestart door emje, 9 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden.

ik weet sinds gister dat ik zwanger ben. nu gaan mijn vriend en ik eind van de maand een weekendje weg in een hotel met bubbelbad op de kamer. nu vroeg ik me af of ik daar gewoon in mag? het is wel jammer daar geen gebruik van te maken.

mvg jen

2. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    je mag gewoon bubbelen in bad hoor...ik doe niets liever met dit weer als lekker in bad bubbelen voor het slapen gaan. Als je vliezen gebroken zijn mag je niet meer bubbelen maar dat duurt nog even bij jou :D.

gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap en een fijn weekend samen.
    groetjes Dorianne

3. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    hete baden worden wel afgeraden de eerste 12 weken in ieder geval

4. emje

emje Niet meer actief

maar als we hem nou lau zetten?

5. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

warm baden mag best hoor, je mag zelfs in de sauna, maar niet te lang! het duurt heel lang voor je lichaam van binnen dusdanig opwarmt dat de baby er last van heeft.
    En ook nadat je vliezen gebroken zijn mag je gewoon in bad (niet een openbaar zwembad alleen), allebei mijn kinderen zijn geboren in bad!

6. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Volgens mij wordt er alleen gewaarschuwd voor openbare bubbelbaden zoals in tropische zwembaden en sauna's. Dit ivm hygiene.
    Een bubbelbad op een hotelkamer is echter geen probleem. Hier stop je immers steeds vers water in?

Heb het laatst ook al opgezocht omdat wij net een heerlijk 2persoons bad hebben besteld voor ons nieuwe huisje. Zou zuur zijn als ik nog een half jaar moest wachten voordat ik mocht bubbelen :p

Veel plezier!

7. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

sorry dubbel

8. iertje86

iertje86 Actief lid

19 jan 2010
    117
    0
    0
    Bubbelen kan gewoon hoor. Let wel op de warmte, zeker de eerste 12 weken. Helemaal lauw hoeft niet, maar luister naar je lichaam. Als je zelf helemaal suf en rozig wordt van de hitte, is het natuurlijk niet goed.

Ik werk in een zwembad en voor zover ik weet mag je bijna overal gewoon bubbelen. Over het algemeen wordt hetzelfde water als in de rest van het bad gebruikt, soms met iets meer chloor enz erin tegen de legionella, maar dat is zo weinig dat het niet schadelijk is en als het moet zelfs drinkbaar. dus je kan daar rustig in zwemmen, zo niet dan staan er wel waarschuwingen bij.
    Let wel op de warmte, verschilt nogal eens per zwembad.
    In veel baden wordt wel de sauna e.d. afgeraden.

Deel Deze Pagina