Lieve meiden op het moment sta ik in de keuken en doe ik een poging om voor het eerst een verse groente voeding voor mijn dochtertje te maken! Dit is het recept: Voorbereiding : 5 minuten Koken : 20 minuten Totale tijd : 25 minuten Ingrediënten en hulpmiddelen : Steelpan Mixer Winkelen 1 kleine aardappel van ongeveer 50 gram 100 gram extra fijne sperziebonen 1 maatschepje van je babys zuigelingenvoeding of 35 ml borstvoeding ( indien gewenst ) 30 ml gekookt water. Details recept 1. Snijd de aardappel in blokjes en snijd de sperziebonen. 2. Kook de aardappel en de sperziebonen ongeveer 20 minuten in een pan met kokend water. Giet af. 3. Mix de aardappel en de sperziebonen met de aangemaakte zuigelingenvoeding of borstvoeding. 4. Laat afkoelen totdat het warm is en giet het in de zuigfles. 5. Voeg geen zout toe. De vraag:... Wat moet ik met dit water?,..moest ik het maar in 30 ml koken? want ik heb gewoon een pannetje opgezet en niet naar het aantal water gekeken of moet dit er later weer bij gegooit worden na het afgieten?. En moet ik gewoon 1schepje nutrilon standaart erdoor heen doen?...ik heb nog 15minuten kooktijd hahahha... Bedankt alvast!
Volgens mij moet je de aardappel en de groente koken zoals je normaal ook zou doen. Het water afgieten, de groente en aardappel mixen en dan eventueel wat melk erbij doen om het smeuiger te maken. Koken in 30 ml kan echt niet
http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/188125-geen-voedingsvragen-hier.html Dat topic al gelezen? Maar dat water, geen idee waar je het voor nodig hebt. Maar wat ik ook niet snap, waarom na afloop wachten tot het afgekoeld is dus niet meer heet maar warm en dan in een zuigfles gieten? Je gaat bijvoeding toch niet drinken???
Ik kookte het eten voor dochter gewoon in het water. Daarna de aardappel bij de sperzieboontjes en pureren. Ik gaf het van een lepel, in een zuigfles vind ik raar eigenlijk, dochter had dat ook nooit gepikt. Melkpoeder heb ik er ook nooit bij gedaan, wel een beetje van het kookwater als het te droog was.
Ow zie het al denk ik, die 30cc gekookt water is voor als je de zuigelingen voeding gebruikt ipv borstvoeding. Er staat namelijk 1 schepje zuigelingen voeding. Als je die erdoor doet, zal je er ook wel water bij moeten doen neem ik aan.
Hanneke jij bent de slimste! Je moet de voeding nog klaarmaken! Haha. Maar ik heb dat nooit gedaan en de fles ook niet, vind het maar een raar recept wat dat betreft.
Ik denk dat het water inderdaad voor de zuigelingenvoeding is, als je de poeder gebruikt. Een schepje moet je aanmaken met 30 ml water. Hopelijk is het je gelukt. Groetjes, Krissa
ow sorry dat ik het hier heb geplaatst!....en in een fles ga ik ook niet doen!...maar aan jullie reactie te lezen ook geen nutrilon erbij doen!...dankje meiden...het is bijna klaar hihihi...