Wij eten thuis heel veel groente & fruit. Nu haal ik dit al bij de plaatselijke groenteboer, lidl & soms op de markt. Maar ik vroeg mij af of er nog meer tips zijn waar dit enigzins voordelig te halen. Het liefst zou ik naar een groothandel of iets gaan maar dat is natuurlijk niet voor particulieren.
Wij hebben hier in de buurt een groenteverkoop. Een grote doos voor 10 euro. Ook van de groenten. Maar dan moet je wel in of nabij de flevopolder wonen....
Dan moet je echt in jouw omgeving kijken. Soms bof je met de markt, of een goedkope groentewinkel. Soms verkopen markt of zulke winkels ook B-keus groenten, veel voor weinig. En van een gek vormpje of een klein formaat smaken ze echt niks minder, en als je er toch soep of sap van maakt of het gelijk gebruikt is het soms niet erg dat groenten al wat overrijp raken. Al die hippe merken met "geredde groenten", leuk hoor, maar dat betekent dus vooral heel goedkope ingredienten voor de fabrikant. In de stad heb je meer kans dan in de buitengebieden. In mijn beleving/hier in de regio zijn boerderijwinkels meer toeristenattracties dan een plek om goedkoop groenten te scoren.
Ik ga voorgroente en fruit graag naar de markt. Maar je moet wel t geluk hebben dat 'jouw' markt een fijn G/F kraam heeft. Hier gelukkig 2 goede kramen en een aardappelkraam met leuke prijzen. Verder ga ik ook naar kleine fruitboeren met winkel (vooral voor moesappels heel fijn). En de turkse supermarkten willen ook nog wel eens interessant zijn.
Een groothandel is niet goedkoper in ieder geval. Wij gaan regelmatig als particulier naar de Sligro maar je schrikt je rot. Het is enkel dat je er grote verpakkingen kan kopen, handig voor horeca. Qua prijs is het omgerekend vaak veel duurder dan een supermarkt. Misschien omdat je als particulier niets met de BTW kan doen? Hoef je je dat ook niet meer af te vragen
Boerderij winkels in de buurt. Verder heb je ook initiatieven als Herenboeren, maar volgens mij kan je dan alleen op vaste dagen voedsel halen.
Deze idd. Ik had laatst een box met een waarde van meer dan 22 euro en betaal daar 3 euro voor. Meestal ook echt nog wel wat langer te bewaren.
Die heeft bij ons in de buurt helaas bijna nooit tgto. Zie altijd mooie pakketten daarvan voorbij komen.
turkse supermarkt, en de boerderij winkel zijn bij ons ook de plaatsen waar je veel en vaak wat goedkoper fruit/groente kunt kopen, misschien nog als je in de buurt van kassen woont dat ze daar het een en ander aanbieden bij van die kraampjes. Bij de boerderijwinkel/boerenlandwinkel etc. is wel hetgene wat goedkoper is de seizoensproducten. anders betaal je vaak ook nog best veel vind ik.
In de buurt inderdaad ook zoeken naar kraampjes. Bij ons komt in de lente/zomer een kraam. Staat achteraf dus is even fietsen maar dan heb je heerlijk verse groente.
Ja, de Turkse supermarkt! Veel voor weinig en kwalitatief goed. En aardappels/uien etc los, hartstikke handig!
Nee valt nogal tegen eigenlijk. Kom zowel op de makro als bij de Sligro en ik vind het niet heel bijzonder. Kwaliteit is ook niet heel veel beter. Wel een keer een paarse bloemkool meegenomen dat zag er wel grappig uit. Maar verder zou ik er geen moeite voor doen om aan een pasje te komen. Vroeger was het wel specialer, maar toen zag je in de supermarkten ook veel minder vaak bijzonder soorten fruit.
Hier in Limburg heb je veel kraampjes bij mensen (de boeren/telers) thuis. Kraampjes/winkels, ideaal. Verser kun je het niet krijgen. Vaak hebben ze ook een heel pakket voor 10,00. Is elke week verschillend wat erin zit, maar wát erin zit is qua waarde bij supermarkt zeker het dubbele. Aardappelen en eieren halen we ook bij de boer zelf, vers en stukken goedkoper (en lekkerder) als in de supermarkt
Heel veel volkstuinen hebben verkoopdagen. Dan is het pas echt spotgoedkoop. Daarnaast is het natuurlijk super leuk