Hoi, Ik weet niet of ik me zorgen moet maken, maar ben vorige week op controle geweest, en mijn bloeddruk was een klein beetje verhoogd ivm de andere keren. Deze keer had ik 131/91, en anders zit ik altijd aan 126/87 of zo in de buurt.... (meestal minder) Nu zei de gyn. dat mijn bloeddruk wat verhoogd was, maar dat het nog goed was. maar toch maak ik me zorgen. Begin ook vocht op te houden, handen en voeten , en moest mijn zout laten van de gyn. maar sinds twee dagen heb ik precies een slechter gezichtsvermogen. Als ik mijn gezicht draai dat alles precies zo later komt om te kijken. weet niet hoe ik het moet uitleggen. Maar voor de rest heb ik nergens last van. Nu heb ik al wat opgezocht, en der zijn symptomen van zwangerschapsvergiftiging. Wat zou ik doen? gewoon is langs de huisarts gaan en mijn urine laten controleren? op eiwit of zo? en voor de zekerheid nog is mijn bloeddruk laten meten? Ik weet het niet... mss beeld ik het me ook maar in... of zou ik nog een week wachten, dan moet ik terug naar de gyn. maar dat is mss te laat als ik nog een week wacht? kan het vlug slecht gaan met zwangerschapsvergiftiging? Heeft iemand hier ervaring mee??? Ik ben nu 37 weken zwanger... liefs
Zwangerschapsvergiftiging is ernstig, dus ik zou niet wachten en contact opnemen met je verloskundige. Mijn bloeddruk is ook verhoogd en heb de opdracht gekregen onmiddelijk te bellen als ik dit soort klachten krijg. Beter een keer te veel dan te lang wachten lijkt me.
Ik heb zelf twee keer ernstige pre-eclampsie gehad (zw.vergftgng) en jouw klachten passen erbij. Ik zou niet wachten maar meteen bellen voor bloeddrukcontrole en urinecontrole, beter 1 keer teveel gecontroleerd dan 1 keer te weinig. Misschien is het wel niets, dan ben je in ieder geval gerust gesteld.