Op het moment weeg ik minder dan dat ik deed voor mijn zwangerschap. Ik moet echt voor mijn gevoel veel blijven eten omdat ik anders teveel afval. Ik ben altijd al erg slank geweest. Ik weeg nu 52 kilo en ben 1.65 groot. Nog net een 'gezond' gewicht dus volgens BMI. Nu ben ik alleen bang dat ik zelf niet 'op kan eten' zeg maar tegen de borstvoeding. Bij het ontbijt eet ik 2 a 3 sneetjes bruinbrood met een peperkoek. In de ochtend als tussendoortje een stuk fruit. Als lunch weer 2 a 3 sneetjes brood. In de middag als tussendoortje een liga of een bak yoghurt ofzo. En uiteraard gewoon avond eten. Eet ik nu genoeg of is dit nog te weinig, meer eetlust heb ik nl. echt niet. En zijn er evt calorierijke tussendoortjes die ik zou kunnen nemen? Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op mijn vragen, MVG..
Hallo, Je kunt er vanuit gaan dat het geven van borstvoeding ongeveer 500 calorieen per dag kost. Het is zeker zo dat je sneller afvalt na je bevalling als je borstvoeding geeft. Echt "opeten" doe je jezelf niet met het geven van borstvoeding. Het geven van borstvoeding is een volkomen natuurlijk proces en je lichaam verwacht ook dat je dit gaat doen. Voel je je slap? ben je duizelig? Eventueel kun je je schildklierwaarden laten prikken. Het kan na een zwangerschap/bevalling voorkomen dat deze waarden iets veranderen. Over het algemeen gaat dit echter met meer syptomen gepaard. Als je graag aan wilt komen moet ik je toch doorverwijzen naar een diƫtist. Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Groeten Rieneke
Bedankt voor je reactie Rieneke. Ik voel me verder prima, heb genoeg energie en geen klachten als duizeligheid ofzo. Misschien inderdaad een idee om eens een dietist op te zoeken.
Fijn dat je je goed voelt. Je zou je schildklierwaarden kunnen laten prikken. Als alles in orde blijkt te zijn dan is het zoals het is. Goed eten is erg belangrijk of je nu wel of geen borstvoeding geeft Het verhaal dat je baby jou dus zou kunnen "opeten" is dus niet waar. Groeten Rieneke