Vinden jullie T.ob.ias en C.at.o bij elkaar kunnen, of is het teveel kwik-kwek-kwak door de uitspraak met to-to?
Helemaal niet jut en jul. Ik denk ook dat dat komt doordat ene ene naam begint met To- en de ander eindigt met -to.
Ik vind Tobias en Cato minder jut en Jul dan Cato & Tobias eruit zien. Cato & Tobias zou ik niet voor kiezen, maar deze combi vind ik prima en los van elkaar ook leuke namen.
Huh? Tobias en Cato of Cato en Tobias is toch precies hetzelfde? Het is niet alsof je je kinderen standaard in dezelfde volgorde aanspreekt / benoemt. OT. Kan prima! Leuke namen.
ik vind Tobias en Cato anders ogen dan Cato en Tobias. Tobias en Cato of Catobias. Maar dat heb ik ook met Sander en Susan -> Susan en Sander (Susander) heb ik het zelfde gevoel. Ik heb het over mijn kinderen ook altijd in dezelfde volgorde en om me heen hoor ik ook altijd kind 1 en kind 2.
Oké. Hier noem ik ze echt altijd in willekeurige volgorde. Maar goed die van mij zijn sowieso jut en jul ongeacht de volgorde
Ik heb hetzelfde als Catou: Catobias vind ik ‘gekkig’ en zou ik niet doen, Tobias en Cato vind ik daarentegen een prima en juist leuke combi!
Nee, totaal géén Kwik, Kwek en Kwak! Had ik wel gevonden als beide namen waren begonnen of geëindigd met To-/ -to.
Dit is wel waar inderdaad. Hier noemen we de kinderen ook altijd in het zelfde rijtje, van oud naar jong. Behalve als we specifiek een of twee roepen natuurlijk.