Diagnose PCOS

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LadySophie, 19 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadySophie

30 jun 2016
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hey Ladies,

Vandaag een onderzoek bij de Gyn gehad en wil het graag met jullie delen.

midden december zijn wij gestopt met de pil. Mijn cyclus (zie handtekening) is erg lang, dus al snel vermoedde ik PCOS. Dit omdat ik een collega heb die dit heeft en door behandeling snel zwanger is geraakt.

Na een half jaar proberen heb ik een doorverwijzing gekregen van de huisarts naar de gyn en daar ben ik dus vanochtend geweest.

Hij vroeg mij eerst naar mijn cyclus en of ik al iets online had gevonden. Aangegeven dat ik PCOS verwachtte. Hij vroeg of ik last had van veel beharing of acne. Dit is niet het geval. Ik vertelde dat ik pas op mijn 16e ongesteld was en op mijn 18e aan de pil ben gegaan omdat ik geen pijl kon trekken op wanneer ik ongesteld zou worden. Ook aangegeven dat mijn moeder bijna 2 jaar over gedaan heeft om zwanger te worden van mij (dit heb ik iets overdreven want het was 1,5 jaar)
    Toen zei hij direct al: ok dit is inderdaad PCOS maar we gaan nog even een inwendige echo doen om het te bekijken.

Mijn baarmoeder was goed. Wel had hij het over het slijmvlies wat te dun was. Dit hoort 7 mm te zijn maar was bij mij 5 mm. Dit is ook iets wat bij PCOS hoort. Mijn eileiders waren goed en er zaten veel eitjes in. 1 was zelfs al 14 mm en dat is goed want een ei springt bij 22. (normaal groeit een eitje 2 mm per dag, maar bij mij duurt dat veel langer)

Vervolg: volgende week terug om te kijken hoe het eitje is gegroeid en als ik na mijn eisprong niet zwanger ben gaan ze mijn man testen.

Wat ik heel fijn vond was dat hij aangaf dat we actie gingen ondernemen in de vorm van controles en medicatie (nader te bepalen en wellicht ook uitspuiten eileiders). Hij gaf ook aan dat mensen met PCOS gewoon natuurlijk zwanger kunnen raken maar dat het moeilijker te bepalen is wanneer je seks moet hebben.

Dit was mijn verhaal. Hopelijk hebben jullie er iets aan. Mijn advies: laat je doorverwijzen met deze 'klachten'.

XxX

2. jannies

jannies Lid

6 aug 2012
    75
    0
    0
    Natuurlijk niet fijn om deze diagnose te krijgen, maar nu kunnen ze jullie hopelijk wel goed helpen en hopelijk snel met resultaat! Wat goed dat je meteen actie hebt ondernomen..

Ik mag deze week ook naar de gyn en ergens vermoed ik ook pcos. Dit obv mijn cyclussen, meer beharing op bepaalde plekken, skin tags, inhammetjes (nooit eerder opgevallen). Ben benieuwd.

3. Beschuitje87

Beschuitje87 Actief lid

10 jul 2016
    111
    0
    16
    Hoi ladysophie,

Als ik een redelijk normale cyclus heb, zou ik verwachten ook rond 26/7 een eisprong te hebben.
    Duim voor je dat het deze ronde raak is

4. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Spannend meid. Hier ook pcos. En na 3 behandelingen met clomid zwanger toen geworden. Inmiddels is zs al 3,5 Jaar. En willen we in september gaan voor een 2e

5. LadySophie

30 jun 2016
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Leuk om jullie reacties te lezen.

Ik ben eigenlijk best opgelucht dat er iets uit is gekomen. Nu heb ik tenminste het gevoel dat we er wat aan kunnen doen! Aanstaande dinsdag moet ik weer naar zkh en dan gaan ze kijken in hoeverre mijn eitje is gegroeid

@beschuitje tthaanks! Ik hoop met je mee! En ook voor jou! Hoe leuk en toevallig zou het zijn als we straks allebei zwanger zijn :D

@Bianca fijn om te horen! Ik ben benieuwd wat ze volgende keer zeggen en of ik ook clomid moet gaan slikken. Spannend zeg voor een tweede in september. Moet je dan ook direct weer aan clomid beginnen?

XxX

6. daniellelove

daniellelove Actief lid

10 mei 2016
    123
    0
    16
    Liad electronics
    Made
    Weer door de hand van je verhaal wel de symptomen een beetje heb eigenlijk nergens last van behalve dan onregelmatige cyclus.. ik moet even mijn bloemwerk afwachten, en het onderzoek bij me vriend. Als daar niks uit kom wil ik ook doorverwijzing.. want wij willen echt zo graag een kleine hebben! Duim voor jullie dat het komende maand raak zal ziin

7. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Geen idee, zal eerst weer moeten ontpillen. Na de zwangerschap ben ik weer begonnen met de pil namelijk. Wordt wel eerder doorgestuurd nu omdat ze weten wat het is. Maar kan ook zomaar zijn dat mijn pcos weg is zei de gyn toen. Een zwangerschap en bevalling veranderd je lichaam en kan alles op orde ineens brengen. Maar dat zal wel niet, ik ga er van uit dst wij weer zolang in de mmm gaan zitten. Werd toen pas na 1 jaar doorgestuurd. Wij zien wel waar het schip strand :D

8. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hier ook pcos maar behalve geen cyclus geen symptomen.
    Met clomid of injecties lukt het zwanger worden wel zoals je aan mijn banner ziet.. :D

9. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ha LadySophie, ik kan me voorstellen dat je opgelucht bent, ik heb ook PCOS (zonder andere symptomen) en was ook heel blij dat ik serieus werd genomen! Ik ben bij m'n zoontje uiteindelijk zonder medische hulp zwanger geworden (wel met ovulatietesten) en nu, bij de eerste ronde clomid, zwanger van de tweede (nog heel pril dus hoop dat het goed gaat). Al met al heb ik het ondanks PCOS dus vooralsnog best "makkelijk" gehad. Hopelijk zal het jou ook zo vergaan, iig heel fijn dat er een concreet actieplan is! Veel
    Succes!

Deel Deze Pagina