Teveel mee bezig tips

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lindaaaaaaa, 13 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindaaaaaaa

29 mei 2017
    20
    1
    3
    Vrouw
    Dag dames,

Heb even jullie steun/hulp nodig.
    Afgelopen maart ben ik gestopt met de pil en direct zwanger geraakt. Het was niet gepland, maar toen ik er na 7 weken achterkwam was ik superblij dat ik zo vruchtbaar was en dat we een kindje zouden krijgen. Helaas kreeg ik bij 8 weken een miskraam enheb ik 2 mei een curretage ondergaan. Ik heb daarna bijna 3 weken gebloed. Het is vandaag precies 6 weken geleden en ben helaas nog niet ongesteld geworden, terwijl ik na 4-6 weken ongesteld had moetne worden. Ik denk dat dat komt omdat ik er zoveel mee bezig ben met het weer zwangerr worden. Ik heb een aantal keer onveilig seks gehad in de tussentijd, maar alle zwangerschapstesten slagen negatief uit, dus ik ben niet zwanger. Hoe kan ik het best met de obsessie om zwanger te worden omgaan? Zonder elk wissewasje etc op te zoeken en internet te doorspitten etc? Hierdoor ben ik er zoveel mee bezig :(

2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik vind het heel erg dat je een miskraam hebt gehad. Dat je nog geen menstruatie hebt gehad kan verschillende oorzaken hebben. Persoonlijk denk ik dat je lichaam wat meer tijd dan gemiddeld nodig heeft om de cyclus weer op te pakken. Bij twijfel kun je altijd even contact opnemen met je huisarts, of behandelend arts van het ziekenhuis.

Omgaan met een obsessie kunnen slechts weinig mensen je mee helpen. Ik zou zelf beginnen met de vraag "Waar denk je dat je obsessie vandaan komt?" En ook "Hoe lang duurt dit gedrag al?" "Wat zijn je triggers?" Ga hiermee zeker eens langs de huisarts, dat is het enige advies dat ik je kan geven.

3. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
    Hoe was je cyclus voor je miskraam? Ik heb in januari een miskraam gehad, en ik werd netjes 4 weken later weer ongesteld. Maar mijn cyclus was daarvoor ook al redelijk stabiel. Kan me voorstellen dat als je bent gestopt met de pil je niet echt een goed inzicht hebt in je cyclus. Misschien moet dat ook nog allemaal op gang komen en duurt het daarom langer.

Wat betreft je obsessie, daar heb ik helaas geen tips voor. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem. Ik was zo snel zwanger de vorige keer. Nu ben ik er zoveel mee bezig omdat het in vergelijking me de vorige keer een eeuwigheid duurt. Dan komt de angst weer dat het niet lukt, wat weer stress veroorzaakt, waardoor ik weer bang ben dat ik door de stress niet zwanger wordt, en zo zit ik dus in een cirkeltje. Ik probeer het zoveel mogelijk los te laten en als ik eraan denk afleiding te zoeken zoals muziek luisteren, rondje lopen, winkelen, etc. Dat helpt wel heel goed. Het lot heb je toch niet in handen, je kan alleen maar loslaten en hopen dat het binnenkort een keertje raak is. En zoveel mogelijk van google vandaan blijven, haha. Je lichaam kan je ook goed voor de gek houden, heb ik gemerkt.

4. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Hey. Vorig jaar heb ik ook een mk gehad, maar dan al na 4,5 week. Bij mij duurde het bijna 7 weken voordat ik weer menstrueerde.
    Ik lees dat je ook nog maar kort van de pil af bent, dat kan ook een reden zijn dat het wat langer duurt voordat je hormonen weer op orde zijn.
    Net zoals hierboven gezegd, probeer leuke dingen te doen, zodat je geen stress hebt. Zodra je cyclus weer op gang is, kun je er weer volop ervoor gaan. Ik hoop voor je dat je weer snel zwanger mag zijn!

5. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    @Lindaaaaaaa Wat ontzettend naar dat je een miskraam hebt gehad. Het is zes weken terug en dat is nog niet zo lang geleden. Logisch dat je er veel mee bezig bent. Onderschat niet wat een miskraam met je doet. Elke dag dat een zwangerschap duurt ga je er meer van uit dat er een kindje komt. Na acht weken heb je je er waarschijnlijk al een beeld bij gevormd. En opeens is dat weg. En dat is heel pijnlijk en verdrietig. Op het moment dat je geen ruimte aan de pijn en het verdriet geeft blijft het sluimeren en blijf je er "teveel mee bezig". Het lijkt wat tegenstrijdig. Maar als je er nu ruimte aan geeft kun je het later beter een plaats geven. Heel veel sterkte!!

Lindaaaaaaa en nizzie86 vinden dit leuk.
  6. Roseline

Roseline Niet meer actief

Ik denk eerder dat je cyclus van slag is van je miskraam (dikke knuffel daarvoor). Ik lees vaak verhalen dat het soms wel even duurt voor je weer een normale cyclus kan hebben, dat is per persoon heel verschillend.
    En hoe je met je obsessie om moet gaan, tja... ik denk dat veel meiden hier het herkennen:p (dus voel je vooral niet alleen). Je wil graag een kindje en dan duurt het al snel te lang. Ik heb ook periodes dat ik het moeilijk vind om het los te laten. Probeer voor jezelf een manier te vinden om afleiding te zoeken en leuke dingen te doen. En blijf geloven dat het goed komt, want je ben pas net begonnen. Dat geeft mij altijd hou vast.. Succes

Deel Deze Pagina