Stoppen met roken vanwege grote kinderwens...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xxJenniferxx, 31 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxJenniferxx

25 aug 2014
    87
    2
    8
    Hoi meiden,

De titel zegt het al!

Ik heb PCOS en wij zijn sinds mei dit jaar bezig met zwanger worden d.m.v. clomid.
    Ik dacht toen van '' ah eindelijk een stok achter de deur om voorgoed afscheid te nemen van de sigaretten....'' maar tevergeefs.... Elke keer wanneer ik een sigaret opsteek voel ik me een ''slappeling''.... Vooral omdat juist onze GROTE kinderwens de stok achter de deur had moeten zijn om ermee te stoppen...:x
    De clomid, de ziekenhuisbezoeken, het vervelende wachtbankje gaf zoveel spanning dat ik op de een of andere manier niet van de sigaret af kon blijven.... (Ik weet dat dit geen excuus is):(
    Nu weet ik uiteraard dat roken gewoon slecht is en zeker bij een kinderwens waar een MMM aan te pas moet komen maar ik vind het heel moeilijk om te stoppen...

Nu heb ik sinds eind september besloten om te proberen om minder met het zwanger worden bezig te zijn en ik moet zeggen dat, dat met redelijk lukt en het me wat rust geeft.... Natuurlijk hoop ik deze ronde op de Lucky shot en zal het wachtbankje weer vreselijk lang gaan duren maar toch wil ik proberen om 1 november, dus morgen, te gaan stoppen! Ik weet dat ik het kan maar het volhouden daarvan.....

Zijn er meerdere meiden op deze forum die roken en bezig zijn met zwanger worden of meiden die vanwege de kinderwens gestopt zijn? En vooral hoe je gestopt bent.....

2. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik heb nooit gerookt,maar wil je wel een hart onder de riem steken.Ik weet dat je het kan!Heel veel succes!

3. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Hier inmiddels voor de derde keer (serieus) gestopt. Alle keren vanwege kinderwens. Mijn voornemen is nu om ook niet meer te beginnen. Hahahaha

Ik ben nu twee maanden gestopt. Cold turkey. Hrb wel zon app die bijhoudt hoe goed je bezig bent, dat helpt wel :)

Succes meid en geloof me, na een week wordt het makkelijker en beter :)

4. Span

Span Lid

4 okt 2014
    50
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ja hoor! Hier ook! Wij roken beide en zijn beide nu gestopt voor een kinderwens. We zitten pas in ronde twee, maar stoppen is moeilijk! Voor ons allebei, hoe graag we ook willen!
    Het klinkt heel stom, en zo verslaafd ben ik dus ook, dat ik niet 'voor niks' wil stoppen. Het drinken van een drankje is immers ook niet den boze op het moment dat het nog niet is gelukt, dus om het voor ons gevoel wat relaxter te houden roken wij nog wel op een feestje of gezellige avond.
    Doordeweeks moet ik zeggen dat ik er minder moeite mee heb om niet te roken. Dan ben ik aan het werk, waar ik nooit heb gerookt. Als ik s avonds thuis kom en dan vooral na het eten heb ik er meer moeite mee, maar dan ga ik onder een warme douche en door naar bed. Dan lees ik een boekje en val ik zo in slaap!
    Het weekend daarentegen is lastiger! Ik probeer mezelf vooral maar bezig te houden, dat werkt voor mij. Ik gebruik in het weekend ook nicotinepleisters en dat scheelt een heleboel!
    Afgelopen maand hebben we met z'n tweeën met 1 pakje gedaan en is nog niet leeg! Ik ben al trots op mezelf na 12jaar roken! Natuurlijk zal ik, hoe moeilijk ook, stoppen zodra ik zwanger ben!
    Zet m op Jennifer!

5. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed zeg! Ik was echt een kettingroker, rookte sommige periodes wel tot 50 sigaretten per dag. Ik probeerde het bij Max 30 sigaretten te houden en mijn man rookte ook. Wij hebben meerdere stoppogingen gedaan om onze kinderwens maar dit duurde elke keer niet lang. Tot dat we wisten dat IUI zouden gaan doen. Ik wilde niet aan IUI beginnen voordat ik een aantal maanden gestopt was met roken. En na 3-4 maanden stoppen (ml en ik allebei cold turkey) bleek ik zwanger te zijn, de ronde voor onze geplande IUI behandeling.
    En toen ik zwanger was ben ik zo blij geweest dat ik toen niet meer hoefde te stoppen. Ik vond de eerste weken zwanger zijn echt heel spannend, was bang dat het mis ging. En ik was zo blij dat ik de stress van het stoppen er niet bij had, want dan had ik me weer druk gemaakt of dat geen kwaad kon voor de baby.
    Nu ben ik nooit weer begonnen met roken maar anders zou ik bij het proberen van een tweede direct weer stoppen en niet pas na 2 jaar proberen....
    Jij heel veel succes, hopelijk ben je snel zwanger en dan heb je nog een extra motivatie om gestopt te blijven!

6. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Wat goed dat je wilt stoppen Jennifer! Ik ben ex-roker, maar ben al heel wat jaren geleden cold-turkey gestopt. Denk ook dat dat de enige manier is om echt helemaal van een verslaving af te komen. Kon in het begin ook niet een winkel bij het tankstation inlopen en tankte dus bij zo'n self-service. Maar al na een paar weken werd het makkelijk. Ook al vind ik sigaretten nog steeds lekker ruiken, ik ben blij dat ik gestopt ben.

Alleen al als je bedenkt welke schade je eitjes (en natuurlijk je hele lichaam) erdoor oplopen, helpt dat misschien wel om snel te stoppen. En kijk eens wat het met een baby'tje doet in de zwangerschap. Ook al in de allereerste weken als je nog niet weet dat je zwanger bent! Ik hoop dat je volhoud en vind het echt super dat je dit nu al voor je kindje doet!

7. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Wij waren na 1,5 jaar nog niet zwanger toen manlief en ik besloten om te stoppen met roken. Een aantal weken later testte ik positief :D

Succes! Het is moeilijk maar zeker de moeite waard!!

8. Mamayo

Mamayo Bekend lid

18 sep 2014
    916
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ik herken je verhaal zo! Toen wij bezig waren om de eerste keer zwanger te worden, rookten wij ook allebei nog. Ik heb altijd zeker geweten dat ik niet zwanger wilde roken, maar het stoppen tijdens de periode dat we bezig waren kreeg ik gewoon niet voor elkaar. Hoe verslaafd kan je zijn he? Pas toen ik wist dat ik zwanger was, kon ik de knop omzetten, maar heb me wel megaschuldig gevoeld dat ik dus tijdens de rijpingsfase en de eerste weken wel had gerookt :(. Heel veel succes en ik hoop dat het je lukt om zsm te stoppen!

9. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Ja herkenbaar hoor hier roken wij beide ik was gestopt toen ik zwanger bleek te zijn van onze dochter na de bevalling sloop het er weer in en tot een maand geleden was ik 2 maanden gestopt en gewoon keihard weer begonnen en ow wat voel ik me stom omdat we besloten hebben om voor een tweede te gaan dan denk ik echt mens stop er nou mee maar dan denk ik soms ook weer ach als ik zwanger ben stop ik wel het heeft twee kanten dus het is moeilijk ik wens je veel succes ik hoop dat je kunt stoppen

10. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Anderhalf jaar geleden ben ik gestopt. Ik rookte 20 sigaretten op een dag (ik rookte ook nog eens shag). Ik was gestopt omdat ik het vond stinken, en ik kreeg ook van die vieze gele vingers. Maar ook in het achterhoofd dat ik een kinderwens heb. Ik wilde het eerst proberen om te kijken of het lukte. Maar nu anderhalf jaar later nog steeds gestopt. Zonder enige hulpmiddelen en met een ijzeren discipline. Ik hoor om mij heen dat vele daarop jaloers zijn hahaha.

11. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Net weer een maand gestopt. Cold turkey.... willen binnenkort voor een 2e gaan en vorige zwangerschap gestopt bij positieve test. Ik wil devstress van t stoppen niet meer tegelijk met een zwangerschap hebben, vreselijk! En wil niet dat zl besef van obs roken krijgt. Dus nu gestopt, 3 weken heel moeilijk gehad en nu wirdt het al beter. Zelfs al dagen erbij dat ik er niet meer aan denk en zelfs bij een drankje geen gemis. Ben zo blij dat we deze stap weer gezet hebben. En nu ook nooit meer beginnen!

12. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Wij rookten allebei flink. Meer dan een jaar bezig geweest. Toen is mijn man gestopt. De volgende ronde was ik zwanger, toen ben ik pas gestopt. Ik vond het toen niet moeilijk om te stoppen. Ik vraag me vaak af hoe snel ik zwanger geweest zou zijn als we allebei gelijk gestopt waren.

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik stop morgen... en ik vind het echt moeilijk..

Maar, we zijn nu 1 jaar en 3 maand bezig en dit is het enige wat ik nog kan doen om mijn 'vruchtbaarheid' te verhogen. Voor de rest doe ik alles al.
    In januari gaan we naar de gynaecoloog als het nog niet is gelukt, en ik denk niet dat de gynaecoloog mij helpt als ik nog rook.. Dus ik ga stoppen. . In 1 keer.. eerdere pogingen om te stoppen zijn gelukt maar nu lukt het!!

14. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Succes Bubblez!!!

15. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ik ben gestopt voor ik zwanger werd. De eerste maand met elektronische sigaret en toen ik uiteindelijk een positieve test in handen had ben ik daar ook binnen 1 dag mee gestopt. Vloeistof afgebouwd van hoogste dosis nicotine naar 0. Werkte voor mij ontzettend goed.

16. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Ik ben inmiddels al 5 jaar van het roken af (pakje camel light per dag) en de enige tip die ik je kan geven is: gewoon niet doen... Het klinkt zo lullig, maar er is geen kauwgum, spray of ander hulpmiddel krachtig genoeg om de geestelijke verslaving tegen te gaan, alleen jijzelf kunt dat doen door middel van wilskracht. Iedere keer dat het stemmetje in je hoofd schreeuwt om een sigaret moet jij een tegenstem erin gooien die NEE zegt! succes, ik hoop dat je snel zwanger mag zijn en dat het je lukt om te stoppen! bedenk dat de wil om te stoppen al het halve werk is!

17. Leaf

Leaf Niet meer actief

Hoi Jennifer!
    Ik heb een vriend die rookt en ikzelf ben een "parttime roker". In januari ben ik gestopt met de pil en ook met sigaretten. Mijn vriend ook! We waren super goed bezig maar omdat ik zolang geen menstruatie had en allemaal complicaties kwamen (PCOS en Schildklier) sloop het er langzaam weer in.
    Nu roken we beide in de avond een sigaretje of 2 (hij standaard, ik afentoe).
    Ik heb zelf als doel om er helemaal mee te kappen met zijn tweeën zodra ik met de behandeling voor pcos mag beginnen.
    Natuurlijk niet makkelijk, het is even afkicken. Maar gelukkig ben ik zelf niet iemand die veel rookt. Mijn vriend heeft er meer moeite mee.

18. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Hoi!!!
    Eng om die knoop door te hakken om te stoppen he?
    Ik was iig heel bang. Rookte anderhalf pakje Camel per dag maar wilde voor ik met de pil zou stoppen eerst stoppen met roken. De eerste twee weken waren een hel. Verschrikkelijk. Maar pleisters hielpen en ben gewoon van de één op de andere dag gestopt. Een maand erna ben ik met de pil gestopt en drie maanden daarna was ik zwanger! Onze dochter is afgelopen weekend drie geworden. Inmiddels rook ik er weer af en toe eentje met een vriendin. Alleen met haar en alleen als we zonder de kids afspreken. En dat werkt prima. Verder verlang ik er niet meer naar, het hoort gewoon niet meer bij mijn leven. Wat een genot om uit eten te gaan zonder die onrust van het moeten roken erbij. :)

Heel veel succes. Het is echt niet makkelijk maar je kunt het!!

19. mamalap

mamalap Niet meer actief

+1
    bij mijn dochter niet gestopt voor ik zwanger werd enorme stress tijdens zwangerschap, maar vanaf gebleven. Daarna gelijk weer begonnen.
    Deze keer dacht ik dus dat ga ik zo niet nog een keer doen. e sigaret met vloeistof gekocht in januari eerst 2 weken met hoogste dosering nicotine, daarna elke 2 weken afgebouwd uiteindelijk naar nicotine 0. Moet zeggen dat ik al heel wat dingen geprobeerd heb, maar bij deze methode amper stress heb gehad. Nu neem ik het ding nog steeds mee met feestjes en speciale sociale gelegenheden (wel met nicotine 0) en ik heb echt geen behoefte aan een echte sigaret.
    Ow ja ik was een behoorlijke zware roker.

20. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hier nu dus een dikke dag gestopt. En eerlijk, ik voel me best goed! Wel een paar keer gehad dat ik dacht oh een sigaret is wel lekker maar niet zo erg dat ik dr naar snak ofzo..

Voor mij was het nu ook duidelijk dat ik ging stoppen, puur omdat dit het laatste is wat ik nog kan doen om beter voor mijzelf te zorgen. .

Deel Deze Pagina