In oktober vorig jaar zijn we met onze eerste ICSI poging meteen zwanger geworden. Met nog 9 cryo's over in de vriezer Ons meisje is nu bijna 1 jaar en we willen graag een tweede kindje. Ik heb pco en mijn vorige cyclus duurde ongeveer 6 weken. Nu na 3 weken was afgelopen maandag op de echo nog geen rijpende eicel te zien Ik kan een een terugplaatsing plannen, maar moet dus eerst een menstruatie hebben om dan te starten met progynova. Na 14 dagen progynova krijg ik dan een echo en 5 dagen later terugplaatsing. Ik baal gewoon dat ik misschien nog heeel lang moet wachten op mijn menstruatie vooraleer we weer kunnen starten. Kan ik nu werkelijk niks doen? Ik heb vorige keer eerst Clomid gekregen en om daarmee te kunnen starten had ik 10 dagen lutenyl moeten nemen, om mijn menstruatie te laten doorkomen. Ik zou natuurlijk kunnen vragen om dit weer te kunnen doen, maar dan is het weer 'geforceerd'. Iemand tips?
Je kunt zelf niks doen om je eisprong of menstruatie op te wekken, zeker niet als je PCOS hebt en je hormoonwaarden verstoord zijn. Middelen als vitaminen of een ander supplement hebben vaak geen enkel effect. Dus er zit niks anders op dan afwachten of een kuur Primolut/Duphaston/Provera vragen.
Te gek voor woorden gewoon... Ik ben maandag bij de fertiliteitsarts geweest en geen eisprong te zien en nu lijk ik een bloeding te hebben? Als het doorzet, mag ik morgen met de progynova beginnen - heb zonet met de fertiliteitsarts gebeld. Het is blijkbaar dan een anovulatoire bloeding - geen eisprong dus maar wel een bloeding. Dit heb ik vroeger nooit gehad. Hopelijk zorgt het niet voor meer complicaties om zwanger te worden?
Dat kan inderdaad. Ook zonder eisprong kun je een bloeding krijgen, een zogenaamde onttrekkingsbloeding. Maar kan het niet zijn dat je twee weken geleden toch een eisprong gehad hebt en dat het nu je menstruatie is? Een onttrekkingsbloeding kan geen kwaad, je lichaam houdt gewoon grote schoonmaak. Het heeft geen invloed op het zwanger worden. Ik hoop voor je dat het doorzet en dat je morgen met de Progynova kunt beginnen. Succes!
Volgens de bloedresultaten van afgelopen maandag zou ik nog geen eisprong gehad hebben. Op de echo was toen ook geen rijpende eicel te zien. Dus op 3 dagen tijd zal er vast niks veranderd zijn ik loop nu om de haverklap naar het toilet om te checken of het doorzet of niet voorlopig niet echt... Fingers crossed! Nog nooit zo hard gehoopt op een menstruatie
Ik had helemaal geen eigen cyclus op het moment dat ik een cryo tp kreeg. Ik startte gewoon gelijk met progynova, kreeg wel eerst een echo, daarop was te zien dat er geen follikels groeide en er ook geen opgebouwd baarmoederslijmvlies was. Dus kon ik gelijk starten met de progynova. had ik wel wat baarmoederslijmvlies gehad, had ik er primolut voor gekregen, om dat af te breken en alsnog gelijk te kunnen starten. Overleg eens met je arts