Verwarmen na kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door OZ2014, 10 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hoi Heidi, omdat de afgekolfde melk na een dag wat minder smaakt door de enzymen heb ik het nu verwarmd (tot net onder kookpunt) en dan blijft het inderdaad langer zonder bijsmaak. Maar nu is mijn vraag als ik op het werk kolf dan zet ik het in de koelkast kan ik het dan aan het einde van de dag verwarmen en dan weer terug in koelkast zetten of werkt dat verwarmen alleen met vers afgekolfde melk en die ik na het verwarmen in koelkast zet. Kan hier eigenlijk geen instructies voor vinden. Ik doe het dus alleen om die bijsmaak te voorkomen.

2. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hoi heidi hopelijk kan je het nog laten weten. Bedankt alvast

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Poeh, dat kan ik ook niet echt terug vinden. In principe willen we zo min mogelijk handelingen verrichten. In dit opzicht is koelen (op het werk) thuis verwarmen weer koelen een extra handeling. Natuurlijk is het niet handig om op het werk je melk te gaan verwerken. In dat opzicht zou ik kiezen tussen of extra handeling (dus thuis extra verwarmen) of bijsmaak. De keus is makkelijk gemaakt denk ik ;)

Extra handelingen zien we liefst zo min mogelijk omdat het de kwaliteit van melk kan aantasten. Aan de andere kant: nog altijd waardevol ten opzichte van kunstvoeding! En je kindje doet het er goed op denk ik!

Succes, fijn dat het werkt voor jullie!

4. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hoi Heidi, dank voor je antwoord! ja ze doet het super goed, +1 lijn en dat na 6 maanden volledige BV ;). Alleen idd je proeft het verschil. Gelukkig drinkt ze het goed op maar was benieuwd of het kwaad kon of niet want als je het verwarmt dan blijft de smaak wel beter. Maar goed zolang ze niet tegenstribbelt dan laat ik het zo zonder te verwarmen tussendoor. Bedankt voor je antwoord.

Deel Deze Pagina