Ik heb een dochtertje van ruim 2 weken. De borstvoeding gaat goed. Ze drinkt erg gulzig en ze heeft ook altijd natte luiers als ik haar verschoon. Ze drinkt gemiddeld 8/9 keer per 24 uur. Ze drinkt dan zo'n 10 á 15 min. per keer, soms iets korter. Na een voeding geeft ze altijd over. Een mondje terug schijnt normaal te zijn maar ik vind het eerder 3 á 5 mondjes terug. Nadat ze gevoed is doezelt ze wat weg in mijn armen. Als we haar in haar wiegje willen leggen (opstaan) wordt ze weer wakker. Dan doet ze weer haar mondje open en gaat op zoek naar de borst. Als ik haar weer aanleg, drinkt ze wel maar geeft ze daarna weer over, soms zelfs terwijl ze drinkt. Nu hebben we haar een speen gegeven terwijl ik dat toch eigenlijk liever niet wou doen. Zodra ze die speen krijgt valt ze in slaap, maar ze wordt weer wakker als ze hem perongeluk los laat en hij dus uit haar mondje valt. Kan het kwaad dat we haar een speentje geven? En wat wil dat spugen zeggen?
Hoi, spugen ziet er vervelend uit he : ( Het hoeft op zich niets te betekenen. Veel pasgeborenen hebben een nog niet goed sluitend maagklepje waardoor er na het voeden wat melk terugkomt. Mocht het echt pijnlijk zijn of het spugen is echt heel ernstig kan er meer aan de hand zijn (reflux), maar veel spugen kan ook betekenen dat je ruim in je melk zit of een sterke toeschietreflec hebt. Herken je daar wat van? groetjes Kirsten