Hoi meiden, Als ik straks weer ga werken is mijn zoontje 4 maanden oud. Hij zal tegen die tijd zo'n 8kg zijn. Sinds een paar dagen heeft hij 5 voedingen per dag. Maar hoeveel melk moet ik dan straks meegeven? Volgens de rekensom drinkt hij dan 240 cc per keer, maar dat is toch veel te veel om in een keer te drinken? ( krijg zoveel ook echt niet afgekolft) Hoe doen jullie dit?
Dat zou ik inderdaad ook niet geven. Ze zeggen dat je gewoon de hoeveelheid die je kolft mee moet geven. Mijn dochter dronk met 4 maanden bij de oppas 2 flesjes van 150 cc ( ze is daar vanaf 07,30 tot 17,30 uur). In totaal dronk ze ook 5x per dag bij mij. Bij 5 maanden kreeg ze 1 fles van 180cc. Ik zou altijd een reserve voeding meegeven, dat mocht je kindje niet tevreden zijn, de oppas altijd extra kan geven. Mijn dochter krijgt nu dus nog steeds 1x 180 cc en als ik kolf op het werk heb ik nu tussen de 200-240 cc per keer. Maar met 180cc is ze tevreden en regelmatig krijgt ze het niet eens op.
Ik gaf 3 flesjes mee van 150 ml, hij dronk er 2. Een was reserve. Hij krijgt nu trouwens hetzelfde mee. Heb je een voorraadje? Dat geeft wat meer lucht en je kunt dan vanzelf zien hoeveel nodig is. Heb ier het kdv gevraagd in eerste instantie 100cc te verwarmen en dan steeds 50cc totdat hij verzadigd was. Dat scheelt weggooien.