Hallo, Onze baby van ruim 9 maanden eet bijna dagelijkse vers fruit, aardappels en groente met soms een stukje ei erdoor. Soms krijgt ze een potje. Ze eet bruin brood met bijv. stroop en kaas en ze krijgt nog opvolgmelk. Ik heb een paar keer vlees onder de warme hap doorgedaan maar dat vind ze nog niet lekker. Nu lees ik overal dat ze dit wel al zou moeten eten. Mijn vraag is dan ook of ze nu voedingsstoffen of ijzer tekort komt? groetjes Loes
Volgens mij zit alles wat ze nodig hebben nog in de melk en de groenten etc. Ik geef bv en mijn zoontje krijgt ook bijna geen vlees, 1x gehad denk ik. Er zijn ook genoeg kindjes die het eerste jaar geen vlees krijgen. Heb je wel eens vis of ei geprobeerd?
Hier zijn we ook pas vanaf 9 maanden vlees gaan geven.. en dan 1 of 2x per week. Het was hier daarentegen wel meteen een succes! Als ik lees wat je kindje verder eet dan denk ik niet dat ie iets te kort komt hoor... Ik gaf vaak wat rulgebakken gehakt, stukjes tartaar of kipfilet in het begin. Ei kreeg ze ook wel eens ipv vlees, bijvoorbeeld bij spinazie met een aardappeltje! Oh ja, ook kreeg ze af en toe een stukje vis.
Nee hoor, daar krijgt je kind geen tekorten van. Wij zijn pas met vlees begonnen na 1 jaar, eerder vonden wij niet nodig.
Denk ook niet dat het uitmaakt, hier hielp het als we bv de slavink met de staafmixer fijn maakten en dan erdoorheen...
dank jullie allemaal voor de reacties! Ben ik weer gerustgesteld . Internet is fijn maar werkt me soms ook een beetje op de zenuwen, met al die dingen die al zouden moeten... Groetjes Loes
Lekker blijven aanbieden, wij zijn met 9 maanden begonnen met vlees en vis was hier meteen een succes, maar vlees duurde echt wel even.
haha hoe herkenbaar! maar geen zorgen maken, misschien een idee om een keer vissticks aan te bieden? En dan wel het korstje eraf halen. En blijven aanbieden van vlees, ze gaat het echt wel een keer eten.
Mijn zoontje houdt niet van vlees, die eet hooguit 1x per week een paar happen gehaktbal en 1x per week eet hij een grote pita met kipfilet. Ijzer halen ze ook uit volkorengranen en groente. Ik geef wel dagelijks een multivitaminetablet.