Baby moeite met voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door femke1987, 11 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    Mijn zoontje is 7 maanden we zijn al van af 5.5 maand bezig met vaste voeding probeeren op advies ka hij kreeg tot dinsdag nog 4 fles voedingen dit zijn er sinds gister 3 geworde 2x 190/6 1x220/7 op advies cb hij kreeg te veel is dit genoeg wat hij is een moeilijker eten we zijn nu zo ver de we met geluk een half pot fruit erin krijgen van 6 maanden vers hebben we geprobeerd maar dat is helemaal geen succes dat is 2 hapjes en dan mond stijf dicht en als ik wat meer door zet begint hij te kokhalzen thee gaat ook erg moeizaam 20/30 cc per dag krijg ik er in en avond eten is helemaal niks dat krijgen we de helemaal niet in ook yoghurt wil hij niet en diksap wil hij ook niet hebben hij vertikt het gewoon zijn tong riempje is al iets in geknipt want deze was te kort hij kon zijn tong niet op tillen

Hoop dat je wat advies voor me hebt ik weet het nie t zo goed meer

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Femke,

Het ene kindje is wat sneller met vaste voeding dan het andere. Dat je zoontje van 7 maanden nog maar een beetje fruit krijgt en verder nog niks is helemaal niet zo gek. Het duurt gewoon wat langer. De hoeveelheid flesvoeding (3 flessen) die je nu geeft, klinkt goed. Je hoeft niet bang te zijn dat hij voedingsstoffen tekort komt. Gewoon blijven proberen, kindjes moeten wennen aan de andere structuur van vaste voeding. Ook is het wennen aan de smaak. Kindjes moeten soms wel 10-15 keer iets proeven ze wennen aan een smaak. Blijf dus gewoon zo doorgaan en proberen. Je zou eventueel 's middags ook eens een korstje brood kunnen geven. Als hij zelf mag happen en sabbelen gaat het misschien beter. Succes!

Groetjes Linda

3. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    Dank je wel voor het advies ik ga er zeker mee door

Deel Deze Pagina