Hej, Onze dochter is bijna 12 weken en er zit nog geen ritme in de voedingen is dit normaal? Snachts slaapt ze tussen de 5 en 8u door dus zonder voeding en overdag is er soms 3u (héél uitzonderlijk) tussen 2 voedingen maar meestal slechts 1u/ 1u.30 / 2u. Is dit normaal? Ze valt wel tijdens het eten in slaap aan de borst maar als ik haar wakker maak om verder te eten dan begint ze te huilen en wilt ze niet meer eten waardoor ze na een uurtje of 2 er al terug is voor een voeding. ook duurt een voeding soms 3 kwartier tot een uur waarbij ze niet heel de drinkt maar even in slaap terug wakker wordt een paar slokken neemt en terug in slaapt valt. Ik vind het fantastisch om te zien hoe ze van de bv geniet maar aangezien ik bijna altijd met haar op de bank zit om te voeden overdag begin ik te denken om over te schakelen op kv. Wat ik voor Nora heel erg zou vinden.
Hoi, Slapen aan de borst NA een goede, effectieve voeding is iets anders dan slapen aan de borst. Ik denk dat het goed is wanneer iemand bij je komt kijken wat er gebeurt tijdens het voeden. Gaat het goed met je kindje? Groei? luiers? Is ze tevreden, vrolijk, lacht ze? Of is ze vaak verdrietig, grumpy, kramp? Drie kwartier voeden vind ik wat lang. Dat moet ze allang veel effectiever kunnen. Tenzij er iets anders meespeelt. Goed dat je zoveel tijd investeert in het voeden! Is je kindje echt bij gebaat! Laat maar even horen van groei enzo, dan denk ik even met je mee. OF bel een lactatiekundige om te overleggen. Succes! Heidi
Met ons meisje gaat het goed. ze groeit goed( bij geboorte 50cm en 3kg 550 nu 61 cm en rond de 6kg500) Ze lijkt me heel tevreden brabbelt regelmatig en lacht bijna altijd. Sindq gisteren bied ik terug beide borsten aan tijdens een voeding en nu zijn de voedingen korter. eerder 20 minuutjes ik heb een tijd aan het blokvoeden geweest met maar 1 borst per 3uur omdat ik te veel melk had. een geiser leek het soms wel.
Klinkt inderdaad prima! Fijn dat het beter lijkt te gaan nu je beide borsten aanbiedt. Kijk het even aan wat het doet. Groetjs Heidi