Teveel met zwanger worden bezig zijn?!.

Discussion in 'Zwanger worden' started by Lovelymama, Apr 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovelymama

Mar 15, 2009
    33
    0
    0
    Hoi dames,

Ik merk nu de laatste maand dat ik bezig ben met zwanger worden van de 2de dat ik zo obsessief bezig ben, zo erg zelfs dat ik er s'nachts niet van kan slapen, ik de hele gaanse dag wanneer ik er tijd voor heb en achter de pc zit op zwangerschapspagina zit over op andere site's...
    Ik zit me dan zoveel af te vragen, en dan nog niet te praten over mijn humeur , en dat ik nergens zin in heb, ik snauw zelf mensen af en ben gewoon geirriteerd..
    het liefst ga ik ook niet naar buiten, want ik zie alleen maar zwangere dames buiten lopen of van die keischattige baby's in kinderwagens...
    Om mij heen worden vriendinnen, familie kenissen etc allemaal zwanger net of het de makkelijkste baan is van de wereld, en ik zit dan te denken en ik dan, terwijl ik gewoon niet mag klagen er zijn zoveel dames die zolang bezig zijn en helemaal geen kids hebben en ik heb een hele lieve dochtertje van 2j waar ik ontzettend veel van hou,

En Vannacht zat ik gewoon te denken en te denken en te denkennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn, kreeg er gewoon koppijn van, laatst had ik iets gelezen, over dat veel vrouwen gewoon verkeerd gemeenschap hebben, en dan bedoel ik niet in de vruchtbare dagen, en als ik dan naar mezelf kijk kan het misschien wel eens bij mij kloppen dat ik op de verkeerde dagen gemeenschap heb...
    Vorige maand was de eerste maand dat ik echt in mijn vruchtbare periode gemeenschap had en die keren daarvoor stond ik er niet zo bij stil.
    Heb vorig jaar een te vroege miskraam gehad, en nu ik zo denk heb ik toen die maand nog gekeken wanneer mijn vruchtbare periode was, en toevallig toen ook gemeenschap gehad en zwanger geraakt...
    Dus zal het nu toch zo zijn dat ik al die tijden verkeerd heb gedaan, en dat ik gewoon wel spontaan zwanger kan raken, en dat ik al die testen en gehuil voor niks heb gedaan....
    En ik maar denken al die periodes dat ik gewoon moeilijk zwanger kan raken, terwijl ik misschien wel zo verkeerd bezig was #-o
    Of zit ik nou gewoon weer dingen te verzinnen om er een verklaring voor te vinden.

Pffffffffffffffffffffff ik weet het echt effe niet meer..
    Sorry moest het echt effe van me af schrijven..

liefs lovelymama(al hoewel ik de laatste tijd niet zo lovely ben) :|

2. Iva

Iva Actief lid

Mar 26, 2009
    231
    1
    0
    Oh, ik herken het deels wel. Ik ben er niet zo mee bezig als jij, maar veel (heel veel) meer dan bij eerdere zwangerschappen en ik moet eerlijk bekennen dat fora als dit niet echt meewerken. Heb al zitten twijfelen daarmee te stoppen, maar ik ben heleaas al verslaafd ;)

3. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Yep, herkenbaar. Ieder pijntje, kwaaltje of iets wat anders is dan anders zet me aan het denken haha. Kan het ook niet laten om iedere dag op sites te lezen en te kijken wat anderen schrijven en dan denk ik weer: oh jeetje, dat heb ik ook :) zou het dan toch? maar goed,alle zwangerkwaaltjes lijken weer op menstruatiekwaaltjes. Heel vermoeiend. En dan ook nog eens je darmen, alles wat je in je buik voelt kunnen net zo goed je darmen zijn haha. Alleen die aanhoudende misselijkheid, hmm, dat heb ik normaal gesproken niet. MIsschien dan toch haha. Eind volgende week zullen we het weten, tenminste dat hoop ik...

4. Nisa

Nisa Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    2,007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    heb je het over mij :oops: :)
    bij mij gaat het zelfs zo ver dat ik er nu over droom
    dus ben 24/7 ermee bezig

op werk (zit achter pc) (zoals nu :oops: :) )
    ben hier meer mee bizg als met mn werk

mn man zegt steeds dat ik me met andere dingen moet bezighouden
    maar hij zit ook vaak achter pc op faceboek

en ik maar
    zwanger raken
    zwanger zijn
    na de geboorte
    positiekleding
    babykamer
    kinderwagen
    en ik kan nog wel even doorgaan

het gaat automatisch voodat ik het doorheb tik ik: zwangerschapspagina
    denk ik oeps verkeerde programma :rolleyes:

ik zit nu ook in mn vruchtbare periode dus dat als extra :D

maar moet wel minderen (het is echt een verslaving :oops: :) )

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ja ik heb dat ook wel maar het is onze eerste kindje waar we het voor gaan proberen. En doo veel op internet te lezen leer je ook wel veel dingen. Maar ik ben nu dus ook overtijd en al vaak negatief getest maar door veekl verschillende verhalen ga je toch weer twijfelen en denken zou het toch? terwijl het pas de eerste ronde is du we mogen eigenlijk niet zo klagen h

6. marit18

marit18 Lid

Mar 19, 2009
    6
    0
    0
    He ja, ik herken dat.
    Ik probeer afleiding te zoeken.
    Dus k ben maar weer gaan handwerken en sporten ( maar dacht ook van o...wat áls ik nu/straks zwanger ben; kan ik dat dan nog wel volhouden??) en toch maar zoeken naar een andere baan ( en dacht van o...wat als ik straks met dikke buik moet solliciteren, dan willen ze me nooit!!).

Verslaafd aan fora, verslaafd aan sites die ermee hebben te maken en verslaafd aan zwangerschapstests en ovulatietests. Het zijn net krasloten. Op een of andere manier hoop ik toch op positieve bevestiging door dingen die ik lees dat ik wel zwanger ben of binnenkort zal zijn. Het geeft me hoop, maar ook ongeduld.

Soms denk ik inderdaad van niet zoveel achter die pc en er bezig mee zijn, misschien wórden we dan juist wél vanzelf zwanger.
    Ik merk ook dat je op sommige fora een poos niks hoort/leest van iemand en dan is het plotseling van "He hallo daar ben ik weer. Alles is goed hoor. Ik wilde vertellen dat ik zwanger ben...".

Groetjes van Marieke

7. Iva

Iva Actief lid

Mar 26, 2009
    231
    1
    0
    Hahaha die vind ik goed :) 'Het zijn net krasloten'

Zo had ik het nog niet bekeken ;) Maar ik 'win' toch liever een baby dan een som geld ;) Althans, de teleurstelling is voor mij veel groter bij een negatieve test dan bij een verliezend lot. :p

8. justfem

justfem Fanatiek lid

Sep 29, 2008
    1,950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Zuid-Holland ergens onder de rook van Rotterdam
    Super herkenbaar,

In het begin dacht ik nog wat maakt het uit als het niet gelijk raak is, ik ga me er niet obsessief mee bezig houden.

Ondertussen weet ik wel beter en ben ik er van overtuigd dat je er gewoon niet 'niet-mee-bezig' kunt zijn of je nu al wel of geen kinderen hebt. Overal waar ik kijk zijn er zwangere vrouwen/vriendinnen/familieleden, kinderwagens, dikke buiken, babykamers. Reclames over zw-testen, ovu-testen en dan nog die irritante van Always die zegt dat het zo fijn is dat je lichaam laat weten dat het allemaal werkt als je ongi wordt :confused: :oops: Tja dat weet ikzelf ook wel.

Soms heb ik dan opeens een ingeving en bedenk me ik stop met dit forum, dan ben ik er vast niet mee bezig en ja wat gebeurd er dan ik krijg een telefoontje van een vriendin dat ze 'goed' nieuws heeft, hoera ze is zwanger. Of ik bedenk me ik kijk lekker ATWT en ja hoor er is iemand zwanger gewenst of ongewenst. Ergens moet ik juist door dat soort dingen erg om mezelf lachen, want het blijft voor mij een vreemde gewaarwording dat het me tot 8 maanden geleden nooit zo opgevallen is al die dingen die met zwanger zijn/raken te maken hebben.

Het vervelendste aan het zwanger worden vind ik mijn ongi-dip die elke maand weer op duikt als het niet raak is, hoe veel ik me er ook tegen verzet, hoe weinig ik er ook mee bezig ben geweest, het hakt er gewoon in of ik nou wil of niet. En dan mijn anders zo lieve karakter wat in die periode van mijn cyclus veranderd naar een stuk minder vriendelijk.

Uiteindelijk zitten we allemaal in hetzelfde schuitje hier op de pagina en dat geeft ook een hoop steun, want hier zijn er altijd mensen die begrijpen hoe je je voelt en dat je het over dingen wilt hebben waar je het normaal gesproken niet zomaar over hebt. Dus helaas ja ik moet bekennen ik ben behoorlijk verslaafd aan het hier online zijn... de ene dag wat minder dan de andere... ach ik heb me er maar bij neergelegd dat het zo is... er zijn tenslotte wel ergere dingen om aan verslaafd te zijn :D

@krasloten: daar lijkt het idd wel op!!! :)

9. Lovelymama

Mar 15, 2009
    33
    0
    0
    he hoi dames,

Ben blij dat ik niet de enige ben, dat had ik ook niet verwacht dat ik de enige zou zijn die soms effe zo in een dip zit en effe weer moet goed adem halen...
    Ik zelf Ben nu zo vaak te vinden op deze forums, word er soms best moe van, ben echt verslaafd aan het worden, maar ga nu echt proberen om af te gaan kicken en effe mijn hoofd ergens anders bij te houden...
    Deze forums zijn echt mooi dat ze er zijn, zodat je toch wat steun kan vinden bij andere vrouwen, aangezien ja je gewoon soms weg met iemand in je ongeving er niet over kan praten...
    Ze zeggen dan je moet er niet teveel mee bezig zijn , ja hallo denk ik dan jullie kunnen makkelijk praten, zij hoeven maar te knippen met hun vingers en er zit een baby in de buik..
    of je hebt het er een keer over en zeggen ze dat ze niet bezig zijn met zwanger worden dat ze er nog mee willen wachten, en dan de maand erop hoor je dat ze zwanger zijn, dan denk ik wie hou je nou voor de gek...

Nou ik heb in ieder geval effe mijn hart kunnen luchten hiero, ik wens natuurlijk iedere vrouw die zwanger wil worden heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vruchtbaarheid toe, (EN EEN POSITIEVE KRASLOT) hahahahahha, dat we gauw mogen genieten van een wondertje...

10. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

Apr 17, 2009
    490
    0
    16
    Ja hier nog iemand,
    Nou het is altijd fijn om te weten dat je niet de enige bent.

11. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

Jan 6, 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Heel herkenbaar hoor. Als je zwanger wilt worden ga je toch op zoek naar informatie. Je komt dan vanzelf op internet van alles tegen. Dit kan je een end op weg helpen, maar het kan idd ook verslavend gaan werken. Ik ben zo wel er achter gekomen dan ik een LF heb van 11 dagen, waardoor we de eerste maanden waarschijnlijk te vroeg zijn gestopt met klussen. Het kan dus ook goed zijn voor sommige dingen.
    Verder merk ik dat de drang om op bv deze pagina te zitten erger wordt rond mijn eisprong en dan duurt totdat ik ongesteld word.
    Ik moet bekennen dat ik deze maand tijdens mijn menstruatie wel even blij was: het eerste moment is altijd klote, maar de dagen dat ik ongesteld ben kan ik wel wat meer rust vinden. Ik weet dan iig een week of 2 waar ik aan toe ben; niet zwanger, op naar de volgende ronde.
    Ik hoor ook op mijn werk (waar mijn directe collega's weten dat we er mee bezig zijn) dat ik er niet zo veel mee bezig moet zijn. Je hoort dan verhalen van collega's die al volwassen kinderen hebben, dat hun vrouwen vroeger in no-time zwanger waren enzo, en dat ze er toen helemaal niet echt mee bezig waren. Ik denk ook dat dit komt, omdat vroeger alles toch wat anders in elkaar zat. Het was dan bijna vanzelfsprekend dat je kinderen kreeg/probeerde te kijgen, als je net getrouwd was. Ik ben inmiddels al 10 jaar samen met mijn man en 6,5 jaar getrouwd. We hebben het bewust uitgesteld door allerlei omstandigheden. Als het dan zover is dat je er toch heel bewust voor kiest, dan ben je er ook écht klaar voor en hoop je dat je zsm zwanger bent.
    Helaas geldt dat voor sommige ook wel. Ik zal nog minstens weer een paar weken moeten wachten....

12. Iris80

Iris80 Niet meer actief

Ook hier erg herkenbaar, op ieder kwaaltje letten, erover piekeren 's avonds in bed, overal zwangere vrouwen zien, stiekem al naar kindwagens kijken, enz enz.
    Het is fijn om te lezen dat er meerdere meiden zijn die een dip hebben tijdens de 1e dagen van de ongesteldheid. Ik kan hier behoorlijk last van hebben, vanwege een stukje teleurstelling, maar ook vanwege mijn hormonen die dan alle kanten opgaan.
    Mensen uit mijn omgeving zeggen ook dat ik het meer los moet laten, helaas zeggen ze daar niet bij hoe ik dat dan moet doen! Ik probeer daarom te accepteren dat ik er nu eenmaal veel mee bezig ben, het zwanger worden is op dit moment gewoon een belangrijk onderdeel in mijn leven. Overigens heb ik ook gemerkt dat het bij mij erger wordt, naarmate het langer niet lukt. Ik ben sinds oktober 2007 bezig met zwanger worden en heb een jaartje geleden een miskraam gehad. Het gemene aan een miskraam is dat je even hebt mogen voelen hoe het is om zwanger te zijn en het dan in één keer is er niet meer. Vanaf het moment dat je zwanger bent, voel je je toch ook gelijk al moeder zeg maar. Niet iedereen realiseert zich welke impact een miskraam kan hebben vind ik, maar goed dat is weer een ander onderwerp.
    Nog een tip wat betreft het op tijd klussen: volgens mij zit je bijna altijd goed als je vanaf je 8e tot 21e dag van je cyclus om de dag sex hebt (als je een beetje normale cyclus hebt dan wel). Ik gebruik zelf geen ovulatietesten meer, want daardoor was ik er nog veel meer mee bezig.

Heel veel succes met zwanger worden allemaal! En ook een beetje genieten van deze spannende periode toch?

13. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    Hihi ik herken t ook!
    We zijn nu in ronde 4, maar de eerste 3 heb ik het verschrikkelijk gehad =P~ . Een beetje dubbel, want je wil er niet teveel mee bezig zijn, maar je kan niet anders. Nu in ronde 4 kijk ik af en toe nog eens naar babykleren in de winkel en koop af en toe maar wat. Al kijk ik wel elke dag even op deze site, waanzinnig interessant hihi. (verslaafd dus :p )

14. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    hier ook zo herkenbaar. En dat terwijl ik nu pas sinds maandag gestopt ben met de pil....

Lijkt inderdaad net of iedereen in je omgeving zwanger is/wordt. Werk in een supermarkt en daar lopen ineens veel meer kleine kinderen/babies met ouders rond :rolleyes:

toevallig vandaag weer gehoord dat een oudklasgenoot zwanger is. En de juwelier waar ik vandaag moest zijn, zei ook een cadeautje vragen voor moederdag kan je ook niet als excuus gebruiken. Dacht toen ook je moest eens weten :oops:

Verder vond ik de mensen die schreven dat ze verslaafd waren aan dit forum maar vreemd. Zo geobserdeerd worden zou ik nooit!!! nog geen half jaar later kijk ik als eerst wanneer ik thuis kom op het forum en lees me helemaal bij :oops:

In alle tvprogramma's zijn vrouwen zwanger o.i.d. En er zijn ook ineens veel meer reclames met babies/zwangerschapstesten en zo....

Toch ook wel leuk hoor al die spanning. :D Kan er nu nog flink om lachen. Misschien als we al tig rondes verder zijn het lachen wat vergaat :S

Share This Page