@Netten: misschien een tip: begin alvast met temperaturen, want als het zover komt dat jullie bij de gyn terechtkomen, zal hij eisen dat je eerst enkele maanden temperatuurt. Dus als je er nu al mee begint, is dat weer tijd uitgespaard. Zo kan je achterhalen of je een eisprong hebt.
Ik herken mijzelf wel een beetje in je verhaal. Ook mijn man wilde in eerste instantie geen 2e door ervaringen tijdens de bevalling. Hij zag hoe ik er onder leed. Vorig jaar weer besloten voor een 2e en ik was gelijk zwanger maar helaas met 13 wk was het een ma met 9wk helaas onze 3e ma. Toen in jan weer zwanger en weer een ma met 10 wk. Ik merk nu dat ik er veel mee bezig ben en het wil niet zo met mijn cyclus mijn man zegt dat ik er niet zoveel mee bezig moet zijn. Ja lekker makkelijk ben 4 kindjes verloren in totaal en we zijn nu weer een jaar bezig. Hoe kan je er nou niet teveel mee bezig zijn. Ik denk dat het wel invloed kan hebben.Maar het is moeilijk als je het zo graag wilt. Succes meid
@Vlinder1986, Niet vervelend bedoelt hoor maar, in mijn verhaaltje stond dat mijn man 3 keer per week klussen teveel vond.. Maar er stond ook dat hij progressieve reuma heeft (in rug/heupen/nek) dus hij heeft veel pijn, stijfheid en vermoeidheid. Dat speelt natuurlijk ook erg mee waarom hij minder zin heeft. Ik heb altijd wel zin en laat dat ook wel blijken maar het blijft lastig. Ik heb het wel los proberen te laten en ben er minder mee bezig. Ik doe even geen ovu testen meer. Heb me gericht op wat afvallen en ga nu lekker elke dag een flink eind wandelen of op mijn hometrainer. Maar dan zie ik gister weer babyboom en dan is het al weer aangewakkerd. Heb wel met mijn man afgesproken dat we niet meer verplicht gaan klussen en dat we wel zien. Ik heb toch geen cyclus dus kan er weinig wijs uit worden.
Hallo, Ik ben er ook erg mee bezig hoor! Ik ben pas sinds april gestopt en sowieso de 1e paar weken was ik er veel mee bezig.. Wanneer zou ik menstrueren, wanneer moet ik klussen?? Ik merk dat dit tzt iets minder werd maar nu richting mijn 2e menstruatie heb ik het wel weer heel erg.. Misschien ook omdat ik 2 dagen "over tijd" ben.. Toch een onregelmatige cyclus of???? Ik heb nog niets met ovulatie testen gedaan maar wil dit wel gaan doen.. Als ik denk dat ik in de periode moet klussen vertel ik dit vaak niet tegen mijn vriend. Hij is daar niet zo op gericht en zo wordt het ook niet echt een moet gevoel. Als ik op dat moment ook echt geen zin heb dan niet.. Ik wil het niet tegen mijn zin in doen! Ik hoor ook wisselende verhalen van veel ermee bezig zijn en niet zwanger worden en andersom.. Ik begin nu wel steeds meer te denken; ik heb er een grip op het moet vanzelf komen en wanneer??? Succes allemaal! Groetjes Mayke
haai, Wij zijn bijna een jaartje bezig....En ik moet eerlijk zeggen in het begin was ik dag en nacht mee bezig, incl. testjes ect. Maar sinds een maand of 3 heb ik de knop omgezet, geen idee hoe maar het is gelukt Het is nu zelf zo erg dat ik niet exact weet wanneer ik ongesteld moet worden. Maar de afgelopen tijd hou ik er ook geen rekening meer mee. Ik denk een wijntje, eet rood vlees en ga in pretparken. bijna 9 maanden heb ik al geleefd alsof ik zwanger was en ik was het zat. Vriend ook, dus die ook blij dat ik een knop ergens heb kunnen vinden. Het geeft mij meer rust, maar als iemand mij 6 maanden geleden dit had gezegd,had ik niks mee gekund. Ik zit al bij de gyn. vanwege voorstaduim baarmdrhaldkanker (is nu goed) dus die is op de hoogte en op de één of andere manier stelt dat me gerust. Ook als ik naar Babyboom kijk, dan denk ik, ze kunnen zoveel, dus onze tijd komt wel en in tussen tijd heb ik genoeg leuke babies om heen om van te genieten Voor het zelfde geldt is het volgende week anders...vrouwen en hormonen zijn dodelijk
Ik zou willen dat het hier anders was. Als 1 of 2x per ronde lukt is het veel. Ik ben dus wel met ovulatietesten en temperaturen bezig omdat ik dus wel moet weten wanneer het beste moment zich aandient. In het begin was ik ook veel bezig met het opzoeken van symptomen op internet en dan dacht ik dat het raak was en werd ik ongesteld. Vorige maand voelde ik mij wel anders dan anders en had ik ook een lichte test 1 dag na nod. Helaas zal het bij de innesteling mis gegaan zijn want de testen werden steeds lichter. Ben dus nu ook weer aan het testen met ovulatietesten en aan het temperaturen...
Als 'er te veel mee bezig zijn' een zwangerschap in de weg kon staan, werd het wel als voorbehoedsmiddel ingezet..?!
@Nogevengeduld: dat is ook al iets, hoor, als je weet dat het al 'gelukt' is, maar een vroegtijdig miskraam werd. Allemaal handige info voor moest je ooit bij de gyn terechtkomen omdat het maar niet lukt. @katalaya: inderdaad, niet elk wachten wordt vanzelf beloond met een baby. Mijn boodschap is: realistisch blijven en als het té lang duurt, naar de gyn!
Klap-klap-klap-klap-klap-klap-klap-klap-klap-klap-klap-klap -klap-klap-klap-klap-klap-klap-klap-klap-klap-klap-klap-klap -klap-klap-klap-klap-klap-klap-klap-klap-klap-klap-klap-klap
Hallo dames! Wij zijn net met de tweede ronde bezig, maar heb een dik jaar moeten wachten voordat manlief er ook achter stond om ervoor te gaan.. Het lijkt dus wel alsof alle opgekropte verlangens nu eruit komen; ik kan aan niets anders denken! 2 dagen geleden hebben manlief en ik een goed gesprek gehad, want zo was het voor mijzelf en ons niet meer leuk: we hebben altijd voor ogen gehad om er een leuke tijd van te maken met veel sex (zonder anticonceptie.. ik gebruikte al een tijd geen pil meer, dus nu van condoom naar zonder...altijd leuk ) en voorpret. Dat zagen we niet terug bij onszelf. Ik merk dat dit gesprek mij wel oplucht. Ik ga nog niet beginnen met ovi-testen of temp. Ook mijn man wil absoluut niet verplicht sexen en wij hebben allebei een zeer drukke baan, dus om de dag klussen lukt hier ook niet altijd.. Het forum is mijn valkuil: aan de ene kant zo leuk om alle info en ervaringen te lezen, aan de andere kant te veel info brengt mijn hoofd op hol Hetzelfde argument als dat hiervoor net werd gebruikt ("anders werd het wel als anticonceptiemiddel gebruikt") gebruik ik nu om mezelf tot orde te roepen: bijvoorbeeld "je hoeft niet persé dat ene standje te doen, anders werden alle andere varianten wel als ac middel gebruikt" Succes allemaal! Gewoon een weg vinden hierin wat voor jullie als stel prettig is! Maar om te denken: we nemen een belangrijke beslissing en dan zet ik het weer volledig uit mijn hoofd, dat is volgens mij bijna onmogelijk. Groeten!