Twijfel wel of geen tweede kindje

Discussion in 'Zwanger worden' started by naat80, Jun 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. naat80

naat80 Actief lid

Dec 17, 2007
    484
    0
    0
    Hallo,
    Ik ben de trotse mama van een prachtige dochter van bijna drie jaar.
    Lang heb ik gedacht maar 1 kindje te willen.
    Ongeveer een jaar geleden kwamen de kriebels en de wens naar een tweede kindje. Wel met wat twijfels. Gevoel en wens ging ook vrij snel weer weg.
    Daarna door medicatie waarbij ik echt niet zwanger mocht worden ook niet meer over nagedacht.
    Nu bijna klaar met mijn kuur beginnen de kriebels naar een tweede kindje weer.
    Maar ik twijfel zo? We hebben het prima voor elkaar nu, een mooi huis, financieel prima op orde en heb altijd geroepen maar 1 kindje te willen. Waar komt nu het verlangen dan vandaan?
    Mijn man ziet een tweede eigenlijk al helemaal niet zitten!

Hoe kan ik hierin een goede keus maken?

Wie herkend zich in mijn verhaal?
    Hoe zou ik mijn man kunnen overtuigen???

2. MrsMerel

MrsMerel Lid

Dec 13, 2010
    63
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Naat,

Wat zijn de twijfels dan? Ik heb wel gemerkt zowel bij de keus om proberen zwanger te raken van de eerste als de tweede dat je altijd wel redenen kunt bedenken waarom het (nu) niet uitkomt.
    Heb je echt twijfels of je het uberhaupt wel wilt of dat je het financieel niet zal redden, dan zou ik er nog maar even goed over nadenken. Je kan het nou eenmaal niet terugdraaien als het zover is! Maar zijn het twijfels over of het nu wel uitkomt, tja het krijgen van een kindje is nooit te plannen. Er is altijd wel iets van nog een gewenste vakantie, wil graag een nieuwe baan etc. Maar uiteindelijk komt dat altijd wel goed!
    Wel heel belangrijk in mijn ogen is dat jullie het wel ook allebei willen! Als je zelf al twijfelt en je man er eigenlijk ook niet achter staat....
    Voor mij was het niet een heel moeilijke keuze. Ik heb zelf een broer en een zus en die zou ik niet willen missen! Voor mijn zoon wilde ik dan ook graag een broertje of zusje. Dan heeft hij altijd nog iemand in zijn leven, ook bijvoorbeeld als wij er niet meer zouden zijn (over 80 jaar dan he)
    Succes met het maken van een keuze!

Share This Page