Mijn kleine meid eet nu een volle week al groente en fruithapjes. Ze vindt dit geweldig! Ze heeft al peer, banaan, broccoli, wordteltjes gegeten. Alleen de broccoli was niet zo een succes. Van een lepeltje eten was alleen de eerste keer even wennen, nu eet ze al alsof ze dat al jaren doet (tuurlijk ook wel lekker onder zitten, maar ook mama moet dit nog leren) Maar nu mijn vraag: Wat voor een schema werkt voor jullie het beste? En wat mag ze maximaal aan bijvoeding hebben? Als we het aan haar overlaten wil ze meer dan een half potje hebben. Wij hebben dit: 08.00u flesje 180/6 10.00u maximaal half potje fruit/groente 12.00u flesje 180/6 16.00u flesje 180/6 18.00u maximaal half potje fruit/groente 20.00u flesje 180/6+3 rijstebloem of 180/6 +6 rijstebloem vanaf lepel (papbordje ipv flesje)
prima schema toch? als ze het er goed op doet zou ik het mooi zo laten! denk dat menig moeder jaloers is op zon straks schema met 4 maanden
Ja, ze doet het er goed op Ik ben vanaf ± 2 maanden op schema gaan voeden en die steeds aangepast. Sindsdien heeft ze ook bijna niet meer van honger gehuild. Soms heeft ze ´s ochtends wel honger, maar dat is alleen als ze al vanaf 06.00u wakker is, ja dat begrijp ik dan ook wel Maar hoeveel mag ze aan fruit en groente hapje hebben?
Wij hebben hetzelfde schema voor onze zoon. Gaat bij ons ook prima, dus houden zo hoor! Hoeveel groente of fruithap? Half potje is prima hoor, hebben wij nu ook. Onze zoon is meer v/d groente dan fruithap. Maar lust jullie meissie een paar lepeltjes meer is het prima.
In principe kun je je kindje zoveel laten eten als het wilt zolang het niet ten koste gaat van de flesvoeding. Dit zou ik proberen aan te houden tot ze 6 maanden is. Dan gaat ze over op opvolgmelk en dan zie je dat de flessen snel terug gaan en de hoeveelheden vaste voeding gaan toenemen. 4 - 6 maanden: 4 flessen + BIJvoeding 6 maanden en ouder: voeding + flessen (2 - 4)
Ziet er goed uit hoor! Ik ben wel voor de 6 maanden de derde fles van 16.00 uur gaan verlagen naar 150cc (plus 5 scheppen). Hij at namelijk nogal veel van de bijvoeding. Vanaf de 6 maanden zijn we echt overgegaan naar de 3 flessen. Dus voorlopig is dit een goed schema!
mijn zoontje is dol op fruit en groente hapje 9 uur eerste fles 180/6 10 uur groot potje fruit of zelf gemaakt 13 uur fles 180/6 17 uur fles 180/6 18 uur groente 19 uur kuipje fruitapura 20.30 uur fles 180/6 maarre niet alle flessen gaan altijd leeg maar we maken er ons niet druk om want het gaat echt super goed met levi hij groeit als kool en vind alles lekker