welke voeding? nutrilon of etos?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mimi1987, 23 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1987

mimi1987 Actief lid

20 mrt 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals de titel al zegt, welk kv neem ik? Iemand ervaring? Twijfel tussen nutrilon en etos. Mijn zoontje is 6 oktober 6 maanden en wil dan beginnen met de borstvoeding af te bouwen.

2. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Ik zou het huismerk nemen van een winkel in de buurt. De huismerken zijn even goed als bijv nutrilon of Hero, alleen een stuk goedkoper. Scheelt een boel geld.
    Hier vanaf 6mnd altijd het huismerk van ah gehad en dat beviel mij prima.

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ik heb na de bv Etos gegeven. Beviel prima. En is beter verkrijgbaar dan nutrilon.

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik zou beginnen met een huismerk.

Mijn zoontje kreeg er vreselijke uitslag van, en ben toen overgestapt op nutrilon. Alle flesvoeding in Nederland veilig en volwaardig, maar de samenstelling kan per merk verschillen.

5. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Ik zou eerst het huismerk proberen. Bijna de helft goedkoper en nooit uitverkocht in tegenstelling tot Nutrilon.

6. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Huismerk van Etos is precies hetzelfde als dat van AH, alleen een andere verpakking. AH is wel €1,50 goedkoper per pak hier.

Ik hoorde ook dat Jumbo hetzelfde is als Nutrilon, maar dat durf ik niet zeker te zeggen. Ik hoorde dat, als je het nummer op de verpakking van Jumbo belt, je Nutrilon aan de lijn krijgt.

7. mimi1987

mimi1987 Actief lid

20 mrt 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga voor etos huismerk dan, is dichterbij en makkelijker. Ik lees dat bij flesvoeding een baby van 6 maanden op 4 flessen zit, hij heeft nu 5 borstvoedingen, als ik dit langzaam afbouw (elke week 1 voeding) hoe laat ik de vijfde voeding dan vallen? Of wijst dit zichzelf?

8. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ik zou gewoon je kindje volgen. Die 4 voedingen is een richtlijn. Als jou baby het goed doet op 5, dan zou ik gewoon 5 aanhouden. Misschien zelfs wel meer op het begin als hij nog moet wennen aan de kv.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je kind ook al vast voedsel eet met 6 maanden, dan zijn 3 a 4 borstvoedingen op een dag al voldoende zuivel en hoef je in principe geen kunstvoeding bij te geven. Maar als je met vast voedsel begint is het wel slim om voor je een hap geeft eerst even een borst te geven. Jouw melk bevat namelijk spijsverteringsenzymen die er voor zorgen dat je kind het vaste voedsel veel makkelijker verdraagt en verteert.
    Handigste is om eerst even af te wachten hoe het met het vaste voedsel gaat na 6 maanden, en om dat rustig aan af te bouwen. 1 voeding per week is te snel hoor, beter is om 10-14 dagen per voeding uit te trekken. En bijvoorbeeld gewoon lekker voor het slapengaan te blijven borsten.

Qua merk kunstvoeding: een pot nat, alleen de prijs verschilt. Pak dus wat het goedkoopst is en het makkelijkst verkrijgbaar.

10. mimi1987

mimi1987 Actief lid

20 mrt 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok dan ga ik het iets nodig langzamer afbouwen, tot nu toe nog niet begonnen met kv, eerst een beetje mijn voorraad uit de diepvries opmaken. :)

Deel Deze Pagina