Welke speen bij welke leeftijd?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door elsa, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    hoi,

florian drinkt nog steeds uit een 2/speen van avent, hij is nu 8 maanden. als ik hem een 3/speen aanbiedt loopt het langs zijn mondje, gaat veel te snel, hij zuigt nogal hard aan zijn fles :D voor zijn leeftijd zou hij eigenlijk al aan speentje 4 moeten zitten volgens mij.

de laatste weken doet hij erg lang over de laatste 100 cc uit zijn fles, lijkt steeds alsof hij niet meer hoeft, maar probeert dan toch weer steeds met zijn handjes de fles te pakken, zo van "ik wil nog wel". hij zuitgt zich ook echt een ongeluk aan die fles.

daarom dachten we dat hij wellicht een grotere speen nodig had, maar dan loopt het er weer langs en verslikt hij zich constant.

hebben jullie kindjes ook lang uit een kleine speen gedronken of zou ik gewoon even vol moeten houden en merkt hij op een gegeven moment dat hij niet meer zo hard hoeft te werken.....

ben een beetje in dubio.

2. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    Hier heeft de kleine meid tot 2 wkn terug (ze is nu 6,5 mnd) uit die newborn gedronken die standaard bij de aventflesje zitten. Als ik haar wel eens de fles gaf met een speen voor baby's vanaf 3 mnd. verslikte ze zich steeds en zat ze helemaal onder, plus dat ze na de fles veel terug gaf.

Ben toen weer terug gegaan naar die van 0 mnd en pas weer naar die van 3 mnd gegaan, nu gaat het goed. Het verschilt ontzettend per kind, ik vindt dat er uit die van 3 mnd al ontzettend veel per slokje komt, terwijl zij er nog meer aan zuigen dus kijk zelf even of je kindje het wel of niet aankan.

reden voor mij om over te gaan was dat ze nu veel te lang over de fles deed en steeds minder dronk, nu drinkt ze wel weer goed, geeft niets meer terug, zit niet meer onder etc etc etc, dus nu gaat het wel goed, maar zou ik die van 6mnd proberen denk ik dat ik hetzelfde probleem zou hebben als eerst, die zijn gewoon veel te groot (de gaatjes)

succes

3. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Sven drinkt vanaf het begin met de 1 speen van avent! We hebben wel een grotere geprobeerd, maar dan verslikte hij zich vaker. Hij drinkt nog steeds tevreden, dus zal wel goed zijn :D

4. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    ah, oke, fijn om te weten.

denk dat het bij florian op dit moment dan niks te maken heeft met het te hard moeten werken voor de fles maar dat hij gewoon veel meer dingen te doen heeft dan drinken :) het zal wel weer overgaan, anders blijven we af en toe de 3 speen proberen en stappen we meteen over als het toch niet zo goed gaat.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    C drinkt ook zijn fles met een nr2 speen.. Alleen de pap met een standenspeen..
    Gewoon kijken naar wat werkt, niet naar wat "hoort"

Deel Deze Pagina