Hallo allen, Wij hebben infacol aangeschaft, omdat ons zoontje last heeft van darmkrampjes, het helpt geweldig dat spul MAAR hij moet nu meer overgeven (soms meer dan alleen maar een mondje vol) hij boert er erg hard van en ik merk dat hij ook water overgeeft hoe kan dit? Ik heb wel wat gelezen van Reflux, kan iemand mij vertellen wat dat inhoud? Ons zoontje slaapt goed, niks te klagen, overdags en savonds. Hij huilt niet veel, enkel als hij wil slapen of als hij wilt eten en als hij krampen heeft natuurlijk. Zijn tongetje is wel heel erg wit, hij huilt niet bij het overgeven heel af en toe wel, maar weet niet of het met overgeven te maken heeft. Hij heeft wel een voorkeur voor een bepaalde houden maar heel vaak als ik de kamer in kom dan heeft hij zich omgedraaid, dus hij wisselt zelf van houding (hoofd). Als hij niet snel eten krijgen dan begint hij te strekken ik weet niet precies of het echt overstrekken is, hij trekt niet helemaal krom ofzo maar hij maakt zich een klein beetje rond. Moet ik dit melden bij het CB, en wat denken jullie Reflux of niet?
zijn witte tong zou spruw kunnen zijn (soort schimmel in de mond door komt door de melk) ik weet alleen niet of ze daardoor ook spugen
Jouw kindje had toch ook een voorkeurshouding? Ik zou maken dat ik bij een osteopaat kwam, want dit klinkt net als bij Thirza: eerst krampjes, toen werd voorkeurshouding duidelijk, slechter slapen, opspugen. Bij ons hielp de infacol ook goed tegen de krampjes, boeren lukte goed, maar idd, dan kwam er wel regelmatig melk weer mee terug, door de kracht van het boeren. Maar hier maakte dat niet zoveel uit: als ze niet boerde, kwam het vaak door beweging of iets dergelijks een uur of langer na het drinken ook wel weer uitzetten. Deze klachten komen allemaal doordat de werveltjes scheef staan, dit klinkt mij echt als kiss-syndroom, dus maak een afspraak bij een osteopaat en zie dat je kleintje helemaal lekker in z'n velletje komt, Hier was ALLES over na 4 behandelingen!
Ik kan niet echt van een voorkeurshouding spreken, het verschilt nogal. Hij draait eigenlijk alle kanten op, niet echt een voorkeurshouding dus. Maar het spugen is wel lastig vind ik, want als ik met hem speel dan komt er idd na een uur nog wel wat uit. Hij huilt er niet bij ofzo. Is het niet gewoon iets normaals bij baby's? Ik zal het sowieso gaan navragen bij het CB vrijdag, want dan heeft hij zijn eerste prik Hij slaapt opzich zowel overdags als in de nacht goed, als je kiss syndroom hebt dan slapen baby's toch slecht en huilen ze veel? Bij ons zoontje is dat gelukkig niet het geval, kun je dan toch nog kiss hebben of iets van reflux?
Mijn zoontje sliep ook erg goed, maar tussen door huilde die ontzettend veel.....ik ben toen met andere voeding begonnen en toen is de helft van het probleem op gelost. De andere helft gaan we zo oplossen door over een half uur bij de osteopaat te zijn. Bij ons hielp infacol voor geen meter! Spugen is bij ons ook redelijk normaal. Niet heel veel, maar af een toe een mondje teruggeven is normaal. Ook een uur na de voeding! Ik zou als ik jou was het vrijdag even vragen op het cb, die kunnen dan even kijken of hij symptomen van een reflux heeft. Hiervoor kun je ook naar de huisarts als het heel erg wordt!!(dit dachten ze namelijk bij mijn zoon ook ik moest er op gaan letten, als ik vond dat het erger was, moest ik de huisarts bellen.)
Dit is normaal bij baby's hoor. Ik zou me niet teveel zorgen maken. Als de melk er niet in golven uit blijft komen en je kindje plast goed en groeit goed is er niets aan de hand. Het is alleen lastig. Je zou kunnen overwegen Nutriton door de melk te doen. Hierdoor wordt het wat dikker en komt het niet meer zo makkelijk mee met het boeren. Hier werkte dat prima. Maar nog wordt er regelmatig na de fles (zelfs een uur later) nog gespuugd. Als je het nu echt niet vertrouwd kun je altijd nog contact opnemen met het CB.
Als ik je zo hoor over je kindje lijkt dat heel erg op Jamila op het begin. Als ik het zo lees zou ik dus zeggen "hoort erbij, is normaal bij baby's" maar je begrijpt dat ik dat niet te hard kan zeggen. Ik heb je kindje niet gezien en kan dus niet definitief zeggen dat er niets aan de hand is. Kaart het inderdaad even aan bij het cb en hou het spugen even in de gaten (dat het niet meer wordt, een klein mondje terug geven is heel normaal maar er moet natuurlijk wel nog wat achter blijven. Wat bij Jamila hielp was om haar na het drinken eerst een boertje te laten doen en dan nog even tien minuutjes rustig rechtop zitten met haar. Meestal lukte het haar dan wel om het binnen te houden.