Haha kijk ik net wat voor naam haar dochtertje heeft.. staat ook bovenaan mijn lijstje! Maar mijn omgeving vindt het niks..nou vraag ik je?! Jullie zijn wel schoon hoor! Ik moet misschien ook wat meer aan de slag!
alles wat op ts lijstje staat doe ik ook zowiezo elke dag en elke dag pak ik er wat "groots'bij zoals een kast opruimen ofzo en ik doe 1 keer in de maand een grote schoonmaak gordijnen wassen en alle meubels van de kant
Je doe wel erg veel. Is daar een reden voor dan? Of vind je alles gewoon vies? Maar wel knap dat je daar tijd voor hebt met zo'n kleine erbij. Ik doe de was (opvouwen, ophangen, opruimen) bijna elke dag. De vaatwasser in en uitruimen elke dag. Stofzuigen 3x per week, stoffen een paar keer per week. Wel elke dag opruimen en de keuke even afnemen. Ik ben wel meer bezig in huis de laatste tijd. Vooral veel kleertjes wassen voor de kleine.
Ik doe elke dag wat moet dwz: koken, vaatwasser in en uit ruimen, boodschappen. Stoffen heb ik geloof ik al 2 maanden niet meer gedaan
Thank God for Melloncollie! Dacht echt al dat ik de enige was hier die dat oh-zo-handige schoonmaakgen mist! Hier zit er geen specifieke regelmaat in. Ik heb al een redelijk goede week als ik 1x alles heb gezogen! Vaatwasser gaat wel zo vaak als nodig, was doe ik ook zodra ik een volle lading bij mekaar heb gespaard... Maar kan me bijvoorbeeld niet herinneren dat ik hier de ramen heb gelapt, zal wel ergens afgelopen zomer zijn geweest. Wc's ook 1x per week, stoffen... doet mijn vriend geloof ik af en toe; toegegeven: dat zou beslist vaker moeten. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Als ik sommigen van jullie hoor krijg ik de indruk dat dat alleen haalbaar is als je niet buitenshuis werkt, of zit ik ernaast? In dat laatste geval ben ik NOG meer onder de indruk...
Ik vind het niet teveel hoor. Ik maak ook elke dag schoon. Ik voel mij veel prettiger in een schoon en opgeruimd huis. Doe ook elke dag: - afstoffen - afwas - stofzuigen - wasbakken schoonmaken - bedden opmaken/'rommel' van vloer in slaapkamers opruimen - dweilen - ga zelfs meerdere malen per dag met een vochtige doek over salontafel en tv-meubel omdat er vieze/vette vingertjes van Vigo opzitten. - toilet. Als Vigo 's avonds naar bed gaat met de wisser door de kamer en weer vette vingers verwijderen met vochtige doek en al zijn speelgoed wordt goed opgeruimd. 's Avonds voor het slapen gaan, tafels leegruimen (glazen, bakjes) en op aanrecht zetten zodat ik de de volgende ochtend zo kan beginnen met poetsen
Valt wel mee vind ik als jij je er goed bij voelt gewoon doen Hier doe ik: Bovenverdieping: 1x per week nat afnemen,stofzuigen&dweilen, beden verschonen. 1x in de week benedenverdieping nat afnemen. stofzuigen om de dag en dweilen ong 3x per week. Toilet: om de dag een doekje en bleek in de pot en 1x in de week grondig de tegels etc. Wasjes: elke dag Douche: 1x in de week Afwas: ook elke dag. Ramenlappen: 1x per maand ong. Opruimen: ook elke dag En voor de rest doe ik wel vaak een doekje over de tafels elke dag even snel. En zo nu en dan pak ik wat groots mee, is maar net wanneer ik er zin in heb.
Oh enne.. Ik werk ook nog buitens huis ja.. Maar werk onregelmatig dus kan overdag thuis alles lekker schoon en fris maken en ga dan naar mijn werk tegen 15.00.. ideaal!
ik vind het ook niet raar hoor. het is juist beter en schoner. maar als je kindje kruipt of loopt kan je heel moeilijk elke dag schoonmaken. stoffen om de 2/3 dagen, stofzuigen elke dag dweilen 1x per week afwas elke dag de was om de 3 dagen toilet 1x per week
Ik ook maar als mijn hoofd niet opgeruimd is, is mijn huis dat ook niet. Het is altijd een weerspiegeling van mijn gemoedstoestand.
hier ook een poetsert hoor, kan er niet tegen als het niet opgeruimd is.. zondags wordt vriendlief ook altijd boos als ik stofzuig, maar dat doe ik echt elke dag ivm beagle Bengel...
ach gewoon lekker doen waar je je prettig bij voelt! Ik zelf doe iedere dag het huishouden, maar de echte grote klussen doe ik 1 keer per week. Iedere dag; stoffen ( wonen heel landelijk en 3 huisdieren, dus redelijk stof) stof zuigen tafels schoon maken met sopje. dweilen ( als echt vies weer is de gang wel eens 2 keer, i.v.m. hond) koken keuken netjes houden rommeltjes opruimen toilet badkamer, even het toilet en de was bak, douche even afdrogen. bed maken, en opruimen van slaapkamer. wassen ( en als er niet echt veel is dan doe ik om de dag een machine aan zetten.) 1 keer per week; De grote badkamer beurt, tegels afsoppen Grote toilet beurt, marmer afsoppen Bed schoon overtrekken 2 keer per week doe ik boven verdieping stof zuigen en dwijlen. 1 keer per maand maak ik de keuken kasten allemaal schoon, van binnen en van buiten.... klinkt raar maar vind het heerlijk om te doen. en 1 keer per maand de ramen wassen, van binnen en van buiten, voordeur, garage poort. 1 keer in de 2 a 3 maanden de gordijnen wassen. Voel mij er gewoon heerlijk bij, vind het heerlijk om iedere dag een fris verzorgd huis te hebben, en ik heb beslist geen smet vrees of een rare poets tik....ik bedoel, toilet, keuken opruimen, bed opmaken en wasbakken, is toch niet echt de tijd van de wereld, als je opschiet ben je in een half uurtje klaar ´s ochtends...als ik van mijn werk kom dan doe ik stof zuigen en dweilen terwijl het eten opstaat. Man lief vertrekt al om 6 uur ´s ochtends, dus heb dan even de tijd om alvast een paar huishoudelijk klussen te doen voordat ik de deur uit ga.
Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Maar moet dan ook zeggen, dat de mensen die er op commentaar op hebben zelf thuis een aardige 'bende'hebben. Die kunnen het zich dus idd niet voorstellen om op zondag schoon te maken, terwijl ik dan ook gewoon alles aan kant maak. Maar goed, heb nu ook wat tijd ervoor, moet straks nog maar zien of het lukt met een 30 urige werkweek ernaast! Offtopic: bedankt voor de complimentjes over de naam van onze dochter, heeft manlief ergens gelezen en was daar meteen enthousiast over!
Ik ben poetstype maar de dingen die jij noemt doe ik ook dagelijks. Lekker toch, leven in een schoon huis!
Ik denk dat iets pas teveel is als je er zelf last van gaat krijgen, als het dus dwangmatig is en je er geen controle meer over hebt. Als jij het lekker vind om dat te doen, kan ik het wel raar vinden, maar daar moet je gewoon geen boodschap aan hebben Ik ben zelf niet zo van de poetserig, het enige wat ik elke dag doe is de afwas. Voor de rest een keer per week met z'n tweeën het hele huis door, ik vind het zat. Opruimen een beetje als het nodig is, ik hou niet van veel spullen dus ben snel klaar hehe. Nou moet ik wel zeggen dat we hier maar met z'n tweetjes zijn, mocht daar ooit een beebje bij komen zal ik het absoluut anders doen, dan is een keer per week stofzuigen niet erg fijn als er zo'n kleine over de grond schuifelt. Maar voor mezelf vind ik het prima.
haha, ieder moet gewoon doen waar men zich prettig bij voelt, ik respecteer ook iemand anders zijn huis, bende of niet, ieder voor zich, maar ik kan gewoon niet tegen rommel. Nou hier is het ook echt alleen maar netjes, zolang ik alleen ben hoor....als man lief thuis komt dan is het over met de orde en netheid en kan ik weer er achter aan opruimen.... jas over een stoel, terwijl we een kapstok hebben... tas en schoenen ergens in een hoekje, terwijl we er een vaste plek voor hebben, handdoeken en ondergoed door de badkamer heen geparkeerd, hebben ook een vuile was ton, douche en tegels druppen, terwijl er netjes altijd een zeem op de badkamer ligt voor na het douchen alles even af te drogen mannen ggrrr
Ik heb dat juist andersom. Als het in mijn huis een rommel is, is het in mijn hoofd ook eem rommel. Beetje raar misschien, maar als ik over alles overzicht heb, en alles ligt netjes op zijn plek dan is mijn gemoedsrust ook gelijk opgeruimd. Hmmm... volgens mij ben ik vreemd
Ja ik heb dat ook andersom , als mijn huis een puinhoop is dan heb ik in mijn hoofd ook geen rust .. ik ben ook altijd in huis bezig , poets iedere dag ik wil gewoon thuiskomen in een schoon huisje , vind het ook heerlijk en de was moet in de kasten ben vaak tot s'avonds laat nog bezig maar dan ga ik wel met een gerust gevoel naar bed , dus als jij je er goed bij voelt , vooral doen !
ik maak ook elke dag schoon hoor, alleen dweilen ga ik echt niet elke dag doen. De gang soms wel als er modderpoten op staan haha ach ja doe lekker waar je je fijn bij voelt, het is jouw thuis toch?