teveel schoonmaken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dora en Boots, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Het is een cirkel denk ik.

2. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Lekker blijven poetsen hoor! Als jij je er lekker bij voelt en het geen belasting voor je is, vooral doen zou ik zeggen. Ik ben totaal geen poetser, alles geberut hier eens per week..........door de hulp! Het enig wat ik doe is koken en de vaatwasser in en uit ruimen, en natuurlijk de was in de wasmachine stoppen. Kan me niets schelen wat een ander er van vindt, ieder zijn ding hoor. Lijkt me trouwens best fijn een huis dat altijd schoon is, moet er alleen niet aan denken om dat zelf te moeten doen, brrrr

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Op stofzuigen en dweilen na, doe ik al die dingen ook elke dag. Gewoon even snel, zoveel werk is het niet. Ik heb dan wel een vaatwasser, dus echt afwassen doe ik niet, maar goed...

Mijn vriend verklaart me ook altijd voor gek, maar ik vind het heerlijk als alles lekker schoon is en zijn eigen plekje heeft. Een opgeruimd huis geeft een opgeruimd hoofd, zeg ik altijd maar ;)

4. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Nou mijn huis is echt schoon hoor! En altijd opgeruimd! Ik maak nooit troep. Tijdens het koken ruim ik de troep in de keuken op. Afwassen doet mijn man altijd. Doekje over de tafels lijkt me logisch maar voor het drinken gebruik ik onderzetters. De badkamer laat ik netjes echter. Was gaat hier altijd in de wasmand. En haren van de dieren neem ik altijd mee met de stofzuiger.
    Maar echt schoonmaken doe ik maar 1 keer in de week. En dan ben ik ook met een uurtje klaar.

Ik kan absoluut niet tegen troep word ik heel onrustig van. Maar ondanks dat ik maar 1 keer per week echt alles schoonmaak is het hier toch echt schoon en netjes.

5. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ik vind het nou niet echt iets om er iets over te zeggen.. het is juist een hele goede eigenschap als je huisje lekker schoon is en als je van opgeruimd en netjes houd!
    ik doe ook altijd alles even snel... als je gewoon ervoor zorgt dat je alles netjes achterlaat heb je ook niet altijd zoveel werk eraan...
    ik stofzuig ongeveer 1x per dag.. dweilen 1 a 2 keer per week.. en afstoffen 1 a 2 keer per week...
    bed opmaken doe ik zelden want ik laat het altijd lekker luchten!

6. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou, mijn man en moeder vinden mij soms al erg, maar dat valt reuze mee als ik het hier allemaal lees. :)

Ik ben maar 1 dag in de week vrij, en dat is dus donderdag. Dan doe ik meestal het hele huis:
    Stoffen, stofzuigen, wc en badkamer uitsoppen, dweilen.
    Opruimen doe ik elke dag wel. Ik heb zo'n fijne man die zijn schoenen nooit terugzet enzo. ;)
    Op zondag doe ik meestal ook stofzuigen, en ook even een doekje over de tafel en tv.

Maar dat was het ook wel, ben ook blij als ik 's avonds kan zitten.

7. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik stofzuig elke dag minstens 1 keer,dweilen ook iedere dag of 2 keer met nat weer (heb 2 honden).
    De wc wordt iedere dag gedaan en de wasmachine draait altijd!
    Strijken doe ik niet,heb ik een gruwelijke hekel aan.
    Stoffen laat ik Fenneke doen met de plumeau ;) ,en iedere week gaat er een natte doek door het huis.
    Ramen lappen doe ik zelden,alleen als het echt nodig is en het mooi weer is.
    De vaatwasser gaat s`avonds aan en ik maak hem s`ochtends leeg,samen met Fenneke. Zo maak ik van het huishouden een feestje hahaha!

Ik vind het overigens wel heel vervelend als ik op zaterdag gewerkt heb en ik kom thuis en er is niet gezogen en gedweild door mijn man.
    Daar heeft meneer geen tijd voor want hij zorgt dan voor het kind :(

8. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Ik heb dus ook een hekel aan een vies huis.Mijn moeder heeft een fobie voor smet en soms ben ik echt bang dat ik het ook aanhet ontwikkelen ben.De bovenverdieping heb ik lange mooie vitrage en dus schijnt de zon er niet zo naar binnen en zie je het stof niet zo, dus dar kan ik het schoonmaken gelukkig beperken tot 1 keer per week, alleen we hebben een hele nare vloerbedekking op onze slaapkamer waar je elk schilfertje elk pluisje elk haartje op ziet, dus soms stofzuig ik daar wel vaker.
    De wc doe ik wanneer ik zin heb maar toch wel 2 a 3 keer per week, gewoon hygienischer vind ik ivm met dochter die zich vasthoudt aan de wcbril als ze plast.

Maar beneden is een RAMP! We doen altijd onze schoenen uit binnen,maar het lijkt hier altijd viezer als bij anderen.We hebben pas een nieuwe zwarte leren bank, echt de stomste koop ooit,want je ziet er elk stofje op.Je stofzuigt hem af of neemt hem af en je ziet er gewoon het stof weer opvallen.Dus als de zon naar binnen schijnt wordt ik echt bijna gek volgens mij.De zon schijnt smiddags hier vol naar binnen en zomers zijn onze screens dus ideaal niet alleen voor de warmte maar ook dat je al het stof niet zo ziet.We hebben beneden laminaat,maar ook daar zie je alles op, heb je gestofzogen en de zon schijnt naar binnen dan zie je toch nog stof liggen op de vloer.Ik kan er ook niet goed tegen als me dochter in de zandbak heeft gespeeld, maar ik wil haar dat niet vebieden natuurlijk dus heb ik ipv majo,s gewone leggings gekocht, daar blijft het zand niet inzitten.Maar ik stofzuig dus beneden elke dag en soms wel eens 2 keer op 1 dag :oops:

We gaan binnenkort onze voortuin doen en we gaan er 2 wat hogere boompjes die groen blijvend zijn voor het raam zetten, dus dat je er wel onderdoor kunt kijken maar wel hopelijk de rechtstreekse zon wat tegenhoudt, hopelijk wordt het dan wat minder druk in me koppie, want nu door de hormonen is alles even versterkt en denk ik wel eens, als het na de bevalling niet minder wordt ga ik in therapie :rolleyes:

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Prima toch, als je jezelf er goed bij voelt?

Zelf ben ik niet zo netjes en ik kan me er ook totaal niet druk om maken.
    Ik stofzuig zo'n 5 x per week
    Dweilen 3 x per week
    W.C. en badkamer 1 x per week goed, tussendoor werk ik het nog wel eens bij met zo'n wegwerpschoonmaakdoekje.
    Stoffen 1 x per week
    Keuken dagelijks, wassen bijna dagelijks en eens per week werk ik een enorme stapel strijkgoed weg.
    Bed maak ik zelden op, gooi het gewoon open als ik uit bed ga, ik ook veel beter voor de ventilatie.
    Handvatten, knopjes en leuningen maak ik wel aardig vaak schoon. Opruimen doe ik tussendoor, meestal eens per week eens goed, wat ik ben nogal een rommelkont en mijn man ook.

10. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier nog 1 :) ik werk 1 dag in de week en de overige 6 dagen werk ik in huis :) :) schoonmaken, schoonmaken en nog eens schoonmaken..

Wat ik voornamelijk iedere dag doe =

- wassen
    - stijken ( als er strijk goed is )
    - stofzuigen
    - bedden opmaken
    - rommel opruimen
    - vaatwasser leegruimen

- dweilen doe ik 1 a 2 keer per week
    - bedden verschonen 1 a 2 keer per week
    - de w.c. doe ik gemiddeld 3 x per week
    - stoffen doe ik ook 1 a 2 keer per week ( ons huis is niet stoffig )

- ramen zemen doe ik eens in de zoveel tijd ( afgelopen week alle ramen in het huis gedaan ) behalve buiten maar daar hebben we een glazenwasser voor en die komt 1 x per maand :)

Me vriend word soms ook wel gek van me maarja hij doet niets dus ja dan moet ik het wel doen want ik hou ook van een opgeruimd en schoon huis.

Liefs Starry

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Vraag me soms ook we af of ik niet enorm aan het overdrijven ben.. :rolleyes: Maar als ik dit lees valt het nog wel mee geloof ik..

Ik zou ook niet kunnen leven in een niet netjes en opgeruimd huis.. Als ik bij een vriendin kom dan begint het me gewoon te kriebelen. Die is niet zo netjes aangelegt en is het stoffig, overal hondenharen.. Moet Esmee naderhand gewoon uitkloppen.. :)

12. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Heb ik ook een beetje last van...Het is hier heel stoffig en als de zon schijnt ben ik daar meestal ook niet zo blij mee :oops:
    Alles lijkt stukken viezer dan hier in huis! :(

Overdag blijft alles ook netjes, maar als manlief thuis is en we hebben gegeten en de kleine ligt op bed kan ik weer beginnen met alles opruimen
    Misschien moet ik mijn man wat minder verwennen en hem ook eens aan het werk zetten. Zal na mijn verlof in ieder geval wel moeten!

13. Dora en Boots

Vind het ook leuk om te zien dat ik niet de enige ben. Word er soms wat onzeker van, want echt iedereen om mij heen maakt niet dagelijks schoon ofzo.
    Zou ook niet in hun huizen kunnen leven,haha!

Maar ieder zijn eigen ding. Als voortaan er nog iemand over zeurt, vraag ik gewoon als ik op visite ben of zij nog van plan zijn om een x schoon te gaan maken :)

14. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Hahaha , zo´n vriendin heb ik ook , als ik daar zit heb ik echt zin om een sopje te maken en te beginnen , ze vertelde me laatst ook dat ze de ramen nog nooit gewassen heeft sinds ze er woont ( zal nu het tweede jaar worden ) ze zegt ook dat ze er gewoon geen zin heeft omdat als je het doet het twee dagen later toch weer zooitje is :confused:

15. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Natas.. dat heb ik dus ook.. Soms kom ik bij mensen binnen en dan denk ik echt .. jekkie.. :oops:

Het is echt niet zo dat ik de hele dag aan het poetsen ben..

Maandags doe ik het hele huis.. Ben dan ruim 2,5 uur aan het poetsen.. De rest van de dagen ben ik ongeveer een uurtje bezig.. Helemaal als je het gewoon bij houd is het haast geen werk..

16. Jmr

Jmr Niet meer actief

Wat ik elke dag doe:
    - bedden opmaken
    - vaatwasser uitpakken

Maandag
    - keuken
    - wc
    - halletje
    - beneden stofzuigen/dweilen

Dinsdag
    - slaapkamers
    - overloop
    - wasgoed
    - beneden stofzuigen

Woensdag
    - badkamer
    - wasgoed
    - beneden alles nat afnemen en stofzuigen/dweilen

Donderdag
    - beneden stofzuigen
    - buitenboel netjes maken (vegen etc.)

Vrijdag
    - beneden stofzuigen/dweilen
    - boven stofzuigen/dweilen

Ramen lappen gebeurt hier 1x in de 1 a 2 weken , ligt eraan hoe vies ze zijn. Na een flinke regenbui kun je hier een emmer zand van de ramen afhalen haha!

We hebben een hond die enorm haart dus moet dit allemaal wel elke week onderhouden anders word het hier een puinhoop!
    Word er wel eens gek van.

Daarnaast werk ik 10 uur in de week, en help ik ook mijn vriend nog in de zaak (ook schoonmaken).

17. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Maar wie zeurt erover dan? Je ouders, vrienden of mensen die wat verder van je af staan. Zowieso als het mensen zijn die wat dichter op je staan weten toch hoe je bent?
    En er is niets mis met een schoon huis :)

18. Dora en Boots

Vooral schoonfamilie...Die vinden het echt overdreven allemaal. Die snappen niet dat ik dat elke dag doe, want het is toch schoon? Ja , doordat ik het elke dag bijhou :rolleyes:

En man kan ook weleens zeuren en zegt dan bijvoorbeeld, laat de afwas toch lekker staan tot morgen. Ja en wie mag het dan morgen doen? :rolleyes:

19. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    tja wat is teveel...

wat ik sowieso dagelijks doe is
    stofzuigen/swiffen beneden en dweilen.
    De afwas
    Bedden opmaken
    en idd opruimen zodat alles weer op zijn plek staat

En dan heb ik vaste dagen waarop ik andere dingen doe
    2x in de week de was
    1x in de week de bovenverdieping stofzuigen
    1x in de week de badkamer helemaal poetsen
    om de 2 dgn sopje door het toilet (naast dagelijks wc doekje)
    1x in de week alle bedden verschonen

Verder ben ik met de meiden bezig of doe ik iets voor mezelf (ok de laatste paar wkn is zijn het de voorbereidingen op onze bruiloft)
    Tja en verder combineer ik dingen, bv als ik boodschappen moet doen ga ik altijd ff met de meiden langs de kinderboerderij (komen er toch langs, vrijwilligers kennen de meiden inmiddels bij naam hahaha)

oh en ramen lappen doe ik 2x in het jaar :oops: Tenzij ze echt smerig zijn ;)

20. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Jammer dat er dan zo gezeurd wordt. Zolang jij je fijn voelt, je dochtertje geen aandacht te kort komt is er toch niets aan de hand?

Ik zou zeggen, lekker door poetsen!

Deel Deze Pagina