teveel schoonmaken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dora en Boots, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gezinnetje

gezinnetje Actief lid

11 dec 2008
    164
    0
    0
    gelderland
    hai

ow ik doe bijna elke dag alles
    wc doe ik elke dag vind ik persoonlijk ook wel frisser,stofzuigen,dweilen,was,strijken,stoffen
    afwassen,
    en dit verdeel ik

boven stofzuigen2x per week
    beddden verschonen 2x per week
    badkamer 3 keer per week
    meubels in de olie 2 keer per week
    ramen zemen bij mooi weer zoals nu helpt het toch niet
    keuken uitsoppen 1 x per week
    ik ben dan ook elke dag thuis
    en een echte poetserd
    ik doe ook aan huisjes schoonmaken
    inpreciepen probeer ik elke dag me huisje goed schoon en fris te krijgen
    ik heb ook nog 2 kids lopen 2 en 5 maanden
    ik geniet daar natuurlijk ook van
    ik ben vrijwel een druk huis moedertje
    gr gezinnetje

2. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik zit hier met 4 mannen in huis. Schoonmaken heeft eigenlijk geen zin. Gister nog de douche gedaan en wasbak mooi glimmend gemaakt. Nu alweer tandpasta in de bak, dopjes niet opgedraaid van tandpasta en lenzenvloeistof. Elk kopje koffie wordt nieuw kopje gepakt bij de limonade idem dit alleen dan een schoon glas. Pads van de koffie worden ook altijd in de wasbak gegooid, blijkbaar te veel moeite om 3 stappen naar de vuilnisbak te lopen. En dan de troep van de kleine nog en zijn vieze vingertjes die overal aanzitten.
    Ik doe elke dag schoonmaken maar het is dweilen met de kraan open, ik heb mij er maar bij neergelegd. Ze veranderen toch niet al zo vaak al wat van gezegd.
    Maar ze helpen mij allemaal gelukkig wel mee

3. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Mijn dagelijkse schoonmaak werkzaamheden bestaan uit:

Bedden opmaken
    Ramen openzetten
    Afstoffen (elke dag)
    Stofzuigen (elke dag)
    Dweilen (om de dag...kids lopen met koekjes...pakjes drinken ectr.)
    Vaatwasser in en uit ruimen
    Wassen draaien, droger aanzetten, wassen opruimen (1 tot 2 wassen per dag)
    Ohja...en 2 keer per dag ruim ik het speelgoed op wat de kinderen echt door de hele kamer weten te smijten ;)

En de grotere dingen zoals badkamer en wc 1 tot 2 keer per week.

Wij zijn een huishouden van 5 en ik vind die dingen hier gewoon nodig ;)
    Heb ook een ritme in me dingetjes doen.
    Als ik dat niet zou doen zou ik me kapot gaan vervelen.
    Tuurlijk kan ik vanaf 's ochtends tot 's avonds met de kinderen spelen...en ik speel ook heel veel met ze...maar dat zou ik niet de hele dag kunnen doen ;)

4. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Ook ff mijn lijstje:

Stofzuigen elke dag
    Dweilen elke dag
    Wc's elke dag
    Afwasmachine inruimen en leeghalen.
    Kattenbakken schoon
    Bed opmaken elke dag
    Ramen elke dag open
    Stoffen 2 keer in de week vrijdags en maandags
    Om de dag een wasmachine strijk zodra ik wat heb liggen gaat het weg
    De rest doe ik als ik zin heb.

5. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    ooh dit doe ik ook hoor! het is toch normaal? ik dweil en stofzuig soms wel 2 keer op een dag.. Ik heb een zoontje van 10 maanden die alles in zijn mond stopt dus ik moet de vloer echt extra schoon houden

6. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ik doe elke dag stofzuigen, afwas, was, opruimen.

Dan om de dag dweilen, afstoffen, ..

En een kee rper week grote kuis dan doe ik heel het huis alles afpoetsten enzo.

Maar er zijn dagen dat ik helemaal niets doe buiten wat opruimen hoor haha maar meestal wel natuurlijk.

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik ben ook zo'n poetser! En ben er juist erg blij mee!
    Ik stofzuig 2 x per dag (donker laminaat en witte hond, werkt niet samen pffff ;) )
    En dweil bijna elke dag.
    De wc doe ik ook elke dag even een doekje eroverheen, en 3 x in de week echt een grote schoonmaak incl de vloer en wasbak etc.
    Badkamer elke dag even een doekje over de wastafel en de spiegel, 2 tot 3 x per week de badkamer vloer en douchekraan etc. Tegeltjes doe ik 1 x per week.
    De ramen wassen doe ik toch wel 1 x in de maand.. Maar dat vind ik leuk om te doen, dus niet omdat het dan vies is ofzo. :oops:
    Wassen 1 x in de 2 a 3 dagen, komen niet aan meer was met zijn 2e. ;) Afwassen 2 x per dag. Keuken 2 x per dag een doekje overheen.
    Bed elke ochtend opmaken en 1 x in de week verschonen.
    Verder doe ik elke dag de banken met tape (voor hondenharen en pluisjes) en strijken doe ik meteen als de was van de lijn komt.
    Alles afstoffen doe ik 1 x in de 2 dagen ongeveer. Soms elke dag, soms 1 x in de 3 dagen als ik het echt druk gehad heb.

Ik vind het geweldig zo! 's Avonds lekker tijd om iets leuks te doen samen of op de bank te liggen.
    Ik werk overigens parttime ik denk tussen de 12 en 25 uur per week. (we hebben een eigen bedrijf dus ik werk wanneer het me uitkomt ;) :oops: mijn vriend werkt gewoon fulltime)
    Vandaag heb ik bijv tot kwart voor 4 gewerkt, als ik thuiskom begin ik meteen aan de klusjes en dan kan ik nog even rustig achter de pc zitten voordat ik moet gaan koken.
    Ik vind het heerlijk zo'n schoon huis! Als het een rotzooi is hier (en dat vind ik al na 1 dag niet stofzuigen) dan ben ik heel chagrijnig en snel geirriteerd, dat is gewoon niet prettig! ;)

8. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik ben ook een toos schoonmaakdoos hoor...manlief word er stapelgek van maar kan er niks aan doen
    Moet elke dag even stofzuigen en dweilen....de ramen open en bed opmaken doe ik ook gewoon elke dag. Toilet ook elke dag badkamer 1x per week...
    De kuken trouwens ook elke dag met chloor...

Ik ben echt een ramp :rolleyes:
    Maaar ik heb 1 1/2 uur nodig en dan is het klaar...als je het elke dag doet heb je er een ritme in ;)

9. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik doe ook elke dag schoonmaken en tja...manlief wrodt er gek van...ik doe het met meeste door de weeks want dan is hij aan het werk...

in het weekend doe ik de was en alleen stofzuigen en dweilen en de wc...

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Mijn vriend poetst hier de badkamer, doet ie 1x om de 1-2 weken. Ik doe tussendoor de WC weleens.

Afstoffen doen we 1x/week.

Stofzuigen/swifferen +/-3x/week.

Dweilen...probeer het nu op 1x/week te houden maar meestal 1x/2weken.

De was doe ik in het weekend en die wordt dan de week erna gestreken.

De keuken langs de buitenkant 1x/2 maanden ofzo en langs de binnenkant 2x/jaar.

De bedden verschonen 1x/2weken.

Opruimen elke dag, kan niet zo goed tegen rommel... ;)

Als ik dit vergelijk met wat er al staat, lijk ik wel een vieze maar het is hier helemaal niet vies. Ik vind dat de meesten van jullie wel héél vaak poetsen, pfff... Past in onze veel te schone maatschappij, denk ik. ;)

Oh ja, ik werk 40u/week met onregelmatige tijden. Doe dit alles meestal dus op m'n vrije dag (behalve strijken en stofzuigen). Ik heb echt geen zin om voor en na m'n werk naast koken en afwassen (wat we dus wel elke dag doen), ook nog eens te staan poetsen. En op m'n vrije dag wil ik ook nog iets leuk kunnen doen. :D

11. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Wel leuk om te lezen dit! Ik voelde me eerst een beetje een viespeuk haha! Maar toch is alles hier schoon.
    Koffiepads in de gootsteen... nou dat hoeft mijn man niet te proberen. En met vieze schoenen naar binnen? Mag wel moet je het zelf even op dwijlen. Als ik knoei in de keuken ruim ik het meteen op eigenlijk maak ik hem dus nooit schoon. Gasstel hoort bij de afwas dus dat noem ik nooit schoonmaken. Tegeltjes idem. De kastjes haal ik 1 keer per week een doek over. Troep kan ik absoluut niet verdragen. Alles heeft een vaste plaats dus hoef je nooit op te ruimen.
    Als de hond vies is droog ik hem na het uitlaten af en waar hij dan gaat liggen drogen daar haal ik de natte doek overheen. Samen met de kasten waar hij iets te dicht is langsgelopen ggrrr!

Dus of je veel schoonmaakkt... valt wel mee toch! Moeten mensen het maar niet vies maken.
    Ik heb nog geen kleine kinderen maar tegen die tijd zal ik nog wel harder aan de slag moeten.

Oja wij gebruiken hier eigenlijk de hele dag het zelfde glas (afspoelen) Strenger zijn voor je kerel! Scheelt je een hoop werk. Of ben ik nu zo streng?

12. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Wij gebruiken ook de hele dag hetzelfde glas zenne...

Deel Deze Pagina