Teveel S'en naam in combi met achternaam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Suze29, 17 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke naam?

1. Lucas James

18 stem(men)
    41,9%
  2. Lucas Joppe

6 stem(men)
    14,0%
  3. Lucas Benjamin James

11 stem(men)
    25,6%
  4. Benjamin James

8 stem(men)
    18,6%
  1. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Wij zijn hoogstwaarschijnlijk uit de naam. We hadden eerst allebei een favoriet, maar konden ons niet in elkaars naam vinden.
    Nu zijn we tot een mooi compromis gekomen, Lucas. Wel een top-10 naam, maar dat is niet anders.

Nu willen we vernoemen (naar Jacob) en twijfelen we tussen Joppe en James. Onze voorkeur gaat uit naar James, maar onze achternaam eindigt ook op een S.
    Dan zou je Lucas James Kopers (voorbeeldachternaam) krijgen. Zijn dat niet teveel S'en? En is de combi Lucas, lekker hollands, en James, meer engels wel mooi? Alternatief zou dus Jopppe zijn.

Daarnaast zijn we ook nog steeds weg van de naam Benjamin. We hebben ook al gedacht Lucas Benjamin James te doen, maar ml vindt dat wel een beetje teveel 3 namen.
    Hij vindt Benjamin James wel weer heel mooi, maar ik vind Benjamin voor een eerste zoon misschien niet heel gepast. Daarnaast heeft mijn moeder niet echt goede associaties met de naam Benjamin dus voor mij ook een reden om dat niet als eerste naam te doen.
    Mocht ons ooit een tweede gegund zijn, en dat zou wederom een zoon zijn dan zouden we de naam Benjamin sowieso willen geven als we de naam nu niet gebruiken. Maargoed, wie zegt dat er ooit een tweede komt, en als er al een tweede komt moet dat ook toevallig nog een jongen zijn.
    Naast dat het veel gebruikt wordt als de jongste betekent het ook gelukszoon, dus ik vind de betekenis sowieso heel mooi.

Goed, onze eerste voorkeur qua namen is dus Lucas James.
    Wat vinden jullie? Teveel S'en in Lucas James Kopers en te nederlands/engels?Toch maar voor Joppe gaan? Of Benjamin toevoegen als tweede naam en James als derde naam?
    Uiteindelijk moeten we zelf beslissen natuurlijk, maar ik hoor graag jullie meningen.

2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Benjamin James doen. Ik kan me totaal niet vinden in je argumenten om deze naam niet te gebruiken. Gewoon deze naam geven als jullie het zo mooi vinden.

Suze29 vindt dit leuk.
  3. Kes

Kes Actief lid

1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    Ik vind Benjamin James ook het mooiste. Al vind ik James niet echt vernoemen, er zijn twee letters hetzelfde. Maar vind James niet storend met een achternaam die ook eindigt op een s.

Suze29 vindt dit leuk.
  4. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ik zou ook voor Benjamin James gaan! Kan wat mij betreft prima voor een eerste zoon en vind beide namen mooi. Lucas vind ik trouwens ook een mooie naam en Lucas James kan prima ook in combinatie met een achternaam eindigend op de S. Maar als Benjamin jullie nummer 1 is dan absoluut daarvoor gaan :)

Suze29 vindt dit leuk.
  5. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik vind James absoluut geen vernoeming naar Jacob dus om die reden valt alles met James af voor mij. Te veel S’en zou ik me niet druk om maken.

Ik heb dus Lucas Joppe gestemd.

Suze29 vindt dit leuk.
  6. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Heb Lucas James gestemd omdat ik het mooi vind.
    Als jullie Benjamin James mooier vinden dan zou ik dat doen.

Overigens vind ik Lucas Benjamin James ook prachtig! Jullie hebben allemaal namen die ik geweldig vind, behalve Joppe. Die snap ik niet bij de zachte, melodieuze andere namen. Qua vernoemen vind ik hem wel meer richting Jacob dan James maar niet zo passend bij Lucas.

Suze29 vindt dit leuk.
  7. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.810
    8.474
    113
    Vrouw
    Maar als je de tweede naam er even niet tussen zegt dan heet hij bijvoorbeeld ook Lucas Kopers. Vind je dat dat niet teveel? Omdat ze beiden eindigen met een s?

Ik vind James ook geen vernoeming dus ik zou dan voor Joppe gaan als tweede naam.

Suze29 vindt dit leuk.
  8. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Bedankt voor jullie reacties, heel fijn om even iets van anderen te horen.
    Ik neig toch het meest naar Lucas, dus dat zou de eerste naam worden. Alhoewel ik nog wel steeds een lichte twijfel heb over Benjamin als eerste naam.

Via google heb ik gevonden dat James de engelse benaming voor Jacob is vandaar. En echt de naam Jacob geven vind ik niet leuk vandaar deze vernoeming.

9. manaolana

manaolana Niet meer actief

Volgens mij is dat niet helemaal huis. De Engelse benaming voor Jacob is namelijk gewoon Jacob, uitgesproken als Djeecob. James en Jacob zijn wel namen die verwant zijn aan elkaar en hun oorsprong hebben in dezelfde Griekse/Hebreeuwse naam. Maar als dit voor jullie voldoende vernoeming is moet je dat gewoon doen.

Suze29 vindt dit leuk.
  10. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Ik vind Lucas James Kopers echt wel ok (en stoor me totaal niet aan de s-en). Toch nog even mijn mening, ik zou gewoon voor Lucas Jacob gaan, waarom zou je die naam veranderen?

Suze29 vindt dit leuk.
  11. MamaJH

MamaJH Lid

23 okt 2016
    43
    11
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik vind persoonlijk Benjamin ook een veel leukere naam. De redenen die je noemt om deze naam niet te geven, zou ik me echt niet door laten leiden.. Als dat jullie meest favoriete naam is, zou ik absoluut daar voor gaan! Maar in het kader van vernoemen naar Jacob zou ik niet voor James als 2e naam gaan maar gewoon voor Jacob. Dus Benjamin Jacob. Mooie internationale namen ook! En anders dus Lucas Jacob. Joppe vind ik van alle namen echt uit de toon vallen.. Dan zou ik nog eerder voor Job gaan. Succes met jullie keuze! Het blijft lastig ;)

Suze29 vindt dit leuk.
  12. K00

K00 Niet meer actief

Ik stoor me niet aan al die ssnen en als het voor jullie Lucas James moet worden is dat prima!!!
    Ik heb echter jobbe gestemd omdat ik dat beter afgeleid vind van de vernoeming

Suze29 vindt dit leuk.
  13. K00

K00 Niet meer actief

Joppe* sorry

Lucas Job vind ik het mooist!

Suze29 vindt dit leuk.
  14. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Wat fijn zoveel reacties, ik dacht dat James echt de Engelse naam voor Jacob was maar zie nu ook dat het een soort afgeleide is. Is misschien om niet echt wat we zoeken.

Ik denk nu ook aan Lucas Benjamin omdat we Benjamin niet als eersteeds naam willen maar de betekenis 'gelukzoon' zo mooi vinden.
    Jacob vind ik persoonlijk echt niets, dus dat gaat hem in ieder geval niet worden.

Vind het wel prettig te lezen wat ieders mening is, bedankt!

manaolana vindt dit leuk.
  15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Jake misschien nog wat? Ik ken de naam zowel in het Engels (djeek) als Nederlands (jaake) uitgesproken.
    James als tweede naam vind ik best aardig, maar ik denk niet direct aan Jacob.

Lucas James of Lucas Joppe zou ik kiezen, heb de poll niet ingevuld, omdat ik geen voorkeur heb.

Ik hou niet van de naam Benjamin, ken vooral duffe types die zo heten, dus dat zal wel meespelen.

Suze29 vindt dit leuk.
  16. Noonaa

Noonaa Niet meer actief

#16 Noonaa, 18 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2017
    Of misschien Kobe? Ik weet niet of die naam in Nederland ook veel voorkomt (hier in mijn omgeving in ieder geval niet), maar het is gewoon een normale jongensnaam in België. Lucas Kobe, dan heb je die 2de "s" ook niet. Niet dat die s-en mij storen, hoor.

( gewoon ter info, in dit artikel staat toevallig dat Kobe de Vlaamse variant van Jacob is: http://www.voornamelijk.nl/kobe-een-exotische-jongensnaam/ )

Jake vind ik ook een goed voorstel !

Suze29 vindt dit leuk.
  17. Ohm

Ohm Bekend lid

21 jun 2017
    526
    464
    63
    Ik dacht ook meteen aan Jake. Zelf zou ik als vernoeming altijd zo dicht mogelijk bij het origineel blijven. Als jullie Lucas mooi vinden, zou ik Benjamin gewoon lekker bewaren.

Lucas Jake zou ik in jullie geval kiezen als Jacob echt geen optie is.

18. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    Ik vind Benjamin James echt de leukste combi! Maar ik stoor me echt niet aan alle s-en. Daarbij neem ik aan dat benjamin z'n roepnaam wordt.

Suze29 vindt dit leuk.
  19. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    Ik heb op L.ucas B.enjamin J.ames gestemd

Suze29 vindt dit leuk.
  20. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Jacob komt officieel van Jacobus. En Jacobus betekent inderdaad James. Het Bijbelboek Jacobus heet James in het Engels.

Jacob en James zijn in principe 'dezelfde' namen in het Engels. Net zoals Jozua en Jezus eigenlijk dezelfde namen zijn.
    De afkorting van Jacob in het Engels is Jack of Jake.
    De afkorting van James in het Engels is Jim.
    Dus je kan nog alle kanten op ;)

Ik vind zelf James of Jack het mooist. Joppe vind ik echt helemaal niets (is trouwens ook een Bijbelse plaatsnaam, dus onbewust associeer ik het daarmee).

Benjamin en Lucas vind ik beide heel mooi. Ik zou denk ik voor Lucas Benjamin James gaan, het klinkt wel mooi zangerig :)

Suze29 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina