De normale boxkleden die ik op de grond leg voor mijn zoontje die hebben te weinig grip nu hij begint met tijgeren/kruipen. Nu zat ik te kijken naar autokleden (willen we toch voor hem hebben), heb een vrij gladde laminaat vloer, weet iemand of bv een autokleed niet dubbel gaat als hij zijn knietjes wil optrekken, of ze dus genoeg grip op het laminaat hebben? Foam platen heb ik ook voor gekeken, maar aangezien hij nog weleens achterover valt vind ik die nog wel hard? Wat zijn jullie ervaringen/tips? Alvast bedankt!
Wat is een autokleed? Hier leerden ze vooral kruipen op het tapijt. Maar gingen al heel snel ook het laminaat over. Deerde ze niks. Als ze eraan toe zijn om te leren kruipen, kunnen ze er ook wel trgen om eens om te kukelen (uit zit bedoel je neem ik aan) op een gewone vloer. Foammat lijkt me meer dan genoeg.
Die kleden van de ikea (waarschijnlijk hetzelfde als bij andere winkels) met latexlaag aan de onderkant blijven goed liggen op laminaat en hout, we hadden voor zoon er eerst een met wegen als je dat bedoelt met autokleed? Nu een andere (naar tig keer wassen slijt de latexlaag wel, maar ze zijn niet duur gelukkig) voor babydochter.
Wij hebben er een van Over speeltapijten | Speeltapijt, Speelkleed, Speelmat, Verkeerstapijt, Cars tapijt Goede kwaliteit, prima prijs en snelle levering. Ze hebben verschillende en in verschillende maten. Wij hebben geen speciale antislip mat eronder maar hij blijft prima liggen op ons laminaat.
Ik zou niets doen juist. Ze vinden vanzelf greep is stimuleerd en over paar weken kruipt hij huis door dus klees heeft geen nut meer. Ik had die van fisher price speelklees voor buiten balkon/tuin. Maar is eigenlijk niet nodig vind ik
U Ja bedoel idd zon autospeelkleed met wegen, wilden we toch al kopen voor hem, we hebben een klein tapijt om de tafel liggen en merk dat hij daar meer grip heeft, op het laminaat blijft hij lang buikschuiven, bedankt voor de tips!
Ik had voor in de box zo'n antislip mat van action onder de kleed gelegd. Nu onze kleine "wild" aan het kruipen en optrekken is - ligt de boxkleed soms helemaal in het hoekje :-D met antislip mat blijft het op zijn plek liggen. Dit heb ik ook onder aankleedkussen liggen. Misschien kun je dit ook onder een kleedje gewoon op de vloer doen?
Hier heb ik toendertijd een puzzel"kleed" gekocht bij de Bart Smit... Ligt stevig op de grond en nu hij iets groter is vind hij het prachtig om gewoon los mee te spelen... Of je kunt er een kubus van maken en daar speelgoed in opbergen.. Heel leuk spul!
Hier een puzzelmat met 2 speelmatten op (1 grote & 1 kleine waarvan ik de boog heb weggehaald intussen) Ligt hier al even, niet speciaal gekocht om te leren kruipen Maar ze kruipt meestal overal, behalve op de matten
Ja, ze hebben goede grip en zijn ook zacht wanneer zo'n kleine omvalt (en dat gebeurt nogal wat helaas).. Ik vond het in ieder geval echt ideaal!
Hier hadden we niets en ook een gladde laminaatvloer. Ze leren het snel genoeg. Wel met blote voetjes anders kunnen ze zich niet afzetten . Jongste tijgerde met 5 maanden de woonkamer door en ging over een afstapje van 15 cm de tuin in (1 keer erbij gebleven of het wel goed ging, maar het ging prima)
Zojuist een autokleed gekocht bij de kwantum, in de aanbieding voor 16 euro en lekker groot. Alleen zet hem er net op, kruipt ie net zo snel weer het laminaat op hij denkt ook minder weerstand lekker glad, haha, nou ja we hebben in ieder geval een kleed voor straks met zn autootjes te spelen
Zag trouwens net ook deze tegels liggen bij de kwantum, 5 euro voor 10 stuks, maar vond ze er erg dun uitzien...
Ik zat ook aan een autokleed of van die foamdingen te denken. Maar zl was sneller en kroop toch ineens ondanks de gladde laminaatvloer. Tijgeren ging juist erg makkelijk op de gladde vloer. Hij trok zich zo vooruit met z'n handen.
Onze dochter tijgert ook fanatiek op het laminaat en om het kruipen aan te moedigen hebben wij het kleed van haar kamertje naar beneden gehaald. Guess what, madame tijgert ook daar vrolijk over heen haha!