Baby slaapt al 2 dagen erg minimaal :-( HELP

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Boordevol, Jan 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Eergisternacht begon het: mijn kindje had zo een last van krampen dat hij erg onrustig sliep. Huilen (in zijn slaap, meer jengelen), zijn keel schrapen enz enz. Hij kreeg wel elke 3 uur zijn voeding (borstvoeding). Ik dacht dat hij gister wel overdag de slaap zou inhalen, maar niets was minder waar. Hij heeft gister overdag misschien 2 uur geslapen. En dan in kwartiertjes. Hij had nog veel las van kramp. Vannacht had ik de hoop dat hij dan zou slapen. Maar nee, hij werd elk uur a anderhalf uuur wakker (voor het eerst, hij slaapt normaal tenminste 3 uur achter elkaar) en werd echt huilend wakker (hij huilt normaal heel weinig). Ook hier verdacht ik de krampen maar dit ging dus de hele nacht door.

Vanaf vanochtend tot nu heeft hij bij elkaar 45min geslapen. Ik leg hem in zijn bedje en hij blijft klaarwakker. Hij huilt niet dus denk dat hij bijna geen last meer heeft van kramp. Maar hij is gewoon al TE LANG wakker. En dat hij moe is merk je ook aan de borst. Hij drinkt tot hij in slaap wil vallen en gaat dan van moeheid aan mijn borst trekken enzo. Wat moet ik nu doen? Heb alles geprobeerd, van in mijn armen proberen te laten slapen tot wiegen tot gewoon in zijn bedje laten maar niets helpt. CB belt straks terug en ga dan mijn vraag stellen maar misschien hebben jullie alvast tips.

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Misschien honger? 6 weken is een bekende regeltijd.

3. Maia

Maia Niet meer actief

misschien gewoon een sprongetje hoor! duurt een aantal dagen vaak

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Hoi dames,

Net de verpleegkundige van het CB gesproken en die zegt inderdaad hoogstwaarschijnlijk een groeispurt en dus regeldagen. Maar het probleem is dat hij niet om voeding huilt? Vannacht heb ik hem dus wel elke keer gevoed als hij wakker werd omdat ik inderdaad dacht honger en vanwege de moeheid snel in slaap vallen aan de borst (en daarna klaarwakker) maar dat hij daarom niet genoeg dronk. Maar hij ligt nu ook alweer bijna 2 uur klaarwakker terwijl bij eerdere regeldagenn zijn mondje genoeg zei. Nu voed ik hem zelf gewoon als er tenminste 2 uur voorbij zijn of ongeveer 3 uur. Dus ik kan het niet rijmen met de regeldagen.

Moet ik gewoon wachten tot hij zelf aangeeft honger te hebben?

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Vannacht was ie stipt elke 2 uur wakker en nu weer sinds 7u vanochtend. Hij slaapt nog steeds weinig :(

6. Maia

Maia Niet meer actief

als je bang bent dat hij te weinig drinkt kan je hem misschien deze dagen op wat vaste tijden (als hij dan nog niet geweest is) voeden. Maar elke keer kunnen ze weer anders reageren.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Misschien regeldagen inderdaad? Dat kan wel een paar dagen aanhouden geloof ik. Had je kleine eerst geen last van krampen? Meestal beginnen die namelijk vlak na de geboorte en wordt het na zo'n 6 weken minder.

8. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Hoi hoi, ja hij had ineens erge last van krampen maar dat was met een dag of 2 weer over ineens. Nu had hij er weer last van maar is ook weer over (denk door hetgeen ik gegeten heb). Maar ik voed hem nu sowieso om de 2 uur tenzij hij slaapt en dus langer dan 2 uur slaapt. Wat bijna niet voorkomt. Maar hij heeft net wel 2 uur geslapen (in mijn armen) dus dat is al heel wat gezien de afgelopen dagen :). Nu hopen dat hij meer gaat slapen vandaag.

9. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

Oct 18, 2007
    12,598
    1,244
    113
    Gelderland
    Mocht je echt vermoeden dat het om krampen gaat, dan kun je ook cinababy van VSM geven. Heeft hier heel goed gewerkt.

10. suze30

suze30 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    2,188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

ik denk het 8 weken sprongetje hoor, dan zijn ze ook veel meer wakker, veel huilen, in het boek"oei ik groei"staat ook bij de 8 weken sprong dat veel moeders het verwarren met krampjes( ik dus ook) mijn dochtertje drinkt ook veel minder tijdens een sprongetje, als het goed is,is het zo weer over!

succes ermee!

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Ik ben van plan dat boek snel aan te schaffen. Maar hij is nu 7 weken (dus zou kunnen) maar slaapt sowieso al weinig alleen liep het de afgelopen dagen een beetje de spuigaten uit omdat hij er zelf last van kreeg. Hij is normaal vaker wakker zonder probleem en nu wordt hij er erg vermoeid van. Maar vandaag gaat het al iets beter dus hoop dat het gauw over is.

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik hoop dat hij snel weer goed gaat slapen. ik dacht ook aan regeldag of een sprongetje. Dan slapen ze ook veel minder vaak. Hoeft dus niet door honger te komen.

Share This Page