wat voor autostoel?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door flotsje, 19 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flotsje

flotsje Niet meer actief

Zit echt met een probleempje en hoop dat iemand tips heeft. Mijn oudste zoon is nu 2 jaar en 2 maanden(bram) en de jongste is 9 maanden(Tim).
    Nu worden ze eigenlijk allebei wat te klein voor de autostoel.. de jongste voor de maxi cosi en de oudste heeft er eentje die volgens de mevrouw gister in de babydump tot ongeveer 2,5 jaar kan... Nu kan de jongste dus wel in die stoel.. maar wat koop ik er dan bij...
    Barm is nog te klein voor een stoel van groep 2/3... dat is pas vanaf 15 kilo... dus zat ik te denken aan eentje in groep 123... nu zag ik op internet dat ze die ook van Romer hebben de Evolva123... maar hier is nog nergens een test van... heeft wel ook een ligstand enzo... iemand tips?

2. Oreomama

Oreomama Actief lid

19 nov 2011
    146
    0
    0
    management assistent
    Almere
    Hoi Flotsje,
    Ik heb helaas geen ervaring met deze stoel.
    Onze dochter was nog net geen 2,5 jaar toen we een 2/3 stoel (Maxi Cosi) aanschaften en ze paste er prima in. Het belangrijkste is dat je zoon qua lengte al goed in de stoel past, het gewicht is minder relevant.

3. XoXo

XoXo Niet meer actief

Gewicht is wel degelijk belangrijk. De gordel in de auto waarmee je het stoeltje + kindje vast zet werkt pas vanaf 15 kg.

Ik zou voor de kiddy guardian pro gaan. Deze is vanaf 1 tot 12 jaar en ook getest. http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/kinderzitjestest/kz2011/kiddy-guardian-pro-2-2011-1.pdf

4. Oreomama

Oreomama Actief lid

19 nov 2011
    146
    0
    0
    management assistent
    Almere
    Sorry, het was niet mijn intentie om de relevantie van gewicht weg te wuiven. Ik had er nog bij moeten vermelden dat in het geval van mijn dochtertje gold dat haar hoofd al een aardig stuk boven de rugleuning van het oude stoeltje (1) uitstak en wij uiteindelijk ervoor kozen om voor de grotere stoel te gaan.

5. flotsje

flotsje Niet meer actief

dankjulliewel voor de reactie! Ik ben even naar een babywinkel geweest en kan daar gewoon even met hem gaan passen, met name de lengt schijnt het belangrijkst te zijn..

Deel Deze Pagina