Mijn zoontje van 11 maanden geeft al over sinds afgelopen donderdag. Donderdag heeft hij echt flink overgegeven, de dagen daarna 1 tot 2 keer per dag. Drinken gaat redelijk, houdt niet over (denk 400-500 cc per dag) plasluiers zijn wel minder, maar hij plast wel. Hij eet wel wat groente en fruit, brood hoeft hij niet. Verder geen koorts, best vrolijk, maar wel wat jengeliger dan normaal en eerder moe. Heb dus ook niet echt het idee dat ik een ziek kind heb. Heb de huisarts gebeld, praktijk is gesloten. Voor spoed verwijzen ze door, de assistente wilde het nog een dagje aankijken. Wat is jullie ervaring met overgeven? Hoe lang mag het duren?
Ik zou het CB even bellen als je de huisarts niet kan bereiken.. Krijgt je kindje borst- of flesvoeding? Mijn kindje begon vanaf zaterdagavond ineens te spugen (vaak een uur na de voeding) heb het aangekeken tot gister toen heb ik het CB gebeld voor advies. De jeugdverpleegkundige gaf aan het niet goed te weten. De kleine is niet ziek ect. Ze gaf aan om het nog een paar dagen aan te kijken en dan ook te starten met nutrilon (speciaal voor spugen). Ik heb die nutrilon direct maar gehaald en gemengd met gewone voeding van Nutrilon wat ik al gebruikte voor haar. En ik bedacht me ook dat ze haar fles snel leeg had en ik gebruik de avent naturel fles en daar zat een 2 speen op en die heb ik verwisseld voor een 1 speen. De rust is terug en ze heeft gisteren na deze aanpassingen niet meer gespuugd.. Dus ik heb het twee dagen aangekeken. Het CB gebeld en overlegd.
Hij krijgt flesvoeding en is al 11 maanden, dus het komt niet door de melk. Ik denk zelf dat het een virusje is, maar ja, hoe lang mag een kind blijven spugen, op een gegeven moment zou dat toch over moeten zijn lijkt mij?
Ohww ander verhaal dus Ik denk dat je goed naar je kindje moet kijken. En bij twijfel meteen bellen. Zoalng ze nog goede plasluiers heeft en niet heel onrustig is en ondanks het spugen wel drinkt.. zodra dat niet meer het geval is zou ik maar weer bellen!
Het heerst ontzettend heb ik toevallig begrepen van de huisarts een heerlijke buikvirus. Het lastige van een virus is dat ook een huisarts er weinig aan kan doen, behalve uitdroging voorkomen c.q. behandelen.
mijn dohcter is sinds woensdag bezig en hadden zondag de huisartsenpost gebeld en moesten meteen langs komen omdat het te lang duurt. Toen moesten we ook urine inleveren om te controleren of er evt. een blaasontsteking is.