menstruatie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ikkuh86, 21 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkuh86

ikkuh86 Bekend lid

9 jul 2010
    913
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik ben 15 oktober ongesteld geworden, veel lichter als normaal. Ik ben 9 jaar aan de pil geweest en ik ben nu gestopt met de pil meteen toen ik begonnen ben met menstruatie. Nu ben ik al vanaf 15 oktober bloed aan het verliezen en het is niet gestopt en ik wordt vanaf vandaag weer erger. Is dat mijn menstruatie omdat ik gestopt ben met de pil? Is dat een goed teken of niet? weet iemand dat?
    28 oktober ben ik het vruchtbaarse kan ik dan gewoon sex hebben mocht ik nog steeds bloeden?

Groetjes

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het zal inderdaad komen doordat je met de pil gestopt bent.
    Kijk nog maar even aan.
    Je mag wel gemeenschap hebben, maar als je dan nog steeds vloeit zal je eisprong waarschijnlijk wat later zijn, de eerste cyclus na stoppen met de pil kan veel langer duren dan normaal.
    Slik je al foliumzuur?

Mirjam

3. ikkuh86

ikkuh86 Bekend lid

9 jul 2010
    913
    0
    0
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor je reactie. Ik ben afgelopen dinsdag begonnen met Foliumzuur. Weet je hoelang die bloeding kan duren? En hoe weet ik nu of mijn eisprong later is en ik dan later gemeenschap moet hebben om zwanger te raken?
    Stel dat ik over 2 dagen het kwijt ben en ik heb gemeenschap. Hoe groot is dan de kans op zwangerschap?

Groetjes

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi,

ik kan niet voorspellen hoe lang het duurt, even afwachten.
    Je weet niet wanneer je eisprong is deze cyclus. Misschien dat je na het bloedverlies een keer een paar dagen rekbaar slijm hebt, dan heb je je eisprong. Als je na het bloedverlies 2 keer per week gemeenschap hebt heb je een goede zwangerschapskans deze cyclus. Lees ook eens het artikel kansen om zwanger te worden/ stoppen met de pil. Staat in het onderdeel zwanger worden op deze site.

Mirjam

5. ikkuh86

ikkuh86 Bekend lid

9 jul 2010
    913
    0
    0
    hoi Miriam,

Bedankt voor de tip zal eens gaan lezen.

Groetjes,

6. ikkuh86

ikkuh86 Bekend lid

9 jul 2010
    913
    0
    0
    toch nog even een vraagje:
    Ik heb vandaag en gister echt veel bloedverlies dat is niet normaal. Heb menstruatie na menstruatie gekregen. Dat is ook apart. Ben namelijk gestopt met de pil ben licht ongesteld geworden en toen ik eigenlijk moest beginnen met de pil en dus 2 dagen ongi zou moeten worden ben ik er niet vanaf geweest. Hoop dat het snel voorbij is dan kan ik klussen. maar ik weet niet welke dag ik nu als eerste dag van ongi moet beschouwen. Toch de 15 oktober of de week erna dat ik het erger ben geworden. Weten jullie hier antwoord op?

7. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi,

het kan niet zo zijn dat je nu 2 menstruaties achter elkaar hebt, eigenlijk is het gewoon 1 hele lange. Je houdt 15 okt aan als begindatum. Zeer waarschijnlijk gaat deze cyclus langer duren en zul je dus later een eisprong hebben.

Mirjam

Deel Deze Pagina