Zindelijkheid - Wie nu ook bezig?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Boefje2012, 21 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sinds 2 weken begonnen om elke keer tijdens luierwissel dochter op het potje te zetten. Ging na paar dagen elke keer wel wat in. Plas en poep :) Hoe nu verder? Aan haar overlaten en zo doorgaan? Vaker op het potje zetten? Of luier uit?
    Ze maakt er nu sinds een week elke avond een spelletje van :( 'Mama plasje doennnnn!' Kennen jullie dat ook?
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

2. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Wij hebben dit wat jullie nu doen zo'n 1,5 maand gedaan voordat we de volgende stap hebben genomen. Eerst goed wennen aan het plassen op vaste momenten was ons idee. Toen we de volgende stap namen voor overdag werd ons zoontje niet lang daarna vanzelf nachtzindelijk. Overdag zindelijk was een week of 3 later.

3. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoe oud was je zoontje toen?
    We gaan denk ik ook maar zo door, zolang ze het leuk blijft vinden. Willen haar niet te veel pushen, omdat ze nu bijna 26 mnd is.

4. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Zoontje plaste met 25,5 maand voor het eerst op potje. Begin mei. Vanaf half juni zijn we begonnen met blote billen lopen en was hij vrij snel nachtzindelijk. Vanaf 6 juli heeft zoontje al geen luier meer aan gehad (27,5 maand).

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Wij proberen het nu af en toe, ze word over 3 weken 2.
    Ze zegt regelmatig: Mama plassen op de wc! of Mama poepen op de wc!
    Maar dan heeft ze het dus al gedaan haha,als ze het nou net even eerder aangeeft... hihi

6. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wow, snel hoor!

7. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Dochter is nu 2 jaar en 2.5 maand en zit de laatste weken elke dag 2 a 3 keer op het potje. Meestal 's ochtends bij de luierwissel en 's avonds voor het slapen gaan. Twee keer heeft ze daadwerkelijk een plasje gedaan op het potje. Meestal niet dus. Ze heeft er wel veel lol in, en vind het maar niks wanneer ze haar luier weer aan moet na afloop. Maar echt veel controle heeft ze er allemaal niet over, wel heeft ze er interesse in. Dus onze aanpak is haar gewoon nu even een beetje te laten 'spelen' met het op het potje gaan, dan leert ze hopelijk vanzelf ook wat meer controle erover aan.

8. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Precies! Moet ook leuk blijven :) Zeker omdat ze nog jong zijn en ze nog wel even de tijd hebben...
    Ik ga maar gewoon zo door. Las ergens dat als ze tussendoor steeds langer droog/droger blijft, je dan de luier uit kunt gaan doen. Ga ik ook maar doen.

9. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees mee. Dametje van net 2 zit ook al plassend op het toilet. Potje eigenlijk overgeslagen. Soms komt er 3 x per dag wat en soms niets.....

10. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hier een meisje van 2,3 jaar. Ze heeft afgelopen week 3x na het douchen op het potje geplast. Ze vindt het reuze interessant en wil daarna gelijk weer. We gooien het samen weg in de wc. Binnenkort misschien uitbreiden naar - voor het slapen - gaan.

Ik heb ergens gelezen dat ze meestal een halfuur nadat ze hebben gedronken een plasje kunnen produceren. Gebruiken jullie nu ook luierbroekjes? Hier nog een gewone luier, maar misschien handig om over te stappen.

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Mijn dochgter was is 2 dagen zindelijk ook poepen en in de nacht. Super fijn haha. Ik heb haar verteld dat de luiers op waren en er geen meer aangedaan ze snapte het direct

12. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben gewone luiers. Alleen 's avonds een luierbroekje, omdat ze dan nog een paar keer roept om aandacht. Mamaaa, plasje doennnn.
    Werd er gek van elke keer staand een luier om doen...

13. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Hier een jongetje die zijn plas prima kan ophouden (soms zelfs 's ochtends een droge luier), maar op de een of andere manier snapt hij het principe van plassen nog niet. Dus komt er niets als ik hem op een potje zet. En soms wil hij echt niet. Dus hier zijn we rustig aan het proberen zo nu en dan. En wanneer het juiste moment voorbij komt, pak ik door.
    Het is ook een kwestie van proberen. Met mijn dochter in het begin een keer gehad dat ze compleet verbaasd was dat haar benen en voeten nat werden. Dat was dus iets te vroeg om de luier af te laten. Maar niet veel later kon het wel.

14. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idem, inclusief slaapzak..... En dan zegt ze te willen plassen. Omdat we nog maar net zijn begonnen, laat ik het er wel eens bij vanwege teveel gedoe met luier, fout he? Toch maar broekjes aanschaffen.... Maar ja, hoe snel geef je toe of is het gewwon aandacht willen? Lastig. Als we er echt voor gaan, dan zal ik wel bij elk teken haar op het toilet zetten, denk ik.

15. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier is het duidelijk aandacht! Volgens m'n moeder deed ik dat ook. Ze heeft dat toen ook afgebouwd. Nu mag ze 4x een plasje doen. 1x voor het slapen en dan nog 3x roepen. En dan zeggen we van te voren dat het de laatste keer is...

Deel Deze Pagina