teveel vocht bij de niertjes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Renate28, 1 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Veel succes morgen! Ik zal voor je duimen.
    Groetjes Senseemillia

2. sim

sim Niet meer actief

heel veel succes!!

3. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Succes vanmiddag

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Veel succes vanmiddag ! Ik hoop dat je goed nieuws en zekerheid zult krijgen !

Groetjes,
    Nikki F

5. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Weet je al iets meer? Ik hoop dat het allemaal goed is!
    Groetjes Senseemillia

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Nou, we zijn gister naar het ziekenhuis geweest. Het rechterniertje was weer met een mm toegenomen tot 8mm. En de linker zelfs van 12mm tot 18mm. Een gezond niertje bevat tot 5 mm aan vocht. Tot 10 mm is bovengemiddeld, maar nog niet zorgelijk. Alles boven de 10 klopt niet. De diagnose is nog steeds hydronefrose, wat waterniertje betekent. Pas na de geboorte kunnen ze zien hoe dat komt. Het kan zijn dat er een knik in een buisje zit. Bijv. van zijn niertje naar zijn blaas, waardoor urine achterblijft in de blaas. Deze knik kan er na de geboorte vanzelf uitspringen. dat zou heel erg gunstig zijn, want dan krijgt ons kleine schatje alleen maar antibiotica om ontstekingen tegen te gaan.
    Maar als de oorzaak een structuurfoutje is, bijv. een vernauwing in een buisje, dan kan het ergste scenario zijn dat hij daaraan geopereerd moet worden. Dan gaan ze die vernauwing proberen op te lossen d.m.v. een 'ballonnetje' dat ze via zijn plassertje naar binnen brengen om de vernauwing op te rekken. :cry:

Kortom: we hoeven nu niet meer terug te komen, we bevallen op medische indicatie in het ziekenhuis, in de tweede levensweek moeten we naar de kinderarts in het AMC in Amsterdam, deze gaat de oorzaak nader onderzoeken, waarna we pas weten hoe het verder zal lopen.

We hebben nu tenminste wel meer duidelijkheid dan eerst en weten dat het niet levensbedreigend is. Dat is een hele grote geruststelling voor ons! :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Fijn hoor Renate dat jullie duidelijkheid hebben! Nu maar weer genieten he!

Ik ben vanochtend bij de vk geweest. De vk had met de gyno overlegd en vanwege het fluctuerende beeld van het vocht (van 7 naar 5 en 4 mm) was er niets om ons zorgen over te maken.

Pim

8. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Renate !

Fijn dat jullie nu weten hoe het zit en dat het niet levensbedreidgend is. Ik hoop dat het vanzelf goed komt en dat hij geen operatie hoeft !

Groetjes,
    Nikki F

9. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Voor jou dus ook goed nieuws, Pim!

Deel Deze Pagina