Teveel vocht in hoofdje, te kleine,armen, benen en buik

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door christacarline, 12 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. christacarline

christacarline Actief lid

6 jul 2007
    115
    0
    0
    Groningen
    Ik heb net een echo gehad en het bleek niet zo goed te zijn. De omtrek van het hoofdje was goed alleen zat er te veel vocht in. Ook waren de armen, benen en buik, weer wat kleiner. Wie weet wat dit kan zijn of heeft hier ervaringen mee? Ik moet straks naar het ziekenhuis naar de gyneacoloog toe voor een eco. Dit is echt vreslijk om te horen en je haalt je van alles in je hoofd. Ik ben echt verdrietig en onzeker.
    Wie kan me hier iets over vertellen, zodat ik meer te weten kom?
    :cry:

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

mag ik vragen hoe lang je zwanger bent en of de arts heeft gezegd dat het niet goed zat, het is namelijk zo dat je baby de eerste paar weken een groter hoofd heeft dan armen benen en buik

groetjes nathalie

3. christacarline

6 jul 2007
    115
    0
    0
    Groningen
    ik ben nu 20 weken en 2 dagen. Het hoofd was niet te groot, maar alleen teveel vocht. Het hoofdje paste ongeveer bij 19 weken en een paar dagen. Ik ben doorverwezen naar het ziekenhuis. Dit was alleen een uitgebreidde echo die je krijgt bij 20 weken. Die vrouw wist verder ook niks. Alleen dat het te veel vocht was en te kleine lichaamsdelen, ze heeft ons meteen doorgestuurd. Heb jij hier ervaring mee?

4. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    He meis,
    Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil je heel veel sterkte wensen!
    Dikke knuf

5. memke

memke Actief lid

15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    hey meid, sterkte ermee, en hou ons op de hoogte!

6. paulien2

paulien2 Lid

25 jun 2007
    78
    0
    0
    Heey lieve zus,
    Wat de uitslag ook is, wij zijn er altijd voor jullie.
    Sterkte....
    Heel veel liefs van je zussie

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

sorry voor mijn late reactie maar hier heb ik helaas geen verstand van of elk geval van gehoord hoop in elk geval wel dat het allemaal meevalt

heb je al op google gekeken of je daar iets kan vinden van informatie

heel veel sterkte wel lief dat je zus je zo steunt in deze toch wel onzekere tijd '

groetjes nathalie

8. christacarline

6 jul 2007
    115
    0
    0
    Groningen
    Bedankt voor jullie lieve reacties. Gisteren nog een echo gehad (de 2e) en ook daarop was te zien dat het echt niet goed is. Woensdag een vruchtwaterpunctie en dan maar wachten op de uitslag. Het ziet er niet goed uit. Waarschijnlijk moeten we de keuze maken, wat we willen. Er mee doorgaan of het beeindigen. Ik voel me vreselijk en doodongelukkig. Dit is het ergste wat je kan horen/meemaken...
    Ik wou dat het voorbij was.. :cry:

9. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik hoop voor je dat alles misschien toch meevalt.

In ieder geval heel veel sterkte. Je opmerking dat je wou dat alles voor bij was...... zo herkenbaar.

10. christacarline

6 jul 2007
    115
    0
    0
    Groningen
    Heb jij hetzelfde meegemaakt? Was dat het eerste of tweede kindje? Ik hoop dat we ooit nog een gezond kindje zullen krijgen.

11. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Nee, heel wat anders. Ik ben zwanger van een tweeling en 1 kindje kan niet plassen. Het vruchtwater was al bij 15 weken op. Daardoor ontwikkelen de niertjes en longen niet en zal het na de bevalling overlijden.

Maar ik wou soms ook dat alles al achter de rug was.

12. christacarline

6 jul 2007
    115
    0
    0
    Groningen
    Veel sterkte, hopen dat je andere kleine gezond is en dat je daarvan kan genieten.

13. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hi Christa,

ik heb net antwoord op je andere topic gegeven,sorry ik had niet gezien dat je hier alles verteld had. :oops:

Ik wil jullie nogmaals heel veel sterkte wensen meis!
    En heel erg logisch dat je zou willen dat dit voorbij ging!

Ik denk aan jullie!-x-

14. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Heel veel sterkte meis!

15. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Je had ook in mijn topic gereageerd zag ik, en daarom wil ik hier ook graag even reageren. Je schreef dat ze denken aan een hartafwijking ook, net zoals bij ons ongeboren kindje.
    Ook wij hebben een vruchtwaterpunctie laten doen (meteen toen de hartafwijking werd ontdekt) en daaruitis nu gekomen dat het chromosoombeeld er tot nu toe verder normaal uitziet. Zijn hartafwijking is ook niet ontdekt aan de hand van andere uiterlijke kenmerken, zoals bij jullie misschien wel het geval is...
    Ik begrijp je gevoel volkomen, ik heb me ook ontzettend rot, verslagen en verdrietig gevoeld, toen wij net het nieuws hadden gehad. Ik heb het geluk nog een dochter te hebben, die heel erg veel troost en afleiding biedt, want anders was ik echt tegen de muren omhoog gevlogen denk ik... Ik hoop dat jij een manier kan vinden om om te gaan met dit alles, en om het een plekje te geven. En op welke manier dat ook is, dat maakt niet uit, als het jou maar een beetje troost geeft...
    Ik heb er erg veel aan gehad om vanalles op te zoeken op internet, zodoende kwam ik te weten wat het in zou houden als hij wel een chromosoomafwijking had gehad, en op die manier kon ik beter een besluit nemen omtrent de zwangerschap. Gelukkig hoeft dat tot nu toe nog niet, maar ik vind wel dat het erg belangrijk is dat je in elk geval achter je besluit kunt staan, hoe moeilijk het ook is. Misschien een tip om info te zoeken? Of misschien wil je het juist helemaal niet weten...
    Ik hoop voor jullie dat er toch nog positieve resultaten naar voren komen. Ik duim voor je!

16. christacarline

6 jul 2007
    115
    0
    0
    Groningen
    Bedankt voor je reactie. Ze denken aan een chromosoomafwijking o.i.d. maar als het goed is, is het met het hartje wel goed. Kinderen geven idd een goede afleiding en maken je soms weer vrolijk. DIt is ons eerste kindje, en ik zie er erg tegenop, wat er nog komen gaat. Aan het internet heb ik idd veel en ook aan de reacties van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt of mensen die je gewoon veel sterkte wensen.
    Jullie ook sterkte met jullie kleine..

17. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Wat verschrikkelijk voor jullie: volgens mij komt je ergste nachtmerrie dan uit. Ik hoop echt op een wonder voor jullie, op een goede vruchtwaterpunctie.

Mijn schoonzus heeft in januari een 20-weken echo gehad, waarbij de holte van de kleine hersenen vergroot bleek te zijn. Bij haar baby waren geen verdere afwijkingen aangetroffen en er zou ook een kans zijn dat er niets aan de hand was. Ze heeft een hele onzekere verdere zwangerschap gehad, maar gelukkig is het kleintje toch gezond geboren in april. Maar nogmaals, bij haar baby was alleen de hersenholte vergroot en zag verder alles er goed uit.

Ik wil jou en je man heel veel sterkte toewensen. Veel succes woensdag.

Marla

18. memke

memke Actief lid

15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    hey meid,

Wat erg voor jullie! Ik wil jullie heel veel sterkte wensen! Ik hoop ook op een wonder voor jullie!
    Sterkte

Annette

19. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    ik wil je enkel heel veel sterkte en wijsheid wensen!
    ik heb er verder geen woorden voor.......

20. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hi meis,

ik wil jullie morgen veel sterkte wensen!
    Hopelijk laat de uitslag niet lang op zich wachten...

Liefs Dais..
    -x-

Deel Deze Pagina