bijna geen melk drinken

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by ldm, Feb 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ldm

ldm Actief lid

Sep 1, 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Ons zoontje is bijna 9 maanden en heeft geen zin meer in zijn melk.
    Hij krijgt nog 3x per dag melk aangeboden maar drinkt daar maar 80 a 90 cc per fles van, als hij dat al drinkt. Wat kan ik hieraan doen?
    Ik heb al geprobeerd om pap te geven maar dat vindt hij helemaal niets. Een andere fles heb ik ook geprobeerd maar maakt geen verschil. Ik geef nu maar wat extra yoghurt zodat hij nog wel wat binnen krijgt.
    Voor de rest eet hij goed, voor het grootste deel eet hij met ons mee en alles lust hij wel. Tussendoor drinkt hij ook wat water en dat drinkt hij ook goed.

Alvast bedankt voor uw advies!

Groetjes

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi!

Krijgt je zoontje soms tandjes? Veel kindjes hebben dan weinig trek in een (warme) fles. Misschien helpt het om het wat kouder te geven. Anders is wat extra yoghurt ook prima. Voor zijn leeftijd is zo'n 600 ml per dag prima, maar mocht dat een paar dagen minder zijn (500 ml vocht is wel fijn, maar dat redt hij wel denk ik he?) dan is dat niet erg hoor.

Groetjes Linda

3. ldm

ldm Actief lid

Sep 1, 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Er zitten inderdaad 4 boventanden aan te komen, ze zijn nog net niet door.
    500 ml vocht red hij denk ik wel een eind, al is het dan geen melk.
    We zullen zien hoe het gaat als hij die tanden heeft.

Bedankt voor uw antwoordt!

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi!

Graag gedaan! Ik denk dat het slechte drinken komt door de tandjes die eraan zitten te komen. Daar kunnen ze behoorlijk veel last van hebben. Het gaat vast beter als ze door zijn, succes!

Groetjes Linda

Share This Page